F1: Hogyan tett csodát a Sauber?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.17. 10.20

A Sauber a pocsék idénykezdés ellenére nem adta fel, mostanra pedig már a fő rivális, a Force India elkapását sem tartják lehetetlennek, mondja a csapatfőnök, Monisha Kaltenborn. Húzós lesz a hajrá.

A kiváló, négy dobogós helyezést is hozó 2012-es szezon után a Sauber megdöbbentően nagyot hasalt az idei év elején, a C32-es kimondottan versenyképtelen autó volt. A nyárra már a csőd közelébe jutott svájci csapat azonban nem adta fel, a nyári szünet után pedig ragyogó eredményekkel tért vissza.
A Sauber mostanra megelőzte, és 14 pontnyira elhúzott a Toro Rossótól, a cél immár a 17 egységgel előttük járó, de pocsék, pontszerzések nélküli időszakot élő Force India beérése az utolsó négy versenyre, mondja a csapatfőnök, Monisha Kaltenborn.
“Általánosságban mindig előre tekintünk. Ha továbbra is koncentrálunk és nem követünk el hibákat, akkor még sokat nyerhetünk. Tudjuk persze, hogy nem lesz könnyű megszerezni a 6. helyet, és nyilván hátrafelé is figyelnünk kell, nehogy valami kellemetlen meglepetés érjen minket.”  


A főnöknő azt mondja, a legfőbb előrelépést a C32-es kipufogórendszerének áttervezése jelentette.
“Az autó aerodinamikai balansza nem volt stabil, főképp a fékezésnél és a kanyarodásnál. A számszerűsíthető hátrányok mellett ez azt jelentette, hogy a pilóták is bizonytalanabbak voltak. Emellett nem voltak meg a megfelelő forrásain a gyors fejlesztéshez, csak lépésről lépésre haladtunk.” 
“A legnagyobb frissítést a Magyar Nagydíjra vittük, ott egy módosított koncepciójú kipufogó került az autóra. Rögtön jelentős javulást tapasztaltunk, de természetesen eltartott egy ideig, míg sikerült teljesen kiaknáznunk. Az autót is egyre jobban kiismertük, így a beállítások is jobban mentek, és a gyárban is sikerült fenntartani az új alkatrészek minőségét. A pályán és a gyárban is kiemelkedő munkát végzett mindenki.”
A Sauber nagy fejlesztési csomagjával egybeesett a Pirelli új gumijainak hungaroringi bevezetése, ez is hozzájárult a formajavuláshoz: “Nehéz lenne pontosan megmondani, mi volt a fő elem, ugyanis pont akkor vezettük be a frissítést, azonban általánosságban úgy vélem, hogy a gumik is segítettek, ellentétben a tavalyi évvel.”
“Az idény elején az emberek azt mondták, hogy le kellene állnunk a jelenlegi autó fejlesztésével, és a 2014-es modellre kellene koncentrálnunk, de a törölköző bedobása számunkra sosem volt opció. Javítani akartunk az idei autón, hogy jobb helyen végezzünk a konstruktőri bajnokságban. Emellett a most megszerzett tudásunk segít hasznos a jövő évi felkészülés tekintetében is.”

Kommentek

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.