F1: Majd a nézők eldöntik, legenda-e Vettel

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.25. 09.30

Fernanado Alonso továbbra sem szívesen emeli piedesztálra a hétvégén valószínűleg négyszeres bajnokká váló Sebastian Vettelt, saját ferraris teljesítményét viszont örömmel méltatja.

Bár ma 90 pontos hátránnyal ugyan, de matematikailag még Fernando Alonso is bajnoki esélyes 2013-ban, ha vasárnap az Indiai Nagydíjon sikerül legalább az 5. helyen beérnie, Sebastian Vettel négyszeres világbajnok lesz.
Alonso sosem volt Vettel-rajongó, így az eddig csak Juan Manuel Fangio és Michael Schumacher által elért eredmény – négy bajnokság egymás után – küszöbén sem akarja azt mondani, hogy a Red Bull-os német a legnagyobbak között említhető.
“Én ezt nem tudom megítélni, nem ismerem olyan közelről” – viccelődött, amikor Vettel “nagyságáról” kérdezték. “Majd eldöntik a nézők, akik évek óta nézik a tévét, és egyik vagy másik pilótáért rajonganak, attól függően, honnan származik.  Egyesek számára ő (Vettel) lesz a legnagyobb, mások inkább kivárnak még pár évet, hogy lássák, mire lesz képes a jövőben, még van idő erre. Egyesek szerint mindig is Ayrton (Senna) lesz a legnagyobb, talán ő a legnépszerűbb világszerte. Aztán ott van Michael (Schumacher) és mások, attól függ, melyik országban kérdezzük az embereket” – nyilatkozta csütörtökön. 


A kétszeres bajnok spanyol azt mondta, nem bánja, hogy négy éven belül immár harmadszorra lesz második Vettel mögött, így is büszke a ferraris évei alatti teljesítményére.
“Az elmúlt négy évben háromszor küzdhettem a címért, ami egyrészt szomorú, hiszen közel volt a győzelem, mégsem sikerült, másrészt viszont nagyon is büszke vagyok. Életem legjobb formájában vagyok, életem legjobb versenyeit futom mostanában, szóval elégedetten térhetek nyugovóra esténként.”
“A Ferrarihoz való szerződésem igazi valóra vált álom volt. Tudtam, hogy lehetőségem lesz a bajnoki címért küzdeni, aztán vagy sikerül majd, vagy nem – a sportban bármi megtörténhet. Háromszor versenyben is voltam a címért, szóval nagyjából beváltak a reményeim.”
“Nem a pontokon múlott, hogy nem sikerült – igazából csak egy csapat egyetlen versenyzője volt jobb nálunk az elmúlt négy évben. Megérdemlik a sikert, gratulálok is hozzá!”
Alonso azt is hangsúlyozta, hogy cseppet sem mondott még le arról, hogy harmadik, negyedik világbajnoki címet szerezzen a pályafutása során: “Nyilván szeretnék még nyerni, csak 32 éves vagyok, szóval nem a karrierem legvégén járok. Meggyőződésem, hogy lesznek még lehetőségeim. Szeretnék még újra bajnok lenni.”

Kommentek

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videón forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.