December 6-án választ új elnököt a Nemzetközi Automobil Szövetség, amely gyakorlatilag az utolsó pillanatban változtatott a játékszabályokon. Az FIA hivatalosan azért lépett, mert “félreérthetőnek” találta a rendszert, amely minden elnökjelölttől egy 17 tagból álló stáb összeállítását írja elő.


A félreértést az okozta, hogy ebbe a stábba elvileg az egyik alszervezet (a közúti közlekedésért felelős FIA Mobility) képviselőit is ki kellett jelölni, de ez nem volt teljesen egyértelműen megfogalmazva. Az FIA ezért most úgy döntött, hogy az elnökjelölteknek, Jean Todtnak és ellenfelének, David Wardnak egy 11 főből álló tanácsot kell összeállítania. Ez az elnökből, a szenátus elnökéből, hét sportért felelős alelnökből, valamint a sporttal és a közúti közlekedéssel foglalkozó elnökhelyettesből áll. Közlekedésért felelős alelnököket tehát nem kell toborozni.

Ward szerint mellesleg még ez a szűkítés is kevés, ő a sportért felelős alelnököket is a nemzeti szövetségek szavazatai alapján jelölné ki. A választásnak egyébként Todt az esélyese, a háttérben már megy is az alkudozás az erős emberekkel: az Egyesült Arab Emírségek autóklubjának vezetője, az FIA volt alelnöke, a szervezet Motorsport Világtanácsának tagja Mohamed bin Szulajem például, aki korábban az elnökválasztáson való indulást is fontolgatta, beállt Todt mögé. A szakújságíró Joe Saward szerint ugyan nem egyértelmű, hogy mi van a háttérben, az ilyen alkuknak az a kellemetlen következménye lehet, hogy nem feltétlenül a legrátermettebb emberek kapnak meg bizonyos pozíciókat a szövetségen belül, amelynek tekintélye emiatt csorbulhat.