F1: Indiában bevállalósabb lesz a Pirelli

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.22. 13.40

Az első két évtől eltérően a Pirelli idén a konzervatív helyett az agresszívebb megközelítést választotta az Indiai Nagydíjra, szeretnének jó show-t a bajnoki címeket eldöntő versenyen.

A hétvégén immár harmadik alkalommal rendezik meg a Forma-1-es Indiai Nagydíjat, amelyre most már nemcsak szimulációk, de az első két évben szerzett valós adatok alapján készülnek a csapatok és természetesen a sportág gumiszállítója, a Pirelli.  
Míg tavaly és tavalyelőtt a kemény és a lágy keverékét vitte az olasz cég a Buddh pályára, idén a közepes (fehér) és a lágy (sárga) P Zerók szerepelnek majd. 


A hőmérséklet várhatóan magas, 30 fok feletti is lehet majd, az aszfaltcsík pedig több komoly gyors kanyart és erős féktávot is tartalmaz.
A döntött 10-es kanyarban például hat másodpercen keresztül maximális oldalirányú terhelést kapnak az abroncsok, a bal első 4 g-t kap a kijáratnál, de az emelkedőkkel és lejtőkkel tűzdelt első szektorban egyenes irányból is kapnak a gumik: a 4-es kanyar előtt 320-ról 90-re 140 méter alatt lassítanak, 3,6 g-s erőt kell lenyelniük.
A meleg és a gumigyűrő szakaszok ellenére a melegítésre is oda kell majd figyelni, ugyanis vasárnapra a hétvége kezdetén még nagyon zöld pálya letisztul, felgumizódik, így nem eszi majd az abroncsokat, igaz, az aszfalt az öregedéssel folyamatosan érdesebbé válik, így idén már jobban kell számolni a kopással, mint tavaly.
A 600 méteres célegyenes az idény leghosszabbja, így a kerékcsere jelentős időveszteséggel jár, a stratégiai cél mindenképp a lehető legkevesebb kiállás lesz – a Pirelli szerint idén kétszer járnak majd kint az autók a verseny alatt. (Tavaly az élen végzők egy kiállással mentek végig.)


“A közepes és a lágy keverék mellett döntöttünk idénre, mert úgy gondoljuk, hogy ez a kombináció ideális a Buddhra, és ez biztosíthatja a szoros versenyt. Az előző két évben a két legkeményebb keveréket vittük, ez talán túl konzervatív választás volt, idén lágyabbra váltunk, kicsit bevállalósabbak leszünk” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“A mostani kombinációtól – Japánhoz hasonlóan – nem várunk nagy időbeli eltérést a két keveréknél, tehát a stratégia fontos szerepet kap majd. Tavaly csak egy kiállás volt, de idén kettőre számítunk, ezzel a pilóták és a csapatok több lehetőséget kapnak majd az előrelépésre.” 
“A szintkülönbségek, a sokféle kanyar komoly kihívás elé állítja a gumikat Indiában, így újra kiemelt szerepe lesz a gumik megfelelő kezelésének. A hőmérséklet szokás szerint magas lesz, így az is szerepet játszik majd a kopásban. Úgy tűnik, a bajnokság eldőlhet most, bízunk benne, hogy a gumijainknak köszönhetően emlékezetes, minőségi verseny ad majd keretet ehhez.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.