F1: Lépéselőnyben lesznek a gyári csapatok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.21. 11.30

A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn nem titkolja, hogy a 2014-ben kezdődő új turbókorszakban az autót házon belül a motor köré tervező gyári csapatok jobb helyzetben lesznek, mint a klienseik.

A jövő évben új turbókorszak kezdődik a Forma-1-ben az 1,6 literes turbós V6-osokkal. 2014-re három gyártó, a Renault, a Mercedes és a Ferrari készít új erőforrásokat.
Mivel a gyártók egyféle specifikációt készítenek a motorból, előnyben lesznek a gyári csapatok, hiszen ők házon belül, több információ és idő birtokában tervezhetik az autót az erőforrás köré. A Mercedes csapatfőnöke nem is tagadja ezt.


“Nálunk Brackley (az F1-es csapat) és Brixworth (a Mercedes motorgyára) egy csapatként dolgozik, hogy a maximumot hozzuk ki az autóból, a kasztni és a motor egy egység” – mondta Ross Brawn a német Auto Motor und Sportnak.
“Igyekszünk majd segíteni a klienseket is információkkal, de hogy őszinte legyek, nekik nincs sok beleszólásuk a motorba. Mi magunknak terveztük, a többieknek ehhez kell majd alkalmazkodni” – tette hozzá.
A 2014-re Mercedesre váltó Williams technikai főnöke, Pat Symonds is megerősíti Brawn szavait: “Gyakorlatban azzal a csomaggal kell boldogulnunk, amit a Mercedestől kapunk majd.”
A Mercedes motorjai az ezüst nyilakon kívül a McLaren, a Force India és a Williams autóiban dolgoznak, a Ferrari erőforrásai a vörös járgányok mellett a Sauber és a Marussia autóit hajtják majd 2014-ben. 
A két fenti gyártóval ellentétben a Renault-nak nincs saját csapata, így érdekes kérdés, hogy náluk ki lesz a favorit. Eddig egyértelműen a bajnoki címeket halmozó Red Bull volt a félgyári partner, de a szintén versenyképes Lotusszal – az egykori Renault-csapattal – a kötelékek megerősítéséről tárgyalnak 2014-re. A francia cégnek két egyértelműen csak vásárlói státuszú partnere lesz: a Toro Rosso és a Caterham.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.