F1: Ismét fenyegetőzik a Pirelli

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.28. 14.30

Nemcsak a csapatokat, hanem a gumiszállító Pirellit is nehéz helyzetbe hozzák a 2014-es szabályváltozások.

Nemcsak a csapatokat, hanem a gumiszállító Pirellit is nehéz helyzetbe hozzák a 2014-es szabályváltozások. Az olaszok keveslik a szezon előtti három téli tesztet, a lehető leghamarabb hozzá szeretnének jutni egy 2014-es autóhoz, különben nem tudnak megfelelő gumikat készíteni.


Az első téli teszt január végén, két hónappal a szezon kezdete előtt lesz, majd ezt két, szintén négynapos bahreini gyakorlás követi. Január vége azonban késő a Pirellinek, legkésőbb decemberben szeretne körözni egy jövő évi autóval.

“Az elnökünk már pár héttel ezelőtt megmondta, még az idén muszáj tesztelnünk, ellenkező esetben nem tudjuk elkészíteni a gumikat időben” – mondta Paul Hembery motorsport-igazgató Indiában. “A lehető leghamarabb szükségünk lenne egy 2014-es autóra, de már látszik, hogy a csapatok Jerezre is alig lesznek készen, szóval ez nem lesz egyszerű. Mi a legjobb megoldást akarjuk.”

Hembery szerint a színfalak mögött folyamatosak az egyeztetések, de egyre kevesebb esély van arra, hogy összejön egy karácsony előtti teszt. “Nem erőből akarunk átverni bármit, valami közös megegyezésre lenne szükség” – válaszolta Hembery arra a kérdésre, hogy a Pirelli hogyan tud nyomást gyakorolni az F1-re.

A Pirelli csapatokkal való kapcsolata Indiában is elég feszült volt, sokak szerint soha nem okozott még akkora gondot a hólyagosodás, mint amit a lágy keverék produkált a Buddh pályán. A lágy szett alig néhány kört bírt, az élről induló Sebastian Vettel már két kör után lecserélte ezeket az abroncsokat.

A Pirelli a helyzetet látva kiadott egy ajánlást, hogy a lágy gumit maximum 15, a közepeset 30-35 körig használják a csapatok, amelyek ezt persze semmibe vették. Adrian Sutil egy 19 körös etapot csinált végig a lágyakon, míg Kimi Räikkönen 50 kört ment a közepesekkel. A Pirelli szerette volna kötelező érvényűvé tenni az ajánlást, de erre az FIA nem volt hajlandó. “Csalódottak vagyunk amiatt, hogy egyes csapatok semmibe vették az ajánlásunkat, és a javasoltnál hosszabb ideig használták a keverékeket” – idézte Hemberyt a Pirelli verseny után kiadott közleménye.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.