F1: Vettel 1,5 milliárdot kaszál a címmel

Sennánál is jobb a német?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.24. 12.30

A zsinórban negyedik világbajnoki cím megszerzése miatt Sebastian Vettelnek nem csak a mája, de a bankszámlája is jelentősen hízik majd. Megérdemli, ma nincs nála jobb az F1-ben.

Sebastian Vettel és a Red Bull Racing a hétvégi Indiai Nagydíjon valószínűleg megszerzi majd a zsinórban negyedik egyéni és konstruktőri bajnoki címet. 
A német Bild arról ír, hogy a büszkeség mellett pénzügyileg is igen jól járnak majd ezzel, ugyanis Vettel 5 millió eurós (kb. 1,5 milliárd Ft) bajnoki prémiumot kap, míg a csapat összes többi dolgozójának fizetését 12 500 eurós (3,7 millió Ft) bónusszal toldják meg a siker miatt.
A 26 éves pilóta sorozatban negyedik bajnoki címével egészen exkluzív klubba kerül, előtte csak két legendának, Juan Manuel Fangiónak és Michael Schumachernek sikerült zsinórban ennyiszer nyernie. Négy bajnokságával Alain Prost mellé sorol, és már csak a fent említett két versenyző, az ötszörös bajnok Fangio és a hétszer győző Schumacher beérése marad.
Bármennyire is unják egyesek a Red Bull- és Vettel-dominanciát, az vitathatatlan, hogy a szemünk láttára írnak történelmet, az eredmények pedig egyre több versenyzőtársat és F1-es fejest ébresztenek rá, hogy a fiatal német a legnagyobbak közé tartozik.


Vettel első csapatfőnöke, a Toro Rossónál 2008-ban az első futamgyőzelménél jelenlévő Gerhard Berger így nyilatkozott: 
“Régebben Alonso mögé soroltam Vettelt, de azt hiszem, manapság Alonso túlságosan önmagával van elfoglalva, labilis lett. Míg ő magával foglalkozik, Vettel egymás után nyeri a címeket. Szerintem mára egyértelműen Vettel a Forma-1 legjobbja” – mondta az APA hírügynökségnek az egykori Ferrari-, McLaren- és Benetton-pilóta.
A Vettellel jó barátságot ápoló, öt ferraris bajnoki cím birtokában pedig a maranellói ügyekről is joggal nyilatkozó Michael Schumacher szerint is eljelentéktelenítette magát Alonso: “Rögös útra lépett, nem túl előremutató dolgok zajlottak (a Ferrarinál).”
Schumi ezzel együtt fenntartja, hogy Vettel megítélésének az tenne jót, ha egy napon a Red Bull helyett más csapatnál is eredményeket érne el: “Ha egy régi, nagy múltú, szenvedélyeket ébresztő csapatnál győzni az igazi csúcs. Ez biztosan változtatna Vettel helyzetén is. Persze hogy a Ferrarinál is ugyanennyire sikeres lett-e volna, az már más kérdés.”


Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone egészen odáig megy, hogy a háromszoros bajnok, bizonyos körökben istenként tisztelt Ayrton Senna elé helyezi Vettelt, akinek még az “unalmas” uralmát sem bánja, az is jó valamire.
“Nem tudhatjuk, Senna hány címet nyert volna, de talán Vettel a valaha volt legjobb (F1-es versenyző).” 
“Az emberek panaszkodnak, hogy mindig ő nyer, de a versenyek azért jók. Kicsit olyan ez, mint Roger Federer vagy Muhammad Ali esetében – Vettel a legjobb, az emberek pedig szeretnék látni, amikor végre megverik.” 

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.