F1: Félrebeszélnek a Ferrarinál

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.16. 16.30

Míg a csapatfőnök szerint már teljes mértékben 2014-re készülnek, így a konstruktőri második hely megtartása is kétesélyes, a Ferrari elnöke azt mondja, hallani sem akar arról, hogy lemondjanak 2013-ról.

Bár matematikailag még hajszálnyi esélye van, gyakorlatilag azonban Fernando Alonso már nincs versenyben egyéniben, a Ferrari csapatként viszont még komoly harcot vív a 2013-as konstruktőri bajnokság második helyéért a Mercedesszel és talán a Lotusszal is (297, 287 és 264 pont).
A maranellói gárdának nyilván fontos lenne a 2. helyezés, de a csapatfőnök, Stefano Domenicali azt mondja, nem lesz könnyű a dolog.
“Mostantól a Mercedesszel és és a Lotusszal küzdünk. Nagyon szoros a verseny, meg kell próbálnunk javítani az autót. Javulnunk kell az időmérőn, de tudjuk, hogy ez elég nehéz lesz. Ahogy látjuk, a rajtpozíció dönt a startnál, utána pedig sok múlik azon, hogy az első pár körben hogy sikerül kezelni a forgalmat.”
“Japánban beragadtunk a kemény gumin haladó Ricciardo mögötti vonatba, előzni nehéz volt, így körönként három másodpercet veszítettünk az élen haladókhoz képest. Ha még versenyben akarunk maradni, akkor javítani kell az autón. Van még egy-két fejlesztés, amit bevethetünk, javulnunk kell az időmérőn. De tudom, hogy nehéz lesz, ugyanis a Red Bull nagyon erős, és a Mercedesben is több van a kvalifikáción, de akkor is ez a cél.”


Domenicali a fentiekkel együtt leszögezte, hogy a 2014-es felkészüléstől nem fognak erőforrásokat átcsoportosítani az idei hajrára: “Nem. A gyárban már 100 százalékban azzal foglalkozunk. Van még pár bevethető fejlesztésünk (idénre), próbálkozni fogunk, de a műszaki stáb már teljes mértékben a jövő évi projektre koncentrál.”
A csapatfőnök szavaival érdekes kontrasztot alkot az elnök, Luca di Montezemolo álláspontja, aki épp arról beszélt kedden a Ferrari múzeumában, hogy még a hajrában is mindent beleadnak:
“Olvastam az állítólagos nehézségeinkről, és arról, hogy a csapat már csak 2014-re koncentrál. De ilyesmiről hallani sem akarok! Van még négy futam, amelyeken a a dobogóért teljes erőbedobással küzdő Ferrarikat állítunk majd ki.”
“Ami a jövő évet illeti, ráérünk még beszélni róla, de örömmel látom, hogy az arra a feladatra beosztott csapat teljes erőbedobással dolgozik. Jól tudják, hogy ez az elvárás.”

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.