Túl biztonságos a Forma-1?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.22. 10.30

A korábbi F1-es, Le Mans-versenyző és szakkommentátor Anthony Davidson szerint a túl biztonságos pályák már a felelőtlenségre csábítják a pilótákat.

Az elmúlt egy évtizedben a Forma-1-es versenypályák komoly változásokon estek át, a legtöbb régi helyszínen kiterjesztették és kavicsosról aszfaltosra cserélték a bukótereket, az új helyszínek pedig eleve a legmagasabb fokú biztonságot szem előtt tartva, “steril” formában épültek fel. Az autók is folyamatosan egyre biztonságosabbak, a szigorodó töréstesztek és egyéb előírások, a legmodernebb anyagok mind-mind a lehető legkisebb sérülési kockázat felé viszik a sportágat. 
A korábbi Minardi-, és Super Aguri-versenyző, az F1-ben a Hondánál, Brawnnál és a Mercedesként tesztpilótáskodó, manapság a hosszú távú világbajnokságon (WEC) részt vevő és a brit Sky Sports szakkommentátoraként dolgozó Anthony Davidson úgy véli, mostanra talán túl is lőtt a célon az F1.


“Úgy gondolom, a versenyzőknek kihívást kell nyújtani és a hibákért fizetniük is kellene. Az emberek – bár nem szép -, de ezért nézik a versenyt, kell a veszély, a versenyzők legyenek hősök!” – mondta a Guardiannek nyilatkozva.
“Természetesen nem szeretnénk ha akár a nézők, akár a pilóták megsérülnének vagy meghalnának, de a versenyzőknek fizetniük kellene a hibákért. Némelyik szánalmas modern pályán egyszerűen kiszaladnak, aztán semmi sem történik. Már-már túl biztonságosak.” 
“Az FIA lenyűgöző, hihetetlen munkát végzett (a biztonság terén), ha megnézzük, mi volt a 60-as, 70-es években, az autók pedig gyorsabbak, mint valaha. A gond az, hogy minél biztonságosabb a pálya, annál durvább a verseny. Ma már nem sokat törődnek a többiek biztonságával. A pilóták úgy érzik, hogy az egyenesen simán lökdösődhetnek, kereket érinthetnek, mert az autó szuperbiztonságos és úgyis bírja, emiatt viszont eljutunk az őrült, már-már felelőtlen vezetéshez.” 

Kommentek

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.