F1: Félrebeszélnek a Ferrarinál

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.16. 16.30

Míg a csapatfőnök szerint már teljes mértékben 2014-re készülnek, így a konstruktőri második hely megtartása is kétesélyes, a Ferrari elnöke azt mondja, hallani sem akar arról, hogy lemondjanak 2013-ról.

Bár matematikailag még hajszálnyi esélye van, gyakorlatilag azonban Fernando Alonso már nincs versenyben egyéniben, a Ferrari csapatként viszont még komoly harcot vív a 2013-as konstruktőri bajnokság második helyéért a Mercedesszel és talán a Lotusszal is (297, 287 és 264 pont).
A maranellói gárdának nyilván fontos lenne a 2. helyezés, de a csapatfőnök, Stefano Domenicali azt mondja, nem lesz könnyű a dolog.
“Mostantól a Mercedesszel és és a Lotusszal küzdünk. Nagyon szoros a verseny, meg kell próbálnunk javítani az autót. Javulnunk kell az időmérőn, de tudjuk, hogy ez elég nehéz lesz. Ahogy látjuk, a rajtpozíció dönt a startnál, utána pedig sok múlik azon, hogy az első pár körben hogy sikerül kezelni a forgalmat.”
“Japánban beragadtunk a kemény gumin haladó Ricciardo mögötti vonatba, előzni nehéz volt, így körönként három másodpercet veszítettünk az élen haladókhoz képest. Ha még versenyben akarunk maradni, akkor javítani kell az autón. Van még egy-két fejlesztés, amit bevethetünk, javulnunk kell az időmérőn. De tudom, hogy nehéz lesz, ugyanis a Red Bull nagyon erős, és a Mercedesben is több van a kvalifikáción, de akkor is ez a cél.”


Domenicali a fentiekkel együtt leszögezte, hogy a 2014-es felkészüléstől nem fognak erőforrásokat átcsoportosítani az idei hajrára: “Nem. A gyárban már 100 százalékban azzal foglalkozunk. Van még pár bevethető fejlesztésünk (idénre), próbálkozni fogunk, de a műszaki stáb már teljes mértékben a jövő évi projektre koncentrál.”
A csapatfőnök szavaival érdekes kontrasztot alkot az elnök, Luca di Montezemolo álláspontja, aki épp arról beszélt kedden a Ferrari múzeumában, hogy még a hajrában is mindent beleadnak:
“Olvastam az állítólagos nehézségeinkről, és arról, hogy a csapat már csak 2014-re koncentrál. De ilyesmiről hallani sem akarok! Van még négy futam, amelyeken a a dobogóért teljes erőbedobással küzdő Ferrarikat állítunk majd ki.”
“Ami a jövő évet illeti, ráérünk még beszélni róla, de örömmel látom, hogy az arra a feladatra beosztott csapat teljes erőbedobással dolgozik. Jól tudják, hogy ez az elvárás.”

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.