F1: Vettelé a pole, de vasárnap sebezhető

Forma-1 Indiai Nagydíj időmérő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.26. 11.50

Az Indiai Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel a vasárnapi taktikázás helyett a pole-t választotta, a kvalifikáción megint verhetetlen volt, pályarekordot futott, de a futamon hátrányban lehet. Mögötte a két Mercedes végzett.

Sebastian Vettel ellentmondást nem tűrően vitte a pole-t az Indiai Nagydíj időmérőjén, ezzel háromból harmadszorra nyerte meg a kvalifikációt a Buddh pályán. A címvédő idei 7., pályafutása 43. pole-ját szerezte.
Mögötte a két Mercedes, Nico Rosberg és Lewis Hamilton zárt, Mark Webberrel a Red Bull már a futamra taktikázott, a 4. helyről a jóval tartósabb, közepes keverékkel indul majd, hiszen azt használta a Q3-ban.
Így tett Fernando Alonso és a két McLaren-pilóta is, ők a top10 végében is zártak, előttük lágy keveréken lesz a megint szépen szereplő Nico Hülkenberg (7.), Kimi Räikkönen (6.) és Felipe Massa (5.).
A Lotusnál Räikkönen eredménye ellenére foghatják a fejüket, az edzéseken végig nagyon gyors Romain Grosjeannal ugyanis eltaktikázták magukat, a franciát sikerült a Q1-ben kiejteniük.
Hogyan zajlott az időmérő?
Meleg, száraz, napos időben kezdődött az Indiai Nagydíj időmérője. Mivel az edzéseken világossá vált, hogy a lágy gumik gyorsan kopnak, kevés kört bírnak, a Red Bullnál Mark Webbernél, valamint a  Ferrarinál, a Saubernél, a Mercedesnél, a McLarennél is úgy voltak vele, hogy inkább már a Q1-ben használják őket.


A nagyobb nevek közül Romain Grosjean és Sebastian Vettel marad a keményebb, közepes keveréknél. A német simán továbbjutó időt futott azzal is, a lotusos francia volt rizikós helyzetben, zavaros köröket futott, a 16. helyig tolták le, majd Massa ki is lökte. Túl nagyot kockáztattak.
Grosjeannal együtt kiesett Pastor Maldonado és a két kiscsapat négy versenyzője – közülük ki kell emelni a marussiás Jules Bianchit, aki csapattársának, Max Chiltonnak 1,2 másodpercet adott és még Maldonadó idejétől sem volt messze.
Az eredmények amúgy igen szorosan alakultak a továbbjutóknál: az első 16 pilótát 6 tized fogta össze.
A Q2-ben Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg kivételével mindenki a lágyakon kezdett, Vettel elsőre meg is futotta a legjobb időt, míg a végén a McLarenek, Lewis Hamilton és a Toro Rossó-s Ricciardo küzdött a továbbjutásért.
Hamilton az utolsó pillanatban futott egy jó kört, Buttonnak pedig épp elég volt a korábban teljesített ideje a 10. helyre, kiesett azonban Ricciardo, Paul di Resta, Adrian Sutil, Jean-Eric Vergne, Valtteri Bottas és Esteban Gutierrez.


A Q3-ban beigazolódott, hogy többen is eltérő stratégiával készülnek a versenyre: míg Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Sergio Perez a gyors, lágy keverékkel ment ki, Webber, Button, Alonso a közepest választott.
Vettel 1:24,1-es idővel bejelentkezett a pole-ért, Hamilton be sem fejezte a gyors körét első nekifutásra. 
A második “menetben” Vettel újra kiment a lágyakon, és vele együtt Räikkönen, Rosberg, Hamilton, Hülkenberg és Massa is így választott, a két McLaren, Webber és Alonso újra a közepessel futott. A Red Bull-os ideje érinthetetlen maradt, még ő maga sem tudott rálicitálni, persze így is meglett a pole.
Vettel mögé Rosberg és Hamilton sorakozott fel, Webber a 4. lett, a harmadik sorba Massa és  Räikkönen, a negyedikbe Hülkenberg és Alonso, az ötödikbe Perez és Button kvalifikált.
Indiai Nagydíj, kvalifikáció, Buddh International Circuit, 2013.10.26.

Kommentek

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.