Ki is a rejtélyes orosz újonc?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.10.24. 09.30

Nem a legjobb, de ott van a legjobbak között, és kora sem jelent egyértelmű hátrányt, az utóbbi tíz év két meghatározó arca, Alonso és Vettel is 19 évesen kóstolt bele a csúcskategória küzdelmeibe.

A Red Bull autósportért felelős koponyái megérik a pénzüket. Kőkemény profi módon menedzselik a márkához tartozó csapatokat, és egy átlagos igazolási ügyből is világra szóló hírt tudnak facsarni. Mert a héten mindenki felkapta a fejét a hírre, hogy a Torro Rosso Jean-Eric Vergne mellett megüresedett ülését egy orosz kamasz, a 19 éves Danyiil Kvjat kapja meg 2014-ben. Az sejthető volt, hogy házon belül oldják meg a kérdést, de ez mégis váratlan húzás volt az utánpótlást (is) irányító Helmut Markótól.

Anotnio Felix Da Costa szerződtetése tűnt nyilvánvaló lépésnek, ám a tehetséges portugál versenyzőnek csalódottan kellett tudomásul vennie, hogy nem ő lett a kiválasztott. Tény, idén elég vegyes szezont futott a World Series by Renault 3,5 literes kategóriájában, de szakértők széles tábora tartja a következő évek egyik legnagyobb tehetségének.

Vajon követi példáját? Kvjat és Vettel

De mondhat bárki bármit, a Red Bull agytröszt meghozta döntését, lássuk mi állhat a háttérben!

Jövőre jön az Orosz Nagydíj! – A vaknak is világos, vaskos bankókötegek húzódnak a háttérben. 2014-ben Oroszország is F1 futamot rendez, és a veszettül gazdag gigacégek, olajoligarchák hol költenék el felesleges eurómillióikat, ha nem egy orosz pilótát futtató csapatnál? Természetesen a vezetés kategorikusan cáfol, a döntést állítólag csak a pályán mutatott teljesítmény befolyásolta, Kvyat érett, gyors versenyzése lehet a legjobb befektetés hosszú távon. Ami természetesen magával hozza az overallra felvarrható reklámok busás hasznát is.

Kvyat tényleg gyors? -Bár a közösségi hálókon sok kritikus hang ütötte fel a fejét, újabb fizetős pilótát vizionálva, azt azért el kell ismerni, a 19 éves srác nem egy kétbalkezes kutyaütő. 1994-ben született, de 12 éves kora óta Rómában él, és így folyékonyan beszél angolul, spanyolul és olaszul is, ez pedig nem hátrány egy eredetileg olasz csapatnál. Formaautós karrierje 2010-ben indult, a Formula BMW sorozat európai és ázsiai futamain is indult. Utóbbi kategóriában ért el sikereket, két győzelmet szedett össze az idény alatt.

A Red Bull motorsport részlegének ura, Helmut Marko felel az energiaital gyártó pilótakeltetőjéért, nála csak a legjobbak rúghatnak labdába

2011 még pörgősebben telt, a Formula Renault sorozataiban húsz indulásból hét győzelmet szerzett, ráadásul nem a Hermann Tilke-féle altató pályákon, hanem a Nürburgringen és Spában. A következő év mérlege szintén hét győzelem, ezen alkalommal tizennégy versenyből, ez pedig elég volt az első kategóriagyőzelemhez, a Formula Renault 2.0 Alpok pontversenyét megnyerve ihatta Kvjat a gyerekpezsgőt.
 
Idén pedig a GP3 mezőnyében küzd a fiatal orosz, két győzelme mellé még gyűjthet egyet az évadzáró futamon Abu-Dzabiban.  Némi F1-es tapasztalatot idén szerzett, a silverstone-i újoncteszten küzdött a köridőkkel, és ebben a speciális helyzetben azért nem villantotta meg oroszlánkörmeit, mindössze a 25. helyre volt elég az általa futott legjobb kör, még a pocsék Williamsszel köröző Susie Wolff is gyorsabb volt nála (igaz, a hivatalos álláspont szerint az ilyen teszteken nem számít a köridő, de mutasson valaki olyan pilótát, aki az adatgyűjtő körözések között azért nem próbál a többiek elé kerülni).

A Formula Renault kétliteres autói, valamint a GP3 után komoly lépcsőfok a Forma-1

Nem a legjobb, de ott van a legjobbak között, és kora sem jelent egyértelmű hátrányt, az utóbbi tíz év két meghatározó arca, Alonso és Vettel is 19 évesen kóstolt bele a csúcskategória küzdelmeibe. Kíváncsian várjuk, rászolgál-e a bizalomra, mert az F1 kegyetlen játék, amilyen gyorsan magasba emel, ugyanolyan hirtelen taszíthat a mélybe.

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.