F1: Indiában bevállalósabb lesz a Pirelli

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.22. 13.40

Az első két évtől eltérően a Pirelli idén a konzervatív helyett az agresszívebb megközelítést választotta az Indiai Nagydíjra, szeretnének jó show-t a bajnoki címeket eldöntő versenyen.

A hétvégén immár harmadik alkalommal rendezik meg a Forma-1-es Indiai Nagydíjat, amelyre most már nemcsak szimulációk, de az első két évben szerzett valós adatok alapján készülnek a csapatok és természetesen a sportág gumiszállítója, a Pirelli.  
Míg tavaly és tavalyelőtt a kemény és a lágy keverékét vitte az olasz cég a Buddh pályára, idén a közepes (fehér) és a lágy (sárga) P Zerók szerepelnek majd. 


A hőmérséklet várhatóan magas, 30 fok feletti is lehet majd, az aszfaltcsík pedig több komoly gyors kanyart és erős féktávot is tartalmaz.
A döntött 10-es kanyarban például hat másodpercen keresztül maximális oldalirányú terhelést kapnak az abroncsok, a bal első 4 g-t kap a kijáratnál, de az emelkedőkkel és lejtőkkel tűzdelt első szektorban egyenes irányból is kapnak a gumik: a 4-es kanyar előtt 320-ról 90-re 140 méter alatt lassítanak, 3,6 g-s erőt kell lenyelniük.
A meleg és a gumigyűrő szakaszok ellenére a melegítésre is oda kell majd figyelni, ugyanis vasárnapra a hétvége kezdetén még nagyon zöld pálya letisztul, felgumizódik, így nem eszi majd az abroncsokat, igaz, az aszfalt az öregedéssel folyamatosan érdesebbé válik, így idén már jobban kell számolni a kopással, mint tavaly.
A 600 méteres célegyenes az idény leghosszabbja, így a kerékcsere jelentős időveszteséggel jár, a stratégiai cél mindenképp a lehető legkevesebb kiállás lesz – a Pirelli szerint idén kétszer járnak majd kint az autók a verseny alatt. (Tavaly az élen végzők egy kiállással mentek végig.)


“A közepes és a lágy keverék mellett döntöttünk idénre, mert úgy gondoljuk, hogy ez a kombináció ideális a Buddhra, és ez biztosíthatja a szoros versenyt. Az előző két évben a két legkeményebb keveréket vittük, ez talán túl konzervatív választás volt, idén lágyabbra váltunk, kicsit bevállalósabbak leszünk” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“A mostani kombinációtól – Japánhoz hasonlóan – nem várunk nagy időbeli eltérést a két keveréknél, tehát a stratégia fontos szerepet kap majd. Tavaly csak egy kiállás volt, de idén kettőre számítunk, ezzel a pilóták és a csapatok több lehetőséget kapnak majd az előrelépésre.” 
“A szintkülönbségek, a sokféle kanyar komoly kihívás elé állítja a gumikat Indiában, így újra kiemelt szerepe lesz a gumik megfelelő kezelésének. A hőmérséklet szokás szerint magas lesz, így az is szerepet játszik majd a kopásban. Úgy tűnik, a bajnokság eldőlhet most, bízunk benne, hogy a gumijainknak köszönhetően emlékezetes, minőségi verseny ad majd keretet ehhez.”

Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.