Túl biztonságos a Forma-1?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.22. 10.30

A korábbi F1-es, Le Mans-versenyző és szakkommentátor Anthony Davidson szerint a túl biztonságos pályák már a felelőtlenségre csábítják a pilótákat.

Az elmúlt egy évtizedben a Forma-1-es versenypályák komoly változásokon estek át, a legtöbb régi helyszínen kiterjesztették és kavicsosról aszfaltosra cserélték a bukótereket, az új helyszínek pedig eleve a legmagasabb fokú biztonságot szem előtt tartva, “steril” formában épültek fel. Az autók is folyamatosan egyre biztonságosabbak, a szigorodó töréstesztek és egyéb előírások, a legmodernebb anyagok mind-mind a lehető legkisebb sérülési kockázat felé viszik a sportágat. 
A korábbi Minardi-, és Super Aguri-versenyző, az F1-ben a Hondánál, Brawnnál és a Mercedesként tesztpilótáskodó, manapság a hosszú távú világbajnokságon (WEC) részt vevő és a brit Sky Sports szakkommentátoraként dolgozó Anthony Davidson úgy véli, mostanra talán túl is lőtt a célon az F1.


“Úgy gondolom, a versenyzőknek kihívást kell nyújtani és a hibákért fizetniük is kellene. Az emberek – bár nem szép -, de ezért nézik a versenyt, kell a veszély, a versenyzők legyenek hősök!” – mondta a Guardiannek nyilatkozva.
“Természetesen nem szeretnénk ha akár a nézők, akár a pilóták megsérülnének vagy meghalnának, de a versenyzőknek fizetniük kellene a hibákért. Némelyik szánalmas modern pályán egyszerűen kiszaladnak, aztán semmi sem történik. Már-már túl biztonságosak.” 
“Az FIA lenyűgöző, hihetetlen munkát végzett (a biztonság terén), ha megnézzük, mi volt a 60-as, 70-es években, az autók pedig gyorsabbak, mint valaha. A gond az, hogy minél biztonságosabb a pálya, annál durvább a verseny. Ma már nem sokat törődnek a többiek biztonságával. A pilóták úgy érzik, hogy az egyenesen simán lökdösődhetnek, kereket érinthetnek, mert az autó szuperbiztonságos és úgyis bírja, emiatt viszont eljutunk az őrült, már-már felelőtlen vezetéshez.” 

Kommentek

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.