F1: A Ferrarinak tanulnia kell a kudarcból

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.28. 16.30

Míg 2010-ben és 2012-ben a Ferrari legalább az egyéni versenyben meg tudta szorongatni Sebastian Vetteléket, idén azonban 2011-hez hasonlóan elhasaltak. A csapatfőnök már nyáron számított erre, most le kell vonni a tanulságokat.

Bár az Indiai Nagydíj előtt is már csak elméleti, matematikai esélye volt Fernando Alonsónak a 2013-as bajnoki címre, miután a Sebastian Vettel és a Red Bull vasárnap délután behúzta a zsinórban negyedik egyéni és konstruktőri bajnokságát, a Ferrari számára végleg kőkemény valósággá vált, hogy újra kudarcot vallottak mindkét versenyben.
A csapatfőnök, Stefano Domenicali India után arról beszélt, hogy már a nyáron érezték, baj van.


“Hogy őszinte legyek, két olyan pillanat volt, amikor beláttam, hogy egyre nehezebb a helyzetünk. Az egyik júliusban volt, amikor világos lett, hogy a fejlesztéseink nem hozták a várt teljesítményjavulást, akkor megszólalt a vészcsengő. A második az idény második felében jött el. Ha megnézzük Spát vagy Monzát, Sebastian és a Red Bull teljesítményétől eltekintve nem voltunk olyan rosszak, de nem voltunk képesek előnyt kovácsolni az új gumikból úgy, mint mások. Ez a két vészjelzés volt, ekkor ismertem fel, hogy nem tartunk a jó irányba.”
“Sok tanulságot levonhatunk majd. Tavaly a legjobb autó híján is megnyerhettük volna a bajnokságot, mert más téren a megvoltak nálunk a nyerő csapat ismérvei. Idén azonban nem fejlesztettük elég jól az autót, nem kezeltük elég jól a gumikat.”
A Ferrari-főnök természetesen gratulált Vetteléknek: “Azt hiszem, Sebastian lenyűgözően fejlődött, ez nem kérdés, egyre jobb lett, nem hibázott. Nagyon összeszedett, nagyon rámenős volt. Még ha sokat is számít, hogy fantasztikus autója volt hozzá, mindenképpen gratulálni kell a négy bajnoki címhez!”


“Mi is jól tudjuk, milyen érzés győzelmet győzelemre halmozni, hiszen alig pár évvel ezelőtt pontosan ezt tettük, tudjuk, hogy ez mekkora önbizalmat ad. A bajnoki cím megnyerése nagyszerű érzés, többször nyerni pedig igazi nagy eredmény, de azért az sem rossz, ha végig a közelben tudunk lenni, az élmezőnyben tudunk küzdeni, márpedig a Ferrari egy-két kivételtől eltekintve mindig képes volt erre az elmúlt 15 évben” – vigasztalta önmagukat is egy kicsit.
A Ferrari Indiában négy ponttal a konstruktőri bajnokság második helyén álló Mercedes mögé csúszott (313 – 309 pont), így az utolsó három versenyen ezt próbálják majd megfordítani.
“Fernando elképesztő tehetségének köszönhetően mindenkinél tovább tudtuk piszkálni a bajnoki favoritot, de az erőfeszítéseink nem bizonyultak elégnek, hogy a legvégéig küzdünk. Most már az a cél, hogy a lehető legjobb eredménnyel fejezzük be az évet. Kritikus hetek következnek, hiszen a 2014-es felkészülés is kulcsfontosságú, ha mi akarjuk megtörni a Red Bull dominanciáját.”

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.