Ki is a rejtélyes orosz újonc?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.10.24. 09.30

Nem a legjobb, de ott van a legjobbak között, és kora sem jelent egyértelmű hátrányt, az utóbbi tíz év két meghatározó arca, Alonso és Vettel is 19 évesen kóstolt bele a csúcskategória küzdelmeibe.

A Red Bull autósportért felelős koponyái megérik a pénzüket. Kőkemény profi módon menedzselik a márkához tartozó csapatokat, és egy átlagos igazolási ügyből is világra szóló hírt tudnak facsarni. Mert a héten mindenki felkapta a fejét a hírre, hogy a Torro Rosso Jean-Eric Vergne mellett megüresedett ülését egy orosz kamasz, a 19 éves Danyiil Kvjat kapja meg 2014-ben. Az sejthető volt, hogy házon belül oldják meg a kérdést, de ez mégis váratlan húzás volt az utánpótlást (is) irányító Helmut Markótól.

Anotnio Felix Da Costa szerződtetése tűnt nyilvánvaló lépésnek, ám a tehetséges portugál versenyzőnek csalódottan kellett tudomásul vennie, hogy nem ő lett a kiválasztott. Tény, idén elég vegyes szezont futott a World Series by Renault 3,5 literes kategóriájában, de szakértők széles tábora tartja a következő évek egyik legnagyobb tehetségének.

Vajon követi példáját? Kvjat és Vettel

De mondhat bárki bármit, a Red Bull agytröszt meghozta döntését, lássuk mi állhat a háttérben!

Jövőre jön az Orosz Nagydíj! – A vaknak is világos, vaskos bankókötegek húzódnak a háttérben. 2014-ben Oroszország is F1 futamot rendez, és a veszettül gazdag gigacégek, olajoligarchák hol költenék el felesleges eurómillióikat, ha nem egy orosz pilótát futtató csapatnál? Természetesen a vezetés kategorikusan cáfol, a döntést állítólag csak a pályán mutatott teljesítmény befolyásolta, Kvyat érett, gyors versenyzése lehet a legjobb befektetés hosszú távon. Ami természetesen magával hozza az overallra felvarrható reklámok busás hasznát is.

Kvyat tényleg gyors? -Bár a közösségi hálókon sok kritikus hang ütötte fel a fejét, újabb fizetős pilótát vizionálva, azt azért el kell ismerni, a 19 éves srác nem egy kétbalkezes kutyaütő. 1994-ben született, de 12 éves kora óta Rómában él, és így folyékonyan beszél angolul, spanyolul és olaszul is, ez pedig nem hátrány egy eredetileg olasz csapatnál. Formaautós karrierje 2010-ben indult, a Formula BMW sorozat európai és ázsiai futamain is indult. Utóbbi kategóriában ért el sikereket, két győzelmet szedett össze az idény alatt.

A Red Bull motorsport részlegének ura, Helmut Marko felel az energiaital gyártó pilótakeltetőjéért, nála csak a legjobbak rúghatnak labdába

2011 még pörgősebben telt, a Formula Renault sorozataiban húsz indulásból hét győzelmet szerzett, ráadásul nem a Hermann Tilke-féle altató pályákon, hanem a Nürburgringen és Spában. A következő év mérlege szintén hét győzelem, ezen alkalommal tizennégy versenyből, ez pedig elég volt az első kategóriagyőzelemhez, a Formula Renault 2.0 Alpok pontversenyét megnyerve ihatta Kvjat a gyerekpezsgőt.
 
Idén pedig a GP3 mezőnyében küzd a fiatal orosz, két győzelme mellé még gyűjthet egyet az évadzáró futamon Abu-Dzabiban.  Némi F1-es tapasztalatot idén szerzett, a silverstone-i újoncteszten küzdött a köridőkkel, és ebben a speciális helyzetben azért nem villantotta meg oroszlánkörmeit, mindössze a 25. helyre volt elég az általa futott legjobb kör, még a pocsék Williamsszel köröző Susie Wolff is gyorsabb volt nála (igaz, a hivatalos álláspont szerint az ilyen teszteken nem számít a köridő, de mutasson valaki olyan pilótát, aki az adatgyűjtő körözések között azért nem próbál a többiek elé kerülni).

A Formula Renault kétliteres autói, valamint a GP3 után komoly lépcsőfok a Forma-1

Nem a legjobb, de ott van a legjobbak között, és kora sem jelent egyértelmű hátrányt, az utóbbi tíz év két meghatározó arca, Alonso és Vettel is 19 évesen kóstolt bele a csúcskategória küzdelmeibe. Kíváncsian várjuk, rászolgál-e a bizalomra, mert az F1 kegyetlen játék, amilyen gyorsan magasba emel, ugyanolyan hirtelen taszíthat a mélybe.

Kommentek

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

Borsos áron eladó a Need For Speed egyik sztárja

A GTA Spano másolata igazi sztár. Nemcsak a Need For Speed moziban tűnt fel, de a világ egyik legnépszerűbb előadójának klipjében is. Most bárki licitálhat rá.

F1: Itt van Vettel és Räikkönen új Ferrarija

A Ferrari is leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen új járgánya az SF70H névre hallgat.

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.