F1: Nem a motorok döntenek 2014-ben

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.17. 16.30

A Mercedes motorfejlesztési igazgatója, Andy Cowell szerint nagy tévedés azt hinni, hogy jövőre a motorok döntenek el mindent.

A Mercedes motorfejlesztési igazgatója, Andy Cowell szerint nagy tévedés azt hinni, hogy jövőre a motorok döntenek el mindent. Azt a szakember is elismeri, hogy jövőre nagyobb lehet a teljesítménykülönbség az egyes motorok között, mint az idén, de ettől egyik csapat sem kerül behozhatatlan előnybe.


Korábbi hírek szerint éppen a Mercedes jár egy lépéssel a riválisok előtt, a németek 1,6-os turbómotorja akár száz lóerővel is erősebb lehet a Renault és a Ferrari egységénél. “Úgy gondolom, hogy jövőre nagyobb különbségeket láthatunk a motorgyártók között” – fogalmazott Cowell. “Ugyanakkor az aerodinamikának és a gumiknak ismét nagy szerepük lesz, nem hiszem, hogy a motor lesz a domináns faktor jövőre. Arra viszont jó esély van, hogy minden tényezőt figyelembe véve változatos versenyeket láthatunk a következő idényben.”

Mivel komoly technikai váltás lesz, a megbízhatóság biztosan kiemelt szerepet játszik majd 2014-ben. “Jó esély van arra, hogy a megbízhatóságon több minden múlik majd, mint az idén. Nyolc motor helyett csak ötöt lehet használni (bár szó van egy hatodikról – a szerk.), változik a sportszabályzat is, így bármi megtörténhet.”

Szakértők szerint erősen kétséges, hogy a csapatok képesek lesznek mindössze öt motorral végigcsinálni az idényt, főleg úgy, hogy a motorok vezérlését még saját adottságaikhoz is kell igazítaniuk. Ez komoly hatással lehet a vezethetőségre és megbízhatóságra. Spórolni kell az üzemanyaggal is, egy versenyre száz kiló benzin lesz a maximum, ez hatvankilós vágás az idei szezonhoz képest.

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.