F1: Vettel 1,5 milliárdot kaszál a címmel

Sennánál is jobb a német?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.24. 12.30

A zsinórban negyedik világbajnoki cím megszerzése miatt Sebastian Vettelnek nem csak a mája, de a bankszámlája is jelentősen hízik majd. Megérdemli, ma nincs nála jobb az F1-ben.

Sebastian Vettel és a Red Bull Racing a hétvégi Indiai Nagydíjon valószínűleg megszerzi majd a zsinórban negyedik egyéni és konstruktőri bajnoki címet. 
A német Bild arról ír, hogy a büszkeség mellett pénzügyileg is igen jól járnak majd ezzel, ugyanis Vettel 5 millió eurós (kb. 1,5 milliárd Ft) bajnoki prémiumot kap, míg a csapat összes többi dolgozójának fizetését 12 500 eurós (3,7 millió Ft) bónusszal toldják meg a siker miatt.
A 26 éves pilóta sorozatban negyedik bajnoki címével egészen exkluzív klubba kerül, előtte csak két legendának, Juan Manuel Fangiónak és Michael Schumachernek sikerült zsinórban ennyiszer nyernie. Négy bajnokságával Alain Prost mellé sorol, és már csak a fent említett két versenyző, az ötszörös bajnok Fangio és a hétszer győző Schumacher beérése marad.
Bármennyire is unják egyesek a Red Bull- és Vettel-dominanciát, az vitathatatlan, hogy a szemünk láttára írnak történelmet, az eredmények pedig egyre több versenyzőtársat és F1-es fejest ébresztenek rá, hogy a fiatal német a legnagyobbak közé tartozik.


Vettel első csapatfőnöke, a Toro Rossónál 2008-ban az első futamgyőzelménél jelenlévő Gerhard Berger így nyilatkozott: 
“Régebben Alonso mögé soroltam Vettelt, de azt hiszem, manapság Alonso túlságosan önmagával van elfoglalva, labilis lett. Míg ő magával foglalkozik, Vettel egymás után nyeri a címeket. Szerintem mára egyértelműen Vettel a Forma-1 legjobbja” – mondta az APA hírügynökségnek az egykori Ferrari-, McLaren- és Benetton-pilóta.
A Vettellel jó barátságot ápoló, öt ferraris bajnoki cím birtokában pedig a maranellói ügyekről is joggal nyilatkozó Michael Schumacher szerint is eljelentéktelenítette magát Alonso: “Rögös útra lépett, nem túl előremutató dolgok zajlottak (a Ferrarinál).”
Schumi ezzel együtt fenntartja, hogy Vettel megítélésének az tenne jót, ha egy napon a Red Bull helyett más csapatnál is eredményeket érne el: “Ha egy régi, nagy múltú, szenvedélyeket ébresztő csapatnál győzni az igazi csúcs. Ez biztosan változtatna Vettel helyzetén is. Persze hogy a Ferrarinál is ugyanennyire sikeres lett-e volna, az már más kérdés.”


Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone egészen odáig megy, hogy a háromszoros bajnok, bizonyos körökben istenként tisztelt Ayrton Senna elé helyezi Vettelt, akinek még az “unalmas” uralmát sem bánja, az is jó valamire.
“Nem tudhatjuk, Senna hány címet nyert volna, de talán Vettel a valaha volt legjobb (F1-es versenyző).” 
“Az emberek panaszkodnak, hogy mindig ő nyer, de a versenyek azért jók. Kicsit olyan ez, mint Roger Federer vagy Muhammad Ali esetében – Vettel a legjobb, az emberek pedig szeretnék látni, amikor végre megverik.” 

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.