Túl biztonságos a Forma-1?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.22. 10.30

A korábbi F1-es, Le Mans-versenyző és szakkommentátor Anthony Davidson szerint a túl biztonságos pályák már a felelőtlenségre csábítják a pilótákat.

Az elmúlt egy évtizedben a Forma-1-es versenypályák komoly változásokon estek át, a legtöbb régi helyszínen kiterjesztették és kavicsosról aszfaltosra cserélték a bukótereket, az új helyszínek pedig eleve a legmagasabb fokú biztonságot szem előtt tartva, “steril” formában épültek fel. Az autók is folyamatosan egyre biztonságosabbak, a szigorodó töréstesztek és egyéb előírások, a legmodernebb anyagok mind-mind a lehető legkisebb sérülési kockázat felé viszik a sportágat. 
A korábbi Minardi-, és Super Aguri-versenyző, az F1-ben a Hondánál, Brawnnál és a Mercedesként tesztpilótáskodó, manapság a hosszú távú világbajnokságon (WEC) részt vevő és a brit Sky Sports szakkommentátoraként dolgozó Anthony Davidson úgy véli, mostanra talán túl is lőtt a célon az F1.


“Úgy gondolom, a versenyzőknek kihívást kell nyújtani és a hibákért fizetniük is kellene. Az emberek – bár nem szép -, de ezért nézik a versenyt, kell a veszély, a versenyzők legyenek hősök!” – mondta a Guardiannek nyilatkozva.
“Természetesen nem szeretnénk ha akár a nézők, akár a pilóták megsérülnének vagy meghalnának, de a versenyzőknek fizetniük kellene a hibákért. Némelyik szánalmas modern pályán egyszerűen kiszaladnak, aztán semmi sem történik. Már-már túl biztonságosak.” 
“Az FIA lenyűgöző, hihetetlen munkát végzett (a biztonság terén), ha megnézzük, mi volt a 60-as, 70-es években, az autók pedig gyorsabbak, mint valaha. A gond az, hogy minél biztonságosabb a pálya, annál durvább a verseny. Ma már nem sokat törődnek a többiek biztonságával. A pilóták úgy érzik, hogy az egyenesen simán lökdösődhetnek, kereket érinthetnek, mert az autó szuperbiztonságos és úgyis bírja, emiatt viszont eljutunk az őrült, már-már felelőtlen vezetéshez.” 

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.