Az új Concorde Agreement megszületése után a Forma-1 szabályalkotása, irányításának módja megváltozik. 
Eltűnik az F1-es csapatok technikai főnökeiből álló Műszaki Munkacsoport és a csapatfőnökökből álló Sport Munkacsoport, a szabályok előkészítése mostantól a Stratégiai Munkacsoport kezébe kerül, amelyben az F1 kereskedelmi oldalát igazgató FOM és a felügyelőszervezet FIA hat-hat képviselője mellett az összes helyett csak a hat legnagyobb és legrangosabb alakulat (a Red Bull, a Ferrari, a McLaren, a Mercedes, a Lotus és a Williams) képviselői döntenek majd.
A ma első ízben ülésező Stratégiai Munkacsoport a gumitesztelés, a későbbi gumi- és üzemanyag-szállító és egyéb apróbb műszaki témák mellett a csapatok között adható-vehető alkatrészek témájával is foglalkozik majd, extrém esetben akár a kliensautók bevezetéséről is dönthetnek.


Az egytől egyig önálló konstruktőrként dolgozó, pénzügyileg már most is igen nehéz helyzetben lévő közép- és kiscsapatok persze nagyon félnek a fenti lehetőségtől, a nagyok által gyártott, szabadon vásárolható modellek ugyanis már rövid távon is a végzetüket jelenthetik.
A Force India helyettes csapatfőnöke azt pedzegeti, hogy ez nem csak mellékhatás, hanem konkrét terv, Bob Fernley szerint minden arra mutat, hogy a privát csapatokat ki akarják szorítani az F1-ből.
“Óhatatlanul felmerül a kérdés, hogy mi is a cél. Egyrészt ott van négy tökéletesen védett csapat, amelyeknek nem ártanak a kiadások, ugyanis garantáltan plusz pénzt kapnak” – utalta arra, hogy az új megegyezés szerint a Ferrari, a Red Bull, a McLaren és a Mercedes az év végi eredményétől függetlenül, a korábbi érdemek és fontosságuk alapján több tízmillió eurót kapnak a bevételek év végi elosztásánál. 
“Aztán ott vannak a kitaszított csapatok, amelyek agyon vannak terhelve a költségekkel. Szóval a nagy kérdés az, hogy miért is van ez. Felmerül, hogy azért, hogy új irányba vihessék a Forma-1-et a jövőben.”
“A kliensautók bevezetéséhez ki kellene szorítani néhány csapatot, és most pont ebbe az irányba tartunk. Hogy helyes vagy helytelen-e ez, azt nem tudom, de az egyértelmű számomra, hogy folyamatosan igyekeznek agyonnyomni a kicsiket a költségekkel. Gondolom így akarnak minket csődbe vinni, hogy aztán utat nyissanak a kasztnik adásvételéhez.”  
“Az elmúlt másfél évben egyetlen árva kezdeményezés sem csökkentette a kiadásinkat. Minden csapat 24 millió eurós kiadásnövekedéssel számolhat jövőre. Négy csapatnál nem csak hogy megvan erre a fedezet, de még tartalékuk is marad” – panaszkodott a jóval drágább új motorok, a több versenyhétvége és a 2014-ben visszatérő idény közbeni tesztelés költségeire Fernley.