F1: Lépéselőnyben lesznek a gyári csapatok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.21. 11.30

A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn nem titkolja, hogy a 2014-ben kezdődő új turbókorszakban az autót házon belül a motor köré tervező gyári csapatok jobb helyzetben lesznek, mint a klienseik.

A jövő évben új turbókorszak kezdődik a Forma-1-ben az 1,6 literes turbós V6-osokkal. 2014-re három gyártó, a Renault, a Mercedes és a Ferrari készít új erőforrásokat.
Mivel a gyártók egyféle specifikációt készítenek a motorból, előnyben lesznek a gyári csapatok, hiszen ők házon belül, több információ és idő birtokában tervezhetik az autót az erőforrás köré. A Mercedes csapatfőnöke nem is tagadja ezt.


“Nálunk Brackley (az F1-es csapat) és Brixworth (a Mercedes motorgyára) egy csapatként dolgozik, hogy a maximumot hozzuk ki az autóból, a kasztni és a motor egy egység” – mondta Ross Brawn a német Auto Motor und Sportnak.
“Igyekszünk majd segíteni a klienseket is információkkal, de hogy őszinte legyek, nekik nincs sok beleszólásuk a motorba. Mi magunknak terveztük, a többieknek ehhez kell majd alkalmazkodni” – tette hozzá.
A 2014-re Mercedesre váltó Williams technikai főnöke, Pat Symonds is megerősíti Brawn szavait: “Gyakorlatban azzal a csomaggal kell boldogulnunk, amit a Mercedestől kapunk majd.”
A Mercedes motorjai az ezüst nyilakon kívül a McLaren, a Force India és a Williams autóiban dolgoznak, a Ferrari erőforrásai a vörös járgányok mellett a Sauber és a Marussia autóit hajtják majd 2014-ben. 
A két fenti gyártóval ellentétben a Renault-nak nincs saját csapata, így érdekes kérdés, hogy náluk ki lesz a favorit. Eddig egyértelműen a bajnoki címeket halmozó Red Bull volt a félgyári partner, de a szintén versenyképes Lotusszal – az egykori Renault-csapattal – a kötelékek megerősítéséről tárgyalnak 2014-re. A francia cégnek két egyértelműen csak vásárlói státuszú partnere lesz: a Toro Rosso és a Caterham.

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidőautó

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.