F1: A Ferrarinak tanulnia kell a kudarcból

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.28. 16.30

Míg 2010-ben és 2012-ben a Ferrari legalább az egyéni versenyben meg tudta szorongatni Sebastian Vetteléket, idén azonban 2011-hez hasonlóan elhasaltak. A csapatfőnök már nyáron számított erre, most le kell vonni a tanulságokat.

Bár az Indiai Nagydíj előtt is már csak elméleti, matematikai esélye volt Fernando Alonsónak a 2013-as bajnoki címre, miután a Sebastian Vettel és a Red Bull vasárnap délután behúzta a zsinórban negyedik egyéni és konstruktőri bajnokságát, a Ferrari számára végleg kőkemény valósággá vált, hogy újra kudarcot vallottak mindkét versenyben.
A csapatfőnök, Stefano Domenicali India után arról beszélt, hogy már a nyáron érezték, baj van.


“Hogy őszinte legyek, két olyan pillanat volt, amikor beláttam, hogy egyre nehezebb a helyzetünk. Az egyik júliusban volt, amikor világos lett, hogy a fejlesztéseink nem hozták a várt teljesítményjavulást, akkor megszólalt a vészcsengő. A második az idény második felében jött el. Ha megnézzük Spát vagy Monzát, Sebastian és a Red Bull teljesítményétől eltekintve nem voltunk olyan rosszak, de nem voltunk képesek előnyt kovácsolni az új gumikból úgy, mint mások. Ez a két vészjelzés volt, ekkor ismertem fel, hogy nem tartunk a jó irányba.”
“Sok tanulságot levonhatunk majd. Tavaly a legjobb autó híján is megnyerhettük volna a bajnokságot, mert más téren a megvoltak nálunk a nyerő csapat ismérvei. Idén azonban nem fejlesztettük elég jól az autót, nem kezeltük elég jól a gumikat.”
A Ferrari-főnök természetesen gratulált Vetteléknek: “Azt hiszem, Sebastian lenyűgözően fejlődött, ez nem kérdés, egyre jobb lett, nem hibázott. Nagyon összeszedett, nagyon rámenős volt. Még ha sokat is számít, hogy fantasztikus autója volt hozzá, mindenképpen gratulálni kell a négy bajnoki címhez!”


“Mi is jól tudjuk, milyen érzés győzelmet győzelemre halmozni, hiszen alig pár évvel ezelőtt pontosan ezt tettük, tudjuk, hogy ez mekkora önbizalmat ad. A bajnoki cím megnyerése nagyszerű érzés, többször nyerni pedig igazi nagy eredmény, de azért az sem rossz, ha végig a közelben tudunk lenni, az élmezőnyben tudunk küzdeni, márpedig a Ferrari egy-két kivételtől eltekintve mindig képes volt erre az elmúlt 15 évben” – vigasztalta önmagukat is egy kicsit.
A Ferrari Indiában négy ponttal a konstruktőri bajnokság második helyén álló Mercedes mögé csúszott (313 – 309 pont), így az utolsó három versenyen ezt próbálják majd megfordítani.
“Fernando elképesztő tehetségének köszönhetően mindenkinél tovább tudtuk piszkálni a bajnoki favoritot, de az erőfeszítéseink nem bizonyultak elégnek, hogy a legvégéig küzdünk. Most már az a cél, hogy a lehető legjobb eredménnyel fejezzük be az évet. Kritikus hetek következnek, hiszen a 2014-es felkészülés is kulcsfontosságú, ha mi akarjuk megtörni a Red Bull dominanciáját.”

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.