F1: Webber lesz a sötét ló

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.26. 13.15

Mark Webber akár a győzelemre is esélyes lehet a vasárnapi Indiai Nagydíjon, miután a 4. helyről rajtol a tartósabb gumival. Önmagát is meglepte a jó helyezéssel.

Mivel az Indiai Nagydíj szabadedzésein nyilvánvalóvá vált, hogy a lágy keverékű Pirelli-gumik csak 5-6 kört bírnak a pályán, az időmérőn a top10-ből többen is úgy döntöttek, hogy a Q3-as gyors kört a közepesen futják, azt használva így a vasárnapi rajthoz is.
A ferraris Fernando Alonso csak a 8. időt érte el, a McLarenek pedig valószínűleg így is, úgy is a top10 végében lettek volna, így számukra csak a jobb pontszerzést ígéri a stratégia, de a Red Bull-os Mark Webber a 4. helyig kapaszkodott a közepessel, így valós esélye van a győzelemre, ugyanis előle Sebastian Vettel és a két Mercedes is lággyal rajtol majd.


Az ausztrál veterán maga is meglepődött, hogy mennyire jól alakult az elképzelés.
“Úgy gondoltuk, megéri valami eltérővel próbálkozni. Bár arra nem számítottunk, hogy a második sorig jutok, hogy őszinte legyek, azt hittem, hátrébb végzek majd, de végül nagyon jól alakult. Nem volt könnyű dolgom a közepesekkel, ugyanis csak a Q3-ban tettem fel őket először, de elég jól sikerült a köröm, szerintem nagyjából kihoztam belőle mindent.” 
“Jó pozícióból próbálhatom majd kihasználni az eltérő megközelítést, a lágy gumi nem egy remekmű. Meglátjuk, mi lesz a srácokkal, én meg teszem a magam dolgát. Nyilván valamikor majd nekem is fel kell tennem a lágyat, de futam elején azért érdekes lesz, hogy bírják.”
Webber a jó kilátások ellenére tisztában van vele, hogy kockázatos a stratégiája, hiszen az első körökben pozíciókat veszíthet a mögötte szintén lágyon rajtolókkal szemben.
“Tudom, hogy az első körön nem lesz ugyanolyan a tapadásom, mint a többieknek, szóval csak remélem, hogy megúszom baj nélkül. De azt is tudjuk, hogy a 3-4. körtől már nagyon fogynak majd a lágyak.”
Míg Japánban Webber utólag igen értetlenül állt a csapat döntése előtt, miszerint kettőről három kiállásra állították át menet közben, most minden klappolt. 
A csapatfőnök, Christian Horner azt mondta, hogy eleve szerették volna kipróbálni az osztott stratégiát, Vettel pedig a lágyat kérte a Q3-ra, míg Webber maga akart a közepessel próbálkozni, így nem volt vita, mindenki jól járt: “Nagyszerű, hogy Mark a negyedik helyig jutott azokkal a gumikkal!”

Kommentek

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.