F1: Webber lesz a sötét ló

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.26. 13.15

Mark Webber akár a győzelemre is esélyes lehet a vasárnapi Indiai Nagydíjon, miután a 4. helyről rajtol a tartósabb gumival. Önmagát is meglepte a jó helyezéssel.

Mivel az Indiai Nagydíj szabadedzésein nyilvánvalóvá vált, hogy a lágy keverékű Pirelli-gumik csak 5-6 kört bírnak a pályán, az időmérőn a top10-ből többen is úgy döntöttek, hogy a Q3-as gyors kört a közepesen futják, azt használva így a vasárnapi rajthoz is.
A ferraris Fernando Alonso csak a 8. időt érte el, a McLarenek pedig valószínűleg így is, úgy is a top10 végében lettek volna, így számukra csak a jobb pontszerzést ígéri a stratégia, de a Red Bull-os Mark Webber a 4. helyig kapaszkodott a közepessel, így valós esélye van a győzelemre, ugyanis előle Sebastian Vettel és a két Mercedes is lággyal rajtol majd.


Az ausztrál veterán maga is meglepődött, hogy mennyire jól alakult az elképzelés.
“Úgy gondoltuk, megéri valami eltérővel próbálkozni. Bár arra nem számítottunk, hogy a második sorig jutok, hogy őszinte legyek, azt hittem, hátrébb végzek majd, de végül nagyon jól alakult. Nem volt könnyű dolgom a közepesekkel, ugyanis csak a Q3-ban tettem fel őket először, de elég jól sikerült a köröm, szerintem nagyjából kihoztam belőle mindent.” 
“Jó pozícióból próbálhatom majd kihasználni az eltérő megközelítést, a lágy gumi nem egy remekmű. Meglátjuk, mi lesz a srácokkal, én meg teszem a magam dolgát. Nyilván valamikor majd nekem is fel kell tennem a lágyat, de futam elején azért érdekes lesz, hogy bírják.”
Webber a jó kilátások ellenére tisztában van vele, hogy kockázatos a stratégiája, hiszen az első körökben pozíciókat veszíthet a mögötte szintén lágyon rajtolókkal szemben.
“Tudom, hogy az első körön nem lesz ugyanolyan a tapadásom, mint a többieknek, szóval csak remélem, hogy megúszom baj nélkül. De azt is tudjuk, hogy a 3-4. körtől már nagyon fogynak majd a lágyak.”
Míg Japánban Webber utólag igen értetlenül állt a csapat döntése előtt, miszerint kettőről három kiállásra állították át menet közben, most minden klappolt. 
A csapatfőnök, Christian Horner azt mondta, hogy eleve szerették volna kipróbálni az osztott stratégiát, Vettel pedig a lágyat kérte a Q3-ra, míg Webber maga akart a közepessel próbálkozni, így nem volt vita, mindenki jól járt: “Nagyszerű, hogy Mark a negyedik helyig jutott azokkal a gumikkal!”

Kommentek

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.