Button: Sokkot kapnak az újoncok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.25. 11.30

A veterán Jenson Button szerint nagyon rosszul járhatnak a Forma-1-be 2014-ben 18-19 évesen bedobandó orosz ifjoncok. Komolyabb felkészülés kellene nekik.

A Toro Rosso hétfőn késő este jelentette be, hogy 2014-ben az eddig a GP3-ban és a Forma-3-ban versenyző pilótát, a 19 éves Danyiil Kvjatot ülteti majd a nagycsapathoz előrelépő Daniel Riccardo helyére.
Kvjat mellett jövőre egy másik nagyon fiatal és tapasztalatlan orosz újonc is érkezhet, a Sauber a 18 éves Szergej Szirotkin versenyeztetését tervezi.
A Toro Rosso bejelentése kapcsán Indiában a mai mezőny legtapasztaltabb pilótáját, a 13 évvel ezelőtt alig 20 évesen bemutatkozott Jenson Buttont kérdezték a fiatalok kilátásairól.


“Amikor én 2000-ben bekerültem, még messze nem álltam készen a Forma-1-re. Persze kénytelen voltam megragadni a lehetőséget, nem hagyhattam ki, hiszen sosem lehet tudni, hogy lesz-e második esély. Szóval nehéz helyzet ez ilyen fiatalon, hiszen azt mondják, el kell fogadni, és tényleg nincs választás.”
“De ha választhattam volna, hogy inkább két évet eltöltök még az alsóbb kategóriákban, és utána biztosan lesz Forma-1-es helyem, akkor inkább azt választom.”
A 2009-es világbajnok kiemelte, hogy jövőre, az új, 1,6 literes V6-os turbómotorok és a megnövelt jelentőségű hibrid komponens, az ERS miatt különösen nagy feladat lesz az F1-es tempó felvétele:
“Nekem majdnem ráment a karrierem, hogy olyan korán kerültem a Forma-1-be. Amint nem volt versenyképes az autóm, máris nagy bajban voltam a beállításokkal. A most jövő fiatal srácoknak nagyon nehéz lesz, hiszen jövőre jön a nagy szabályváltozás, nagyon képben kell majd lenni a KERS-szel, a motor nyomatékával, minden nagyon más lesz.”
“Nagyon sokat kell dolgozni, mielőtt az autóba ülünk, egyetlen más széria sem hasonlít ehhez. Sehol nincs ilyen elektronikus vezérlés meg hasonlók, ez teljesen más tészta. Több száz ember figyel, hallgat ránk az autó fejlesztésénél. Egy kisebb Forma-3-as csapatnál van nyolc-tíz ember, akik bütykölnek ezt-azt, ez itt teljesen más.” 


“Szerintem fiatal versenyzőként az az ideális, ha van egy szép alsóbb kategóriás pályafutása és közben egy Forma-1-es csapatnál is dolgozik, megtapasztalja, hogy min megy keresztül egy hétvégén egy F1-es pilóta, mert enélkül durván sokkoló lesz (a szezonnyitó) Melbourne.” 
“Lehet, hogy (Kvjat) óriási tehetség, és jövőre egy szót sem beszélünk már ilyesmikről, az ő érdekében is reméljük, hogy így lesz! De ez a korai bemutatkozás tönkre is teheti.”
A Red Bull pilótaprogramját is igazgató Helmut Marko szerint felesleges az ilyen vészmadárkodás, és különben is, a fiatalok tapasztalatlansága miatt panaszkodó csapatoknak maguknak kellene tenniük a helyzet megváltoztatásáért.
“Sebastian (Vettel) volt az első sikeres neveltünk, most pedig Daniel a második. Nézzük csak: a Red Bull fiatalokat hoz a Forma-1-be, míg mások csak beszélnek. Azt mondják, a tapasztalatlan pilóták nem férnek be az F1-be, de ez csak kifogás. Daniel és Sebastian sikeresen jutott végig az utánpótlás-programon, büszkék is lehetünk erre.”


A Red Bull amúgy igyekszik a lehető legjobban felkészíteni Kvjatot, Marko azt mondta, már idén pályára küldik majd versenyhétvégén is az oroszt.
“Hamarosan egy kétéves autóval tesztel majd, hogy meglegyen a megfelelő kilométere a legfontosabb dokumentumhoz” – utalt az F1-es részvételre jogosító szuperlicencre az osztrák, hozzátéve, hogy azután pedig az Amerikai és a Brazil Nagydíj első edzésein már az idei Toro Rossót is vezeti majd az ifjonc.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.