F1: A Ferrarinak tanulnia kell a kudarcból

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.28. 16.30

Míg 2010-ben és 2012-ben a Ferrari legalább az egyéni versenyben meg tudta szorongatni Sebastian Vetteléket, idén azonban 2011-hez hasonlóan elhasaltak. A csapatfőnök már nyáron számított erre, most le kell vonni a tanulságokat.

Bár az Indiai Nagydíj előtt is már csak elméleti, matematikai esélye volt Fernando Alonsónak a 2013-as bajnoki címre, miután a Sebastian Vettel és a Red Bull vasárnap délután behúzta a zsinórban negyedik egyéni és konstruktőri bajnokságát, a Ferrari számára végleg kőkemény valósággá vált, hogy újra kudarcot vallottak mindkét versenyben.
A csapatfőnök, Stefano Domenicali India után arról beszélt, hogy már a nyáron érezték, baj van.


“Hogy őszinte legyek, két olyan pillanat volt, amikor beláttam, hogy egyre nehezebb a helyzetünk. Az egyik júliusban volt, amikor világos lett, hogy a fejlesztéseink nem hozták a várt teljesítményjavulást, akkor megszólalt a vészcsengő. A második az idény második felében jött el. Ha megnézzük Spát vagy Monzát, Sebastian és a Red Bull teljesítményétől eltekintve nem voltunk olyan rosszak, de nem voltunk képesek előnyt kovácsolni az új gumikból úgy, mint mások. Ez a két vészjelzés volt, ekkor ismertem fel, hogy nem tartunk a jó irányba.”
“Sok tanulságot levonhatunk majd. Tavaly a legjobb autó híján is megnyerhettük volna a bajnokságot, mert más téren a megvoltak nálunk a nyerő csapat ismérvei. Idén azonban nem fejlesztettük elég jól az autót, nem kezeltük elég jól a gumikat.”
A Ferrari-főnök természetesen gratulált Vetteléknek: “Azt hiszem, Sebastian lenyűgözően fejlődött, ez nem kérdés, egyre jobb lett, nem hibázott. Nagyon összeszedett, nagyon rámenős volt. Még ha sokat is számít, hogy fantasztikus autója volt hozzá, mindenképpen gratulálni kell a négy bajnoki címhez!”


“Mi is jól tudjuk, milyen érzés győzelmet győzelemre halmozni, hiszen alig pár évvel ezelőtt pontosan ezt tettük, tudjuk, hogy ez mekkora önbizalmat ad. A bajnoki cím megnyerése nagyszerű érzés, többször nyerni pedig igazi nagy eredmény, de azért az sem rossz, ha végig a közelben tudunk lenni, az élmezőnyben tudunk küzdeni, márpedig a Ferrari egy-két kivételtől eltekintve mindig képes volt erre az elmúlt 15 évben” – vigasztalta önmagukat is egy kicsit.
A Ferrari Indiában négy ponttal a konstruktőri bajnokság második helyén álló Mercedes mögé csúszott (313 – 309 pont), így az utolsó három versenyen ezt próbálják majd megfordítani.
“Fernando elképesztő tehetségének köszönhetően mindenkinél tovább tudtuk piszkálni a bajnoki favoritot, de az erőfeszítéseink nem bizonyultak elégnek, hogy a legvégéig küzdünk. Most már az a cél, hogy a lehető legjobb eredménnyel fejezzük be az évet. Kritikus hetek következnek, hiszen a 2014-es felkészülés is kulcsfontosságú, ha mi akarjuk megtörni a Red Bull dominanciáját.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.