A Lotusnál nagy rizikót vállalva mindkét versenyzővel egykiállásos stratégiát próbáltak végigvinni az Indiai Nagydíjon, azonban a futam hajrájában Kimi Räikkönen gumijai elfogytak, míg a 17. helyről rajtoló Romain Gorsjean igen jó tempót tudott tartani.
A francia az 56. körben érte utol az akkor 3. helyen haladó, de lassú Räikkönent, azonban az első előzési kísérletnél a finn rátartott a csapattársára. A bokszutcában ezzel betelt a pohár, a vezető versenymérnök, Alan Permane keresetlen szavakkal utasította az elengedésre a finnt.
“Kimi, takarodj a picsába az útból!” – tajtékozott az angol mérnök.
“Ne ordibáljatok baszki, majd elengedem, amikor lesz lehetőség, amikor a kanyarból kijövünk!” – válaszolt a jövőre már a Ferrarinál versenyző Räikkönen.
A Lotusnál nem ez az első rádiós feleselés, Räikkönen tavaly emlékezetesen hallgattatta el a csapatot, amikor a győzelem felé haladt Abu-Dzabiban  – “Igen, igen, igen, hagyjatok békén, tudom mit csinálok!” -, Koreában pedig Grosjeant kellett keményen nyugtatni, miután a finn meglepetésszerűen elvette tőle a 2. helyet. 
Az Indiai Nagydíjon Grosjean végül a 3. lett, míg Räikkönen az utolsó előtti körben kénytelen volt kimenni friss gumikért, csak a 7. helyen futott be – igaz, az új abroncsokon övé lett a verseny leggyorsabb köre. A finnt amúgy az ág is húzta a Buddh pályán.
“Az első húsz körben szinte fékek nélkül mentem. Nagyon túlmelegedtek, és amikor közel kerültem valakihez, teljesen elszálltak a fékek. A végén aztán a gumijaim is kikészültek. Kiábrándító futam” – mondta, majd röviden reagált a rádiós ügyre is. “Teljesen rendben van az elengedés, de egy gyors kanyarban nem megy.” 
A főnök elbeszélget a pilótákkal
A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier a futam után azt mondta, a pilótáiknak továbbra is szabad a verseny, de ebben az esetben Räikkönen túlzásba esett egy kicsit.
“Szabadon versenyezhetnek, de tény, hogy ezúttal könnyebb manővert vártunk el. Sosem jó látni, ha az autóink egymással küzdenek és az egyik elhagyja a pályát, szóval a legfőbb a csapat érdeke. Mindkettejükkel elbeszélgetek majd Abu-Dzabiban. Mi azért dolgozunk, hogy hozhassák az eredményeket, de a háttérben ott a csapat, ezt sosem szabad elfelejteni.”


“Ha Kimi gumijai nem purcantak volna ki, akkor dobogós lehetett volna, hagytuk is hajtani, ez így normális, de miután a gumiknak annyi volt, igyekeztük a lehető legjobb eredményt menteni számára. Tartottunk tőle, hogy Romain gumijai is elfogynak, sőt a motorjával is gondok voltak, lekapcsoltattunk vele mindent, amit lehetett. Elég stresszes volt a helyzet, az ilyet nem könnyű kezelni.” 
“Kimi versenyző, mindenki az ellenfele, ezt megértem. Bizonyos körülmények között semmi gond a versenyzéssel, de amikor vége a gumiknak és két másodperccel lassabb a csapattársánál, akkor fölösleges erőlködni.”