F1: “Kimi, takarodj a picsába!”

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.27. 13.15

Úgy tűnik, a Lotusnál végleg kiszerettek Kimi Räikkönenből, a finnt a lehető legkeresetlenebb szavakkal utasították Romain Grosjean elengedésére.

A Lotusnál nagy rizikót vállalva mindkét versenyzővel egykiállásos stratégiát próbáltak végigvinni az Indiai Nagydíjon, azonban a futam hajrájában Kimi Räikkönen gumijai elfogytak, míg a 17. helyről rajtoló Romain Gorsjean igen jó tempót tudott tartani.
A francia az 56. körben érte utol az akkor 3. helyen haladó, de lassú Räikkönent, azonban az első előzési kísérletnél a finn rátartott a csapattársára. A bokszutcában ezzel betelt a pohár, a vezető versenymérnök, Alan Permane keresetlen szavakkal utasította az elengedésre a finnt.
“Kimi, takarodj a picsába az útból!” – tajtékozott az angol mérnök.
“Ne ordibáljatok baszki, majd elengedem, amikor lesz lehetőség, amikor a kanyarból kijövünk!” – válaszolt a jövőre már a Ferrarinál versenyző Räikkönen.
A Lotusnál nem ez az első rádiós feleselés, Räikkönen tavaly emlékezetesen hallgattatta el a csapatot, amikor a győzelem felé haladt Abu-Dzabiban  – “Igen, igen, igen, hagyjatok békén, tudom mit csinálok!” -, Koreában pedig Grosjeant kellett keményen nyugtatni, miután a finn meglepetésszerűen elvette tőle a 2. helyet. 
Az Indiai Nagydíjon Grosjean végül a 3. lett, míg Räikkönen az utolsó előtti körben kénytelen volt kimenni friss gumikért, csak a 7. helyen futott be – igaz, az új abroncsokon övé lett a verseny leggyorsabb köre. A finnt amúgy az ág is húzta a Buddh pályán.
“Az első húsz körben szinte fékek nélkül mentem. Nagyon túlmelegedtek, és amikor közel kerültem valakihez, teljesen elszálltak a fékek. A végén aztán a gumijaim is kikészültek. Kiábrándító futam” – mondta, majd röviden reagált a rádiós ügyre is. “Teljesen rendben van az elengedés, de egy gyors kanyarban nem megy.” 
A főnök elbeszélget a pilótákkal
A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier a futam után azt mondta, a pilótáiknak továbbra is szabad a verseny, de ebben az esetben Räikkönen túlzásba esett egy kicsit.
“Szabadon versenyezhetnek, de tény, hogy ezúttal könnyebb manővert vártunk el. Sosem jó látni, ha az autóink egymással küzdenek és az egyik elhagyja a pályát, szóval a legfőbb a csapat érdeke. Mindkettejükkel elbeszélgetek majd Abu-Dzabiban. Mi azért dolgozunk, hogy hozhassák az eredményeket, de a háttérben ott a csapat, ezt sosem szabad elfelejteni.”


“Ha Kimi gumijai nem purcantak volna ki, akkor dobogós lehetett volna, hagytuk is hajtani, ez így normális, de miután a gumiknak annyi volt, igyekeztük a lehető legjobb eredményt menteni számára. Tartottunk tőle, hogy Romain gumijai is elfogynak, sőt a motorjával is gondok voltak, lekapcsoltattunk vele mindent, amit lehetett. Elég stresszes volt a helyzet, az ilyet nem könnyű kezelni.” 
“Kimi versenyző, mindenki az ellenfele, ezt megértem. Bizonyos körülmények között semmi gond a versenyzéssel, de amikor vége a gumiknak és két másodperccel lassabb a csapattársánál, akkor fölösleges erőlködni.”

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.