A hétvégén immár harmadik alkalommal rendezik meg a Forma-1-es Indiai Nagydíjat, amelyre most már nemcsak szimulációk, de az első két évben szerzett valós adatok alapján készülnek a csapatok és természetesen a sportág gumiszállítója, a Pirelli.  
Míg tavaly és tavalyelőtt a kemény és a lágy keverékét vitte az olasz cég a Buddh pályára, idén a közepes (fehér) és a lágy (sárga) P Zerók szerepelnek majd. 


A hőmérséklet várhatóan magas, 30 fok feletti is lehet majd, az aszfaltcsík pedig több komoly gyors kanyart és erős féktávot is tartalmaz.
A döntött 10-es kanyarban például hat másodpercen keresztül maximális oldalirányú terhelést kapnak az abroncsok, a bal első 4 g-t kap a kijáratnál, de az emelkedőkkel és lejtőkkel tűzdelt első szektorban egyenes irányból is kapnak a gumik: a 4-es kanyar előtt 320-ról 90-re 140 méter alatt lassítanak, 3,6 g-s erőt kell lenyelniük.
A meleg és a gumigyűrő szakaszok ellenére a melegítésre is oda kell majd figyelni, ugyanis vasárnapra a hétvége kezdetén még nagyon zöld pálya letisztul, felgumizódik, így nem eszi majd az abroncsokat, igaz, az aszfalt az öregedéssel folyamatosan érdesebbé válik, így idén már jobban kell számolni a kopással, mint tavaly.
A 600 méteres célegyenes az idény leghosszabbja, így a kerékcsere jelentős időveszteséggel jár, a stratégiai cél mindenképp a lehető legkevesebb kiállás lesz – a Pirelli szerint idén kétszer járnak majd kint az autók a verseny alatt. (Tavaly az élen végzők egy kiállással mentek végig.)


“A közepes és a lágy keverék mellett döntöttünk idénre, mert úgy gondoljuk, hogy ez a kombináció ideális a Buddhra, és ez biztosíthatja a szoros versenyt. Az előző két évben a két legkeményebb keveréket vittük, ez talán túl konzervatív választás volt, idén lágyabbra váltunk, kicsit bevállalósabbak leszünk” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“A mostani kombinációtól – Japánhoz hasonlóan – nem várunk nagy időbeli eltérést a két keveréknél, tehát a stratégia fontos szerepet kap majd. Tavaly csak egy kiállás volt, de idén kettőre számítunk, ezzel a pilóták és a csapatok több lehetőséget kapnak majd az előrelépésre.” 
“A szintkülönbségek, a sokféle kanyar komoly kihívás elé állítja a gumikat Indiában, így újra kiemelt szerepe lesz a gumik megfelelő kezelésének. A hőmérséklet szokás szerint magas lesz, így az is szerepet játszik majd a kopásban. Úgy tűnik, a bajnokság eldőlhet most, bízunk benne, hogy a gumijainknak köszönhetően emlékezetes, minőségi verseny ad majd keretet ehhez.”