F1: Vettel fel sem tudja fogni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.28. 08.40

Sebastian Vettel a negyedik világbajnoki cím megnyerése után igen szűk elitklubba került, de nem sokkal a győzelem után még nem is tudta felfogni, hogy a Fangiókkal, Schumacherekkel, Prostokkal egy lapon említik.

Sebastian Vettel a vasárnapi Indiai Nagydíjon négyszeres világbajnok lett, beállítva ezzel a Professzor, Alain Prost eredményét, és a két legnagyobb névhez Juan Manuel Fangio (5) és Michael Schumacher (7) csatlakozva abban, hogy a négy sikert zsinórban érte el.
A 26 éves német a győzelem utáni interjúban arról beszélt, mennyire hihetetlen számára, hogy ilyen nevekkel együtt emlegetik őt, mikor neki már az is lenyűgöző, hogy a mai ellenfelei micsoda versenyzők:
“Nagyon nehéz ezt felfogni. Régen néztem a tévét, néztem a Forma-1-et, amikor Fernando elkezdett futamokat nyerni, ma pedig ellene versenyzek, ez elmúlt években ő volt a legkeményebb ellenfelem. Szerintem elképesztően tehetséges. Spanyol, nagyon szenvedélyes. Szóval ellene és olyanok ellen versenyezni, mint az elképesztő veleszületett tehetséggel rendelkező Lewis, az általam hasonlóan nagyra tartott Mark, a szerintem alulbecsült Nico, és a többiek, Kimi, Jenson…” 
“Négy bajnoki címet nyerni, nem is tudom, az jó nagy szám. Négy bajnoki cím! Fangio ötig jutott, és őt mindenki a világ legjobbjaként ünnepelte. Pár évvel később, na jó, jó pár évvel később aztán jött Michael, más kor, más körülmények. Félre ne értsenek, egyszerű Forma-1-rajongóként mondom ezt. Igen, nagyon erős autója volt, de ő építette ezt fel a Ferrarinál. Nagyon keményen dolgozott, talán mindenkinél keményebben. Voltak kemény ellenfelei, Montoya, David (Couldthard), Kimi, Fernando, hihetetlen, hogy neki aztán még Fangiónál is többet sikerült nyernie.” 
“Sajnos Fangio már nem él, de amikor az igazi legendákkal beszélünk, mondjuk Stirling Moss-szal, még ők is kimondják, hogy basszus, ő nálam is jobb volt, megérdemelten győzött. Pedig Moss se volt semmi, háromszor, négyszer, azt sem tudom hányszor lett (bajnoki) második!”
“Szóval Michael, Fangio, Prost társaságába kerülni, ezt igazán nehéz felfogni. Túl fiatal vagyok ahhoz, hogy igazán megértsem. Talán majd egyszer, hatvanévesen sikerül felfognom, amikor más senkit sem érdekel. De engem fog, mert most tényleg nehéz felfogni, hogy elértem valamit, amit már senki nem vehet el.”


A friss bajnok az idén jó néhány győzelménél előfordult kifütyülésekre, fújolásra is kitért.
“Volt egy srác, aki Szingapúr után írt nekem. Bocsánatot kért, mert ott volt a tömegben és ő is huhogott, de azt mondta, nem volt helyes. Azt hiszem, ha az emberek jobban belegondolnak, belátják ezt, de a pillanat hevében igazából senki nem hibáztató. Valaki elkezdi, aztán egyesek beszállnak, mások nem.” 
“Mindannyian rajongunk ezért a sportágért, és ha valaki épp a Ferrariért szurkol – hozzáteszem: jó okkal -, akkor nem örül, ha más győz. Nem feltétlenül miattam van ez, azt hiszem, elég érett vagyok ahhoz, hogy ezt megértsem. Nem is haragszom rájuk, fújolnak, mert ők a Ferrarinak szurkoltak.”
“Akkor nyilván bánt a dolog, bánt, hogy nem a várt elismerést kapom, de azt hiszem van elég eszem, hogy tudjam, miért teszik. Nem hibáztatom őket. Ha mondjuk mclarenes, ferraris vagy akármilyen régi csapat drukkere lennék, én sem örülnék, ha mindig ugyanaz a figura nyer újra és újra.”
 
Vettel hozzátette, hogy a versenytársai, munkatársai, a környezetében lévők elismerése amúgy is többet számít neki: 


“Azt hiszem, számomra azok tisztelete számít legtöbbet, akik ellen küzdök. És úgy érzem, a versenytársaim el is ismernek. Nyilván meg is kell küzdeni ezért a tiszteletért az elején, de nem haragszom a szurkolókra. Ők nem igazán látják, mi van a színfalak mögött, nincs világos elképzelésük arról, kik is vagyunk, mindenkinek pedig lehetetlen bemutatkozni, elmondani, milyen ember vagyok. Szóval azt hiszem, azok tisztelete számít, akik igazán ismernek, mások mindig bizonytalanok lesznek, lesznek érveik mellettem, ellenem.”

Kommentek

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.