F1: Alonsót akarja a Honda?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.21. 12.30

Továbbra sem szűnnek a Fernando Alonsót a McLarenhez kötő találgatások, 2015-re a Hondával társuló csapatnál köthet ki a spanyol. Pilótapiaci hírek.

Néhány héttel ezelőtt röppent fel, hogy a McLaren egy-két éven belül szeretné megszerezni a Ferrarinál amúgy 2016-ig szerződéssel rendelkező Fernando Alonsót. 
Bár a spanyol pilóta többször is elhessegette az elképzelést, a McLarennél folyamatosan lebegtetnek, és az is nyílt titok, hogy Alonso és a Ferrari viszonya megromlott az elmúlt hónapokban.
A pletyka nem akar elhalni, most a német Bild am Sonntag vette fel a fonalat, a lep szerint a McLaren és a 2015-ben érkező partner, a Honda megegyezett arról, hogy közösen, megosztva állnák Alonso csillagászati fizetését.


“Én nem tartok Fernando elvesztésétől. Szerződése van velünk és nemrég világossá tette, hogy maradni akar. Velünk akar győzni, és mi is vele akarunk győzni” – mondta a Ferrari-főnök Stefano Domenicali.
A Bild állítását erősíti azonban a dán Ekstra Bladet is. A lap a Formula Renault 3.5 bajnoki címét megszerző Kevin Magnussen kapcsán ír arról, hogy a McLaren-nevelésű ifjonc jövőre a Marussiánál mutatkozik be az F1-ben, de 2015-ben már a wokingi csapatnál versenyezhet, a hondás korszakban pedig nem más lesz a csapattársa, mint Alonso.
Míg Magnussen sorsa egyre biztosabbnak tűnik a jövő évre, két Formula Renault-s kollégájának jövője továbbra is bizonytalan. 
Egyikük a bajnokság 3. helyén záró Antonio Felix da Costa, aki korábban biztos befutónak tűnt a Toro Rossónál, azonban a friss hírek szerint még nagyon is a levegőben lóg. Az idény elején a Marussiával leszerződő, de a szponzori cserbenhagyás miatt az F1-ből a szezonkezdet előtt kipottyanó brazil Luiz Razia a Twitteren arról írt, hogy a faenzai kiscsapat fizetős pilótát keres.


“Úgy hírlik, a Toro Rosso második ülése eladó. De hát évek óta ez van, tényleg hír ez?” – írta.
Razia értesülését alátámasztja az olasz Italiaracing, amely szerint a GP3-ban küzdő orosz Red Bull-ifjonc, Danyiil Kvjat is az esélyesek közé került a Toro Rossónál, miután orosz szponzorai komoly csomaggal támogatnák meg az F1-es bemutatkozását.
Hasonló hátszéllel kapott szerződést a Saubertől a Formula Renault-ban idén a 9. helyen záró Szergej Szirotkin is, elvileg ő lesz a svájci csapat egyik versenyzője 2014-ben, de a 18 éves fiatal, továbbra is bizonyos fenntartással beszél a jövő évi bemutatkozásáról.


“Nem érzek nyomást, épp az ellenkezője. Élvezettel ismerkedtem a magasabb szinttel, magamnak is bizonyítottam, hogy egyre jobb versenyző vagyok” – mondta az elmúlt hetekben a Sauber és a Ferrari egy-egy régebbi autóját is tesztelő orosz. 
“A felkészülési programom még csak most indult, szóval egyelőre nem állok készen a Forma-1-re, de az első futam idejére már kész leszek, tudom. Nem félek, várom a lehetőséget.”
Ha már Sauber – nemrég egy-két hét erejéig képben volt a kiscsapatnál Rubens Barrichello is, legalábbis ő maga szeretett volna velük visszatérni az F1-be, de a főnök, Monisha Kaltenborn végül tisztázta, hogy nem számolnak a 41 éves veteránnal. A Forma-1 történetének legtapasztaltabb versenyzője mostanra maga is jelezte, hogy nem valószínű a 2014-s visszatérése, marad a brazil stock car-szériában.
“A csapattal és a szponzorokkal a hosszabbításon gondolkodunk” – mondta a hétvégi, curitibai fordulón. “Ez a belátható jövőm: szerződéshosszabbítás a stock car-sorozatban.”
Barrichello azért hozzátette, hogy most is nagyon hiányzik neki a Forma-1, azonban “így is nagyon elégedett ember vagyok. Manapság vége a futamnak, és délután 5-re már otthon is lehetek a családommal. Az életem jó irányba változott, szóval megvan a kárpótlás a veszteségért.”

Kommentek

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.