Ki is a rejtélyes orosz újonc?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.10.24. 09.30

Nem a legjobb, de ott van a legjobbak között, és kora sem jelent egyértelmű hátrányt, az utóbbi tíz év két meghatározó arca, Alonso és Vettel is 19 évesen kóstolt bele a csúcskategória küzdelmeibe.

A Red Bull autósportért felelős koponyái megérik a pénzüket. Kőkemény profi módon menedzselik a márkához tartozó csapatokat, és egy átlagos igazolási ügyből is világra szóló hírt tudnak facsarni. Mert a héten mindenki felkapta a fejét a hírre, hogy a Torro Rosso Jean-Eric Vergne mellett megüresedett ülését egy orosz kamasz, a 19 éves Danyiil Kvjat kapja meg 2014-ben. Az sejthető volt, hogy házon belül oldják meg a kérdést, de ez mégis váratlan húzás volt az utánpótlást (is) irányító Helmut Markótól.

Anotnio Felix Da Costa szerződtetése tűnt nyilvánvaló lépésnek, ám a tehetséges portugál versenyzőnek csalódottan kellett tudomásul vennie, hogy nem ő lett a kiválasztott. Tény, idén elég vegyes szezont futott a World Series by Renault 3,5 literes kategóriájában, de szakértők széles tábora tartja a következő évek egyik legnagyobb tehetségének.

Vajon követi példáját? Kvjat és Vettel

De mondhat bárki bármit, a Red Bull agytröszt meghozta döntését, lássuk mi állhat a háttérben!

Jövőre jön az Orosz Nagydíj! – A vaknak is világos, vaskos bankókötegek húzódnak a háttérben. 2014-ben Oroszország is F1 futamot rendez, és a veszettül gazdag gigacégek, olajoligarchák hol költenék el felesleges eurómillióikat, ha nem egy orosz pilótát futtató csapatnál? Természetesen a vezetés kategorikusan cáfol, a döntést állítólag csak a pályán mutatott teljesítmény befolyásolta, Kvyat érett, gyors versenyzése lehet a legjobb befektetés hosszú távon. Ami természetesen magával hozza az overallra felvarrható reklámok busás hasznát is.

Kvyat tényleg gyors? -Bár a közösségi hálókon sok kritikus hang ütötte fel a fejét, újabb fizetős pilótát vizionálva, azt azért el kell ismerni, a 19 éves srác nem egy kétbalkezes kutyaütő. 1994-ben született, de 12 éves kora óta Rómában él, és így folyékonyan beszél angolul, spanyolul és olaszul is, ez pedig nem hátrány egy eredetileg olasz csapatnál. Formaautós karrierje 2010-ben indult, a Formula BMW sorozat európai és ázsiai futamain is indult. Utóbbi kategóriában ért el sikereket, két győzelmet szedett össze az idény alatt.

A Red Bull motorsport részlegének ura, Helmut Marko felel az energiaital gyártó pilótakeltetőjéért, nála csak a legjobbak rúghatnak labdába

2011 még pörgősebben telt, a Formula Renault sorozataiban húsz indulásból hét győzelmet szerzett, ráadásul nem a Hermann Tilke-féle altató pályákon, hanem a Nürburgringen és Spában. A következő év mérlege szintén hét győzelem, ezen alkalommal tizennégy versenyből, ez pedig elég volt az első kategóriagyőzelemhez, a Formula Renault 2.0 Alpok pontversenyét megnyerve ihatta Kvjat a gyerekpezsgőt.
 
Idén pedig a GP3 mezőnyében küzd a fiatal orosz, két győzelme mellé még gyűjthet egyet az évadzáró futamon Abu-Dzabiban.  Némi F1-es tapasztalatot idén szerzett, a silverstone-i újoncteszten küzdött a köridőkkel, és ebben a speciális helyzetben azért nem villantotta meg oroszlánkörmeit, mindössze a 25. helyre volt elég az általa futott legjobb kör, még a pocsék Williamsszel köröző Susie Wolff is gyorsabb volt nála (igaz, a hivatalos álláspont szerint az ilyen teszteken nem számít a köridő, de mutasson valaki olyan pilótát, aki az adatgyűjtő körözések között azért nem próbál a többiek elé kerülni).

A Formula Renault kétliteres autói, valamint a GP3 után komoly lépcsőfok a Forma-1

Nem a legjobb, de ott van a legjobbak között, és kora sem jelent egyértelmű hátrányt, az utóbbi tíz év két meghatározó arca, Alonso és Vettel is 19 évesen kóstolt bele a csúcskategória küzdelmeibe. Kíváncsian várjuk, rászolgál-e a bizalomra, mert az F1 kegyetlen játék, amilyen gyorsan magasba emel, ugyanolyan hirtelen taszíthat a mélybe.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.