F1: Meddig marad Vettel a Red Bullnál?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.28. 15.30

Sebastian Vettel mostanra “szétnyerte” magát a Red Bull-lal, sokan nagyon szeretnék végre látni, hogy más csapatnál is bizonyít. A főnöke szerint biztosan nem siet sehova a német.

Sebastian Vettel az Indiai Nagydíjon megszerzett negyedik bajnoki címével megkérdőjelezhetetlenül a Forma-1 legnagyobb, legeredményesebb figurái közé emelkedett, sokan azonban úgy érzik, hogy akkor lesz belőle igazi legenda, ha egy másik, lehetőleg patinás csapatnál, egy nem Adrian Neweyhoz kötődő nyerőgép volánjánál is nyer majd.
Vettelt évek óta kötik a Ferrarihoz, vannak olyanok, akik meg vannak győződve róla, hogy 2015-től már a maranellói csapatnál vezet majd. A Red Bull főnöke, Christian Horner kétli, hogy a német bárhova is készülne.


“Azt hiszem, a kulcs a csapat” – mondta a négy bajnoki címről. “Nagyszerű csapat és nagyszerű pilóták kellenek (a sikerhez), persze Sebastian nélkül nem nyerhettünk volna négy bajnoki címet sorozatban.”
“Mára teljes joggal a legnagyobbak szűk csoportjába került. De ehhez mindennek klappolnia kellett, hiszen hiába van meg a világ legjobb tervezője vagy a világ legjobb pilótája, ha a csapat nem működik egységként, akkor sosem jön az eredmény.” 
“Nem hiszem (hogy Vettel távozna). Úgy gondolom, hogy pillanatnyilag minden versenyző örömmel ülne az autónkban. Sebastian élvezettel versenyez nálunk, velünk nőtt fel, a csapat integráns része, miért is akarna máshova menni?”


“Szerintem őt a győzelem érdekli, az mindegy, hogy kék, vörös vagy ezüst színben teszi, emellett kötődik is ehhez a csapathoz, az összes sikerét Milton Keynes-i autóval érte el, 13-14 éves kora óta a Red Bull programjának tagja, és persze semmi sincs kőbe vésve, de a viszonyunk nem a szerződésről szól, hanem az emberi kapcsolatokról, a csapat pedig teljesen bízik Sebastianban, ahogy ő is bízhat bennünk.”
Ahogy Horner is mondta, Vettelnek a győzelem számít igazán, így persze benne van a pakliban, hogy ha a Red Bull nem lesz versenyképes, akkor máshol próbálhat szerencsét. A főtervező, Adrian Newey szerint akár a 2014-es szabályváltozások is véget vethetnek a Red Bull dominanciájának:
“Lehet, hogy folytatjuk, de ki tudja? Épp ez a szabályváltozások szépsége. Volt, amikor sikeresen vettük az ilyesmit, de most nagy aerodinamikai változások jönnek – nem akkorák, mint 2009-ben, de azért elég jelentősek -, és persze ott van az új erőforrás-csomag, amit nem lesz könnyű integrálni.”


“Azt sem tudhatjuk még, hogy a Renault-nak, vagy valamelyik másik gyártónak nem lesz-e nagy előnye. Emellett a megbízhatóság is komoly problémát jelent majd az idény elején” – magyarázta a sztártervező, akinek még a kiforrott modelljei is jellemző viszonylag törékenyek
Newey azt is elismerte, hogy a 2014-es modell – a többiekéhez hasonlóan – nem lesz egy csinos darab: “Az új szabályok eléggé megnehezítik a dolgot, ez tény!”

Kommentek

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.