A kiváló, négy dobogós helyezést is hozó 2012-es szezon után a Sauber megdöbbentően nagyot hasalt az idei év elején, a C32-es kimondottan versenyképtelen autó volt. A nyárra már a csőd közelébe jutott svájci csapat azonban nem adta fel, a nyári szünet után pedig ragyogó eredményekkel tért vissza.
A Sauber mostanra megelőzte, és 14 pontnyira elhúzott a Toro Rossótól, a cél immár a 17 egységgel előttük járó, de pocsék, pontszerzések nélküli időszakot élő Force India beérése az utolsó négy versenyre, mondja a csapatfőnök, Monisha Kaltenborn.
“Általánosságban mindig előre tekintünk. Ha továbbra is koncentrálunk és nem követünk el hibákat, akkor még sokat nyerhetünk. Tudjuk persze, hogy nem lesz könnyű megszerezni a 6. helyet, és nyilván hátrafelé is figyelnünk kell, nehogy valami kellemetlen meglepetés érjen minket.”  


A főnöknő azt mondja, a legfőbb előrelépést a C32-es kipufogórendszerének áttervezése jelentette.
“Az autó aerodinamikai balansza nem volt stabil, főképp a fékezésnél és a kanyarodásnál. A számszerűsíthető hátrányok mellett ez azt jelentette, hogy a pilóták is bizonytalanabbak voltak. Emellett nem voltak meg a megfelelő forrásain a gyors fejlesztéshez, csak lépésről lépésre haladtunk.” 
“A legnagyobb frissítést a Magyar Nagydíjra vittük, ott egy módosított koncepciójú kipufogó került az autóra. Rögtön jelentős javulást tapasztaltunk, de természetesen eltartott egy ideig, míg sikerült teljesen kiaknáznunk. Az autót is egyre jobban kiismertük, így a beállítások is jobban mentek, és a gyárban is sikerült fenntartani az új alkatrészek minőségét. A pályán és a gyárban is kiemelkedő munkát végzett mindenki.”
A Sauber nagy fejlesztési csomagjával egybeesett a Pirelli új gumijainak hungaroringi bevezetése, ez is hozzájárult a formajavuláshoz: “Nehéz lenne pontosan megmondani, mi volt a fő elem, ugyanis pont akkor vezettük be a frissítést, azonban általánosságban úgy vélem, hogy a gumik is segítettek, ellentétben a tavalyi évvel.”
“Az idény elején az emberek azt mondták, hogy le kellene állnunk a jelenlegi autó fejlesztésével, és a 2014-es modellre kellene koncentrálnunk, de a törölköző bedobása számunkra sosem volt opció. Javítani akartunk az idei autón, hogy jobb helyen végezzünk a konstruktőri bajnokságban. Emellett a most megszerzett tudásunk segít hasznos a jövő évi felkészülés tekintetében is.”