F1: Ismét fenyegetőzik a Pirelli

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.28. 14.30

Nemcsak a csapatokat, hanem a gumiszállító Pirellit is nehéz helyzetbe hozzák a 2014-es szabályváltozások.

Nemcsak a csapatokat, hanem a gumiszállító Pirellit is nehéz helyzetbe hozzák a 2014-es szabályváltozások. Az olaszok keveslik a szezon előtti három téli tesztet, a lehető leghamarabb hozzá szeretnének jutni egy 2014-es autóhoz, különben nem tudnak megfelelő gumikat készíteni.


Az első téli teszt január végén, két hónappal a szezon kezdete előtt lesz, majd ezt két, szintén négynapos bahreini gyakorlás követi. Január vége azonban késő a Pirellinek, legkésőbb decemberben szeretne körözni egy jövő évi autóval.

“Az elnökünk már pár héttel ezelőtt megmondta, még az idén muszáj tesztelnünk, ellenkező esetben nem tudjuk elkészíteni a gumikat időben” – mondta Paul Hembery motorsport-igazgató Indiában. “A lehető leghamarabb szükségünk lenne egy 2014-es autóra, de már látszik, hogy a csapatok Jerezre is alig lesznek készen, szóval ez nem lesz egyszerű. Mi a legjobb megoldást akarjuk.”

Hembery szerint a színfalak mögött folyamatosak az egyeztetések, de egyre kevesebb esély van arra, hogy összejön egy karácsony előtti teszt. “Nem erőből akarunk átverni bármit, valami közös megegyezésre lenne szükség” – válaszolta Hembery arra a kérdésre, hogy a Pirelli hogyan tud nyomást gyakorolni az F1-re.

A Pirelli csapatokkal való kapcsolata Indiában is elég feszült volt, sokak szerint soha nem okozott még akkora gondot a hólyagosodás, mint amit a lágy keverék produkált a Buddh pályán. A lágy szett alig néhány kört bírt, az élről induló Sebastian Vettel már két kör után lecserélte ezeket az abroncsokat.

A Pirelli a helyzetet látva kiadott egy ajánlást, hogy a lágy gumit maximum 15, a közepeset 30-35 körig használják a csapatok, amelyek ezt persze semmibe vették. Adrian Sutil egy 19 körös etapot csinált végig a lágyakon, míg Kimi Räikkönen 50 kört ment a közepesekkel. A Pirelli szerette volna kötelező érvényűvé tenni az ajánlást, de erre az FIA nem volt hajlandó. “Csalódottak vagyunk amiatt, hogy egyes csapatok semmibe vették az ajánlásunkat, és a javasoltnál hosszabb ideig használták a keverékeket” – idézte Hemberyt a Pirelli verseny után kiadott közleménye.

Kommentek

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezte, aki korábban egyes Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.