F1: Meddig marad Vettel a Red Bullnál?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.28. 15.30

Sebastian Vettel mostanra “szétnyerte” magát a Red Bull-lal, sokan nagyon szeretnék végre látni, hogy más csapatnál is bizonyít. A főnöke szerint biztosan nem siet sehova a német.

Sebastian Vettel az Indiai Nagydíjon megszerzett negyedik bajnoki címével megkérdőjelezhetetlenül a Forma-1 legnagyobb, legeredményesebb figurái közé emelkedett, sokan azonban úgy érzik, hogy akkor lesz belőle igazi legenda, ha egy másik, lehetőleg patinás csapatnál, egy nem Adrian Neweyhoz kötődő nyerőgép volánjánál is nyer majd.
Vettelt évek óta kötik a Ferrarihoz, vannak olyanok, akik meg vannak győződve róla, hogy 2015-től már a maranellói csapatnál vezet majd. A Red Bull főnöke, Christian Horner kétli, hogy a német bárhova is készülne.


“Azt hiszem, a kulcs a csapat” – mondta a négy bajnoki címről. “Nagyszerű csapat és nagyszerű pilóták kellenek (a sikerhez), persze Sebastian nélkül nem nyerhettünk volna négy bajnoki címet sorozatban.”
“Mára teljes joggal a legnagyobbak szűk csoportjába került. De ehhez mindennek klappolnia kellett, hiszen hiába van meg a világ legjobb tervezője vagy a világ legjobb pilótája, ha a csapat nem működik egységként, akkor sosem jön az eredmény.” 
“Nem hiszem (hogy Vettel távozna). Úgy gondolom, hogy pillanatnyilag minden versenyző örömmel ülne az autónkban. Sebastian élvezettel versenyez nálunk, velünk nőtt fel, a csapat integráns része, miért is akarna máshova menni?”


“Szerintem őt a győzelem érdekli, az mindegy, hogy kék, vörös vagy ezüst színben teszi, emellett kötődik is ehhez a csapathoz, az összes sikerét Milton Keynes-i autóval érte el, 13-14 éves kora óta a Red Bull programjának tagja, és persze semmi sincs kőbe vésve, de a viszonyunk nem a szerződésről szól, hanem az emberi kapcsolatokról, a csapat pedig teljesen bízik Sebastianban, ahogy ő is bízhat bennünk.”
Ahogy Horner is mondta, Vettelnek a győzelem számít igazán, így persze benne van a pakliban, hogy ha a Red Bull nem lesz versenyképes, akkor máshol próbálhat szerencsét. A főtervező, Adrian Newey szerint akár a 2014-es szabályváltozások is véget vethetnek a Red Bull dominanciájának:
“Lehet, hogy folytatjuk, de ki tudja? Épp ez a szabályváltozások szépsége. Volt, amikor sikeresen vettük az ilyesmit, de most nagy aerodinamikai változások jönnek – nem akkorák, mint 2009-ben, de azért elég jelentősek -, és persze ott van az új erőforrás-csomag, amit nem lesz könnyű integrálni.”


“Azt sem tudhatjuk még, hogy a Renault-nak, vagy valamelyik másik gyártónak nem lesz-e nagy előnye. Emellett a megbízhatóság is komoly problémát jelent majd az idény elején” – magyarázta a sztártervező, akinek még a kiforrott modelljei is jellemző viszonylag törékenyek
Newey azt is elismerte, hogy a 2014-es modell – a többiekéhez hasonlóan – nem lesz egy csinos darab: “Az új szabályok eléggé megnehezítik a dolgot, ez tény!”

Kommentek

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.