F1: Vettel fel sem tudja fogni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.28. 08.40

Sebastian Vettel a negyedik világbajnoki cím megnyerése után igen szűk elitklubba került, de nem sokkal a győzelem után még nem is tudta felfogni, hogy a Fangiókkal, Schumacherekkel, Prostokkal egy lapon említik.

Sebastian Vettel a vasárnapi Indiai Nagydíjon négyszeres világbajnok lett, beállítva ezzel a Professzor, Alain Prost eredményét, és a két legnagyobb névhez Juan Manuel Fangio (5) és Michael Schumacher (7) csatlakozva abban, hogy a négy sikert zsinórban érte el.
A 26 éves német a győzelem utáni interjúban arról beszélt, mennyire hihetetlen számára, hogy ilyen nevekkel együtt emlegetik őt, mikor neki már az is lenyűgöző, hogy a mai ellenfelei micsoda versenyzők:
“Nagyon nehéz ezt felfogni. Régen néztem a tévét, néztem a Forma-1-et, amikor Fernando elkezdett futamokat nyerni, ma pedig ellene versenyzek, ez elmúlt években ő volt a legkeményebb ellenfelem. Szerintem elképesztően tehetséges. Spanyol, nagyon szenvedélyes. Szóval ellene és olyanok ellen versenyezni, mint az elképesztő veleszületett tehetséggel rendelkező Lewis, az általam hasonlóan nagyra tartott Mark, a szerintem alulbecsült Nico, és a többiek, Kimi, Jenson…” 
“Négy bajnoki címet nyerni, nem is tudom, az jó nagy szám. Négy bajnoki cím! Fangio ötig jutott, és őt mindenki a világ legjobbjaként ünnepelte. Pár évvel később, na jó, jó pár évvel később aztán jött Michael, más kor, más körülmények. Félre ne értsenek, egyszerű Forma-1-rajongóként mondom ezt. Igen, nagyon erős autója volt, de ő építette ezt fel a Ferrarinál. Nagyon keményen dolgozott, talán mindenkinél keményebben. Voltak kemény ellenfelei, Montoya, David (Couldthard), Kimi, Fernando, hihetetlen, hogy neki aztán még Fangiónál is többet sikerült nyernie.” 
“Sajnos Fangio már nem él, de amikor az igazi legendákkal beszélünk, mondjuk Stirling Moss-szal, még ők is kimondják, hogy basszus, ő nálam is jobb volt, megérdemelten győzött. Pedig Moss se volt semmi, háromszor, négyszer, azt sem tudom hányszor lett (bajnoki) második!”
“Szóval Michael, Fangio, Prost társaságába kerülni, ezt igazán nehéz felfogni. Túl fiatal vagyok ahhoz, hogy igazán megértsem. Talán majd egyszer, hatvanévesen sikerül felfognom, amikor más senkit sem érdekel. De engem fog, mert most tényleg nehéz felfogni, hogy elértem valamit, amit már senki nem vehet el.”


A friss bajnok az idén jó néhány győzelménél előfordult kifütyülésekre, fújolásra is kitért.
“Volt egy srác, aki Szingapúr után írt nekem. Bocsánatot kért, mert ott volt a tömegben és ő is huhogott, de azt mondta, nem volt helyes. Azt hiszem, ha az emberek jobban belegondolnak, belátják ezt, de a pillanat hevében igazából senki nem hibáztató. Valaki elkezdi, aztán egyesek beszállnak, mások nem.” 
“Mindannyian rajongunk ezért a sportágért, és ha valaki épp a Ferrariért szurkol – hozzáteszem: jó okkal -, akkor nem örül, ha más győz. Nem feltétlenül miattam van ez, azt hiszem, elég érett vagyok ahhoz, hogy ezt megértsem. Nem is haragszom rájuk, fújolnak, mert ők a Ferrarinak szurkoltak.”
“Akkor nyilván bánt a dolog, bánt, hogy nem a várt elismerést kapom, de azt hiszem van elég eszem, hogy tudjam, miért teszik. Nem hibáztatom őket. Ha mondjuk mclarenes, ferraris vagy akármilyen régi csapat drukkere lennék, én sem örülnék, ha mindig ugyanaz a figura nyer újra és újra.”
 
Vettel hozzátette, hogy a versenytársai, munkatársai, a környezetében lévők elismerése amúgy is többet számít neki: 


“Azt hiszem, számomra azok tisztelete számít legtöbbet, akik ellen küzdök. És úgy érzem, a versenytársaim el is ismernek. Nyilván meg is kell küzdeni ezért a tiszteletért az elején, de nem haragszom a szurkolókra. Ők nem igazán látják, mi van a színfalak mögött, nincs világos elképzelésük arról, kik is vagyunk, mindenkinek pedig lehetetlen bemutatkozni, elmondani, milyen ember vagyok. Szóval azt hiszem, azok tisztelete számít, akik igazán ismernek, mások mindig bizonytalanok lesznek, lesznek érveik mellettem, ellenem.”

Kommentek

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.