Vettel: Beszartam a Forma-1-től

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.16. 14.30

A hamarosan négyszeres világbajnok Sebastian Vettel keresetlen szavakkal mesélt az első Forma-1-es vezetési élményéről.

Sebastian Vettel a BMW neveltjeként kezdte a formaautós karrierjét, így 2005-ben a bajor motorgyártó akkori partnerénél, a Williamsnél tesztelt először Forma-1-es autót. A 18 éves német reménység 2005 szeptemberében Mark Webber és a következő évi bemutatkozásra készülő Nico Rosberg mellett a spanyolországi Jerezben vezette a Williams-BMW FW27-est. 


Vettel 25 kört tett meg, és három másodperccel lassabb volt a már rutinos Webbernél. Forma-3-as pilótaként nagyon durva élmény volt az F1, árulta el.
“Amikor először teszteltem az autót, Mark vezetett délelőtt, én pedig délután. Az első pár körben összeszartam magam, gondoltam na jó, ez igazi férfiaknak való, nem nekem. De aztán hozzászoktam, és szerettem volna még csinálni” – idézte fel az Indiában valószínűleg négyszeres világbajnokká váló Red Bull-pilóta.
Vettel azt mondja, hogy 35 győzelem, három világbajnoki cím birtokában is maradt valami az akkori érzésből, a mai napig izgul futamok előtt.  
“Abban az értelemben semmi sem változott, hogy továbbra is imádom a versenyzést, a kihívást, és ma is ideges vagyok, amikor vasárnap reggel felkelek, most is izgatott és feszült vagyok a rajtrácson.” 
“Nyilván kár lenne túlidegeskedni, erőlködni, azért élvezni is kell, mert különleges dolog ez, nem mindenki versenyezhet a Forma-1-ben. Szerencsésnek mondhatom magam, amiért én is a 22 srác egyike lehetek.” 

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.