F1: Hazai égésre készülhet a Force India?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.22. 16.45

A hétvégi Indiai Nagydíj előtt a hazai csapat, a Force India nem sok jót remélhet, inkább csak bizakodnak, hogy otthon összejön valahogy a pontszerzés.

A Force India az idény első felében egyértelműen a “best of the rest” csapat volt, még a McLarent is verve a konstruktőri bajnokság 5. helyén álltak. A Pirelli Magyar Nagydíjtól bevezetett új gumijaival azonban nem sikerült megbarátkozniuk, előbb megelőzte őket a wokingi csapat, mostanra pedig az igen versenyképesség állt Sauber elől “menekülnek” – négy fordulóval a vége előtt 17 pont a különbség.


Az utolsó négy futam közül az első a hétvégi hazai verseny, az Indiai Nagydíj lesz, de a pilóták nem mernek sokat ígérni, még a pontszerzés is inkább csak remény.
“A pontszerzés nagyon nehéz lesz. Már jó ideje leálltunk a 2013-as autó fejlesztésével, miközben a többi csapat még most is hoz frissítéseket. Most csak annyit tehetünk, hogy igyekszünk a legjobban beállítani az autó balanszát. Ezzel együtt természetesen mindent megteszünk majd, hogy pontokat hozzunk, különösen Indiában” – mondta az amúgy is hullámvölgyben lévő Paul di Resta.
A skót még nem szerzett pontot az Indiai Nagydíjon, de a csapat azért már 2010-ben Adrian Sutillal, tavaly pedig Nico Hülkenberggel a top10-ben zárt. A tavalyi kihagyás után visszatért Sutil most azonban csak di Resta szavait visszahangozta, a pontszerzés inkább kívánság, mint reális lehetőség.
“Nagyon korán megkezdtük a 2014-es autó fejlesztését, ezzel azonban feláldoztuk a konstruktőri 5. helyet a jövő évi eredményekért. Jövőre nem lesz pardon, jóknak kell lennünk! Senki nem gondolta volna, hogy a silverstone-i defektek miatt megváltoztatott gumi ennyire nem fekszik majd nekünk. De mindent megteszünk majd a maradék négy futamon, keményen hajtunk majd, hogy szerezzünk pár pontot és megőrizzük a 6. helyet.”


“Azonban úgy gondolom, nagy feladat lesz pontot szerezni most. De különleges érzés itt vezetni, a hazai versenyen, az autón az indiai zászló színeivel. Emlékeszem az első versenyre két évvel ezelőtt, nagyon sokan szurkoltak nekünk. A hétvégén végig reflektorfényben voltunk, nagyon fontos volt, hogy sikerült pontot is szereznünk az első Indiai Nagydíjon.”
A tulajdonos-főnök, Vijay Mallya sem titkolja, hogy húzós lesz a 2013-as hajrá, de bízik benne, hogy nem távoznak üres kézzel otthonról.
“A hazai versenyünk a teljes csapatot büszkeséggel tölti el, a hangulat óriási és érezzük a támogatást. Maga a pálya pedig a világ egyik legjobbja. Eddig a futam is kegyes volt hozzánk, mindkét versenyen sikerült pontot szerezni, szóval most is ez lesz a célunk.” 


“A nyári szünet utáni versenyeink nem alakultak pozitívan, de a csapatmorál továbbra is erős. A Sauber nagyon jól dolgozott mostanában, az egyik legjobban pörgő csapat, és ki is használtak minden adódó lehetőséget. Az utolsó négy futam kemény küzdelem lesz számunkra, előrébb kell lépnünk, ha magunk mögött akarjuk tartani őket, ugyanis a kvalifikáción és a versenyen is erősek.”

Kommentek

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.