A jövő évben új turbókorszak kezdődik a Forma-1-ben az 1,6 literes turbós V6-osokkal. 2014-re három gyártó, a Renault, a Mercedes és a Ferrari készít új erőforrásokat.
Mivel a gyártók egyféle specifikációt készítenek a motorból, előnyben lesznek a gyári csapatok, hiszen ők házon belül, több információ és idő birtokában tervezhetik az autót az erőforrás köré. A Mercedes csapatfőnöke nem is tagadja ezt.


“Nálunk Brackley (az F1-es csapat) és Brixworth (a Mercedes motorgyára) egy csapatként dolgozik, hogy a maximumot hozzuk ki az autóból, a kasztni és a motor egy egység” – mondta Ross Brawn a német Auto Motor und Sportnak.
“Igyekszünk majd segíteni a klienseket is információkkal, de hogy őszinte legyek, nekik nincs sok beleszólásuk a motorba. Mi magunknak terveztük, a többieknek ehhez kell majd alkalmazkodni” – tette hozzá.
A 2014-re Mercedesre váltó Williams technikai főnöke, Pat Symonds is megerősíti Brawn szavait: “Gyakorlatban azzal a csomaggal kell boldogulnunk, amit a Mercedestől kapunk majd.”
A Mercedes motorjai az ezüst nyilakon kívül a McLaren, a Force India és a Williams autóiban dolgoznak, a Ferrari erőforrásai a vörös járgányok mellett a Sauber és a Marussia autóit hajtják majd 2014-ben. 
A két fenti gyártóval ellentétben a Renault-nak nincs saját csapata, így érdekes kérdés, hogy náluk ki lesz a favorit. Eddig egyértelműen a bajnoki címeket halmozó Red Bull volt a félgyári partner, de a szintén versenyképes Lotusszal – az egykori Renault-csapattal – a kötelékek megerősítéséről tárgyalnak 2014-re. A francia cégnek két egyértelműen csak vásárlói státuszú partnere lesz: a Toro Rosso és a Caterham.