F1: Két kör után kiáll Vettel?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.26. 16.00

A Pirelli számításai szerint az ideális stratégia alapján az élről induló Sebastian Vettelnek és lágy gumis társainak két kör után már kereket kell cserélniük vasárnap.

Bár az Indiai Nagydíj időmérője szokás szerint Sebastian Vettel elsőségét hozta, a kvalifikáció ezúttal kimondottan érdekesen alakult, potenciálisan izgalmas versenyt alapozott meg.
A Pirelli az előző két évnél belemenősebb gumikombinációt szállított Indiába, a közepest nem a kemény, hanem a lágy keverékkel párosították. 


Az utóbbi gyorsan is kopik, ezért a kvalifikáció utolsó szakaszában Mark Webber (4.), Fernando Alonso (8.) és a két McLaren (9-10.) a gyorsabb lágy helyett a lassabb, de jóval tartósabb közepesen futott mért kört, hogy vasárnap azokon rajtoljanak majd. A céljuk, hogy a lággyal kezdő Vettel és társaik korai első cseréje után jóval hosszabb első etapon előnyt autózzanak ki.
A versenyzők-csapatok 5-6 körös első szakaszt emlegetnek a lágy gumis versenyzők esetében, de a Pirelli saját számításai szerint még ennél is jóval korábban kell majd kimenniük, ha az ideális stratégiát akarják futni.
A gumigyártó szerint az optimális, leggyorsabb stratégia a 60 körös futamon a lágy-közepes-közepes menet lesz a 2.(!) és 28. körben elvégzett cserékkel. Természetesen a közepessel rajtolva is lehetséges a győzelem – legalábbis Webber számára -, ahhoz szintén a 28. körben kell felvenni a második szett közepest, majd az 57. körben elvégzett második kiállás után 3 kört kell sprintelni a lágyakon.  
A Pirelli szerint a lágyak maximum 15 kört bírnak, míg a közepes keveréken 30-35 kör tehető meg. A két keverék között egy másodperc a tempókülönbség körönként.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.