F1: Tervszerűen nyírják ki a kiscsapatokat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.21. 13.45

A Forma-1 közép- és kiscsapataira sötét jövő vár, véli a Force India vezetője. Úgy tűnik, a nagyok egyszerűen el fogják lehetetleníteni őket.

Az új Concorde Agreement megszületése után a Forma-1 szabályalkotása, irányításának módja megváltozik. 
Eltűnik az F1-es csapatok technikai főnökeiből álló Műszaki Munkacsoport és a csapatfőnökökből álló Sport Munkacsoport, a szabályok előkészítése mostantól a Stratégiai Munkacsoport kezébe kerül, amelyben az F1 kereskedelmi oldalát igazgató FOM és a felügyelőszervezet FIA hat-hat képviselője mellett az összes helyett csak a hat legnagyobb és legrangosabb alakulat (a Red Bull, a Ferrari, a McLaren, a Mercedes, a Lotus és a Williams) képviselői döntenek majd.
A ma első ízben ülésező Stratégiai Munkacsoport a gumitesztelés, a későbbi gumi- és üzemanyag-szállító és egyéb apróbb műszaki témák mellett a csapatok között adható-vehető alkatrészek témájával is foglalkozik majd, extrém esetben akár a kliensautók bevezetéséről is dönthetnek.


Az egytől egyig önálló konstruktőrként dolgozó, pénzügyileg már most is igen nehéz helyzetben lévő közép- és kiscsapatok persze nagyon félnek a fenti lehetőségtől, a nagyok által gyártott, szabadon vásárolható modellek ugyanis már rövid távon is a végzetüket jelenthetik.
A Force India helyettes csapatfőnöke azt pedzegeti, hogy ez nem csak mellékhatás, hanem konkrét terv, Bob Fernley szerint minden arra mutat, hogy a privát csapatokat ki akarják szorítani az F1-ből.
“Óhatatlanul felmerül a kérdés, hogy mi is a cél. Egyrészt ott van négy tökéletesen védett csapat, amelyeknek nem ártanak a kiadások, ugyanis garantáltan plusz pénzt kapnak” – utalta arra, hogy az új megegyezés szerint a Ferrari, a Red Bull, a McLaren és a Mercedes az év végi eredményétől függetlenül, a korábbi érdemek és fontosságuk alapján több tízmillió eurót kapnak a bevételek év végi elosztásánál. 
“Aztán ott vannak a kitaszított csapatok, amelyek agyon vannak terhelve a költségekkel. Szóval a nagy kérdés az, hogy miért is van ez. Felmerül, hogy azért, hogy új irányba vihessék a Forma-1-et a jövőben.”
“A kliensautók bevezetéséhez ki kellene szorítani néhány csapatot, és most pont ebbe az irányba tartunk. Hogy helyes vagy helytelen-e ez, azt nem tudom, de az egyértelmű számomra, hogy folyamatosan igyekeznek agyonnyomni a kicsiket a költségekkel. Gondolom így akarnak minket csődbe vinni, hogy aztán utat nyissanak a kasztnik adásvételéhez.”  
“Az elmúlt másfél évben egyetlen árva kezdeményezés sem csökkentette a kiadásinkat. Minden csapat 24 millió eurós kiadásnövekedéssel számolhat jövőre. Négy csapatnál nem csak hogy megvan erre a fedezet, de még tartalékuk is marad” – panaszkodott a jóval drágább új motorok, a több versenyhétvége és a 2014-ben visszatérő idény közbeni tesztelés költségeire Fernley. 

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.