F1: Hogyan tett csodát a Sauber?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.17. 10.20

A Sauber a pocsék idénykezdés ellenére nem adta fel, mostanra pedig már a fő rivális, a Force India elkapását sem tartják lehetetlennek, mondja a csapatfőnök, Monisha Kaltenborn. Húzós lesz a hajrá.

A kiváló, négy dobogós helyezést is hozó 2012-es szezon után a Sauber megdöbbentően nagyot hasalt az idei év elején, a C32-es kimondottan versenyképtelen autó volt. A nyárra már a csőd közelébe jutott svájci csapat azonban nem adta fel, a nyári szünet után pedig ragyogó eredményekkel tért vissza.
A Sauber mostanra megelőzte, és 14 pontnyira elhúzott a Toro Rossótól, a cél immár a 17 egységgel előttük járó, de pocsék, pontszerzések nélküli időszakot élő Force India beérése az utolsó négy versenyre, mondja a csapatfőnök, Monisha Kaltenborn.
“Általánosságban mindig előre tekintünk. Ha továbbra is koncentrálunk és nem követünk el hibákat, akkor még sokat nyerhetünk. Tudjuk persze, hogy nem lesz könnyű megszerezni a 6. helyet, és nyilván hátrafelé is figyelnünk kell, nehogy valami kellemetlen meglepetés érjen minket.”  


A főnöknő azt mondja, a legfőbb előrelépést a C32-es kipufogórendszerének áttervezése jelentette.
“Az autó aerodinamikai balansza nem volt stabil, főképp a fékezésnél és a kanyarodásnál. A számszerűsíthető hátrányok mellett ez azt jelentette, hogy a pilóták is bizonytalanabbak voltak. Emellett nem voltak meg a megfelelő forrásain a gyors fejlesztéshez, csak lépésről lépésre haladtunk.” 
“A legnagyobb frissítést a Magyar Nagydíjra vittük, ott egy módosított koncepciójú kipufogó került az autóra. Rögtön jelentős javulást tapasztaltunk, de természetesen eltartott egy ideig, míg sikerült teljesen kiaknáznunk. Az autót is egyre jobban kiismertük, így a beállítások is jobban mentek, és a gyárban is sikerült fenntartani az új alkatrészek minőségét. A pályán és a gyárban is kiemelkedő munkát végzett mindenki.”
A Sauber nagy fejlesztési csomagjával egybeesett a Pirelli új gumijainak hungaroringi bevezetése, ez is hozzájárult a formajavuláshoz: “Nehéz lenne pontosan megmondani, mi volt a fő elem, ugyanis pont akkor vezettük be a frissítést, azonban általánosságban úgy vélem, hogy a gumik is segítettek, ellentétben a tavalyi évvel.”
“Az idény elején az emberek azt mondták, hogy le kellene állnunk a jelenlegi autó fejlesztésével, és a 2014-es modellre kellene koncentrálnunk, de a törölköző bedobása számunkra sosem volt opció. Javítani akartunk az idei autón, hogy jobb helyen végezzünk a konstruktőri bajnokságban. Emellett a most megszerzett tudásunk segít hasznos a jövő évi felkészülés tekintetében is.”

Kommentek

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Borsos áron eladó a Need For Speed egyik sztárja

A GTA Spano másolata igazi sztár. Nemcsak a Need For Speed moziban tűnt fel, de a világ egyik legnépszerűbb előadójának klipjében is. Most bárki licitálhat rá.

F1: Itt van Vettel és Räikkönen új Ferrarija

A Ferrari is leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen új járgánya az SF70H névre hallgat.

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.