F1: Hazai égésre készülhet a Force India?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.22. 16.45

A hétvégi Indiai Nagydíj előtt a hazai csapat, a Force India nem sok jót remélhet, inkább csak bizakodnak, hogy otthon összejön valahogy a pontszerzés.

A Force India az idény első felében egyértelműen a “best of the rest” csapat volt, még a McLarent is verve a konstruktőri bajnokság 5. helyén álltak. A Pirelli Magyar Nagydíjtól bevezetett új gumijaival azonban nem sikerült megbarátkozniuk, előbb megelőzte őket a wokingi csapat, mostanra pedig az igen versenyképesség állt Sauber elől “menekülnek” – négy fordulóval a vége előtt 17 pont a különbség.


Az utolsó négy futam közül az első a hétvégi hazai verseny, az Indiai Nagydíj lesz, de a pilóták nem mernek sokat ígérni, még a pontszerzés is inkább csak remény.
“A pontszerzés nagyon nehéz lesz. Már jó ideje leálltunk a 2013-as autó fejlesztésével, miközben a többi csapat még most is hoz frissítéseket. Most csak annyit tehetünk, hogy igyekszünk a legjobban beállítani az autó balanszát. Ezzel együtt természetesen mindent megteszünk majd, hogy pontokat hozzunk, különösen Indiában” – mondta az amúgy is hullámvölgyben lévő Paul di Resta.
A skót még nem szerzett pontot az Indiai Nagydíjon, de a csapat azért már 2010-ben Adrian Sutillal, tavaly pedig Nico Hülkenberggel a top10-ben zárt. A tavalyi kihagyás után visszatért Sutil most azonban csak di Resta szavait visszahangozta, a pontszerzés inkább kívánság, mint reális lehetőség.
“Nagyon korán megkezdtük a 2014-es autó fejlesztését, ezzel azonban feláldoztuk a konstruktőri 5. helyet a jövő évi eredményekért. Jövőre nem lesz pardon, jóknak kell lennünk! Senki nem gondolta volna, hogy a silverstone-i defektek miatt megváltoztatott gumi ennyire nem fekszik majd nekünk. De mindent megteszünk majd a maradék négy futamon, keményen hajtunk majd, hogy szerezzünk pár pontot és megőrizzük a 6. helyet.”


“Azonban úgy gondolom, nagy feladat lesz pontot szerezni most. De különleges érzés itt vezetni, a hazai versenyen, az autón az indiai zászló színeivel. Emlékeszem az első versenyre két évvel ezelőtt, nagyon sokan szurkoltak nekünk. A hétvégén végig reflektorfényben voltunk, nagyon fontos volt, hogy sikerült pontot is szereznünk az első Indiai Nagydíjon.”
A tulajdonos-főnök, Vijay Mallya sem titkolja, hogy húzós lesz a 2013-as hajrá, de bízik benne, hogy nem távoznak üres kézzel otthonról.
“A hazai versenyünk a teljes csapatot büszkeséggel tölti el, a hangulat óriási és érezzük a támogatást. Maga a pálya pedig a világ egyik legjobbja. Eddig a futam is kegyes volt hozzánk, mindkét versenyen sikerült pontot szerezni, szóval most is ez lesz a célunk.” 


“A nyári szünet utáni versenyeink nem alakultak pozitívan, de a csapatmorál továbbra is erős. A Sauber nagyon jól dolgozott mostanában, az egyik legjobban pörgő csapat, és ki is használtak minden adódó lehetőséget. Az utolsó négy futam kemény küzdelem lesz számunkra, előrébb kell lépnünk, ha magunk mögött akarjuk tartani őket, ugyanis a kvalifikáción és a versenyen is erősek.”

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.