A Red Bull autósportért felelős koponyái megérik a pénzüket. Kőkemény profi módon menedzselik a márkához tartozó csapatokat, és egy átlagos igazolási ügyből is világra szóló hírt tudnak facsarni. Mert a héten mindenki felkapta a fejét a hírre, hogy a Torro Rosso Jean-Eric Vergne mellett megüresedett ülését egy orosz kamasz, a 19 éves Danyiil Kvjat kapja meg 2014-ben. Az sejthető volt, hogy házon belül oldják meg a kérdést, de ez mégis váratlan húzás volt az utánpótlást (is) irányító Helmut Markótól.

Anotnio Felix Da Costa szerződtetése tűnt nyilvánvaló lépésnek, ám a tehetséges portugál versenyzőnek csalódottan kellett tudomásul vennie, hogy nem ő lett a kiválasztott. Tény, idén elég vegyes szezont futott a World Series by Renault 3,5 literes kategóriájában, de szakértők széles tábora tartja a következő évek egyik legnagyobb tehetségének.

Vajon követi példáját? Kvjat és Vettel

De mondhat bárki bármit, a Red Bull agytröszt meghozta döntését, lássuk mi állhat a háttérben!

Jövőre jön az Orosz Nagydíj! – A vaknak is világos, vaskos bankókötegek húzódnak a háttérben. 2014-ben Oroszország is F1 futamot rendez, és a veszettül gazdag gigacégek, olajoligarchák hol költenék el felesleges eurómillióikat, ha nem egy orosz pilótát futtató csapatnál? Természetesen a vezetés kategorikusan cáfol, a döntést állítólag csak a pályán mutatott teljesítmény befolyásolta, Kvyat érett, gyors versenyzése lehet a legjobb befektetés hosszú távon. Ami természetesen magával hozza az overallra felvarrható reklámok busás hasznát is.

Kvyat tényleg gyors? -Bár a közösségi hálókon sok kritikus hang ütötte fel a fejét, újabb fizetős pilótát vizionálva, azt azért el kell ismerni, a 19 éves srác nem egy kétbalkezes kutyaütő. 1994-ben született, de 12 éves kora óta Rómában él, és így folyékonyan beszél angolul, spanyolul és olaszul is, ez pedig nem hátrány egy eredetileg olasz csapatnál. Formaautós karrierje 2010-ben indult, a Formula BMW sorozat európai és ázsiai futamain is indult. Utóbbi kategóriában ért el sikereket, két győzelmet szedett össze az idény alatt.

A Red Bull motorsport részlegének ura, Helmut Marko felel az energiaital gyártó pilótakeltetőjéért, nála csak a legjobbak rúghatnak labdába

2011 még pörgősebben telt, a Formula Renault sorozataiban húsz indulásból hét győzelmet szerzett, ráadásul nem a Hermann Tilke-féle altató pályákon, hanem a Nürburgringen és Spában. A következő év mérlege szintén hét győzelem, ezen alkalommal tizennégy versenyből, ez pedig elég volt az első kategóriagyőzelemhez, a Formula Renault 2.0 Alpok pontversenyét megnyerve ihatta Kvjat a gyerekpezsgőt.
 
Idén pedig a GP3 mezőnyében küzd a fiatal orosz, két győzelme mellé még gyűjthet egyet az évadzáró futamon Abu-Dzabiban.  Némi F1-es tapasztalatot idén szerzett, a silverstone-i újoncteszten küzdött a köridőkkel, és ebben a speciális helyzetben azért nem villantotta meg oroszlánkörmeit, mindössze a 25. helyre volt elég az általa futott legjobb kör, még a pocsék Williamsszel köröző Susie Wolff is gyorsabb volt nála (igaz, a hivatalos álláspont szerint az ilyen teszteken nem számít a köridő, de mutasson valaki olyan pilótát, aki az adatgyűjtő körözések között azért nem próbál a többiek elé kerülni).

A Formula Renault kétliteres autói, valamint a GP3 után komoly lépcsőfok a Forma-1

Nem a legjobb, de ott van a legjobbak között, és kora sem jelent egyértelmű hátrányt, az utóbbi tíz év két meghatározó arca, Alonso és Vettel is 19 évesen kóstolt bele a csúcskategória küzdelmeibe. Kíváncsian várjuk, rászolgál-e a bizalomra, mert az F1 kegyetlen játék, amilyen gyorsan magasba emel, ugyanolyan hirtelen taszíthat a mélybe.