Button: Nagyon fáj az idei év

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.16. 10.20

Jenson Button azt mondja, futamgyőztesként, bajnokként nagy szenvedést jelent az idei sikertelenség, de bízik benne, hogy a McLarennél jó irányba haladnak 2014-et illetően

A McLaren bő 30 éve nem szerepelt olyan rosszul, mint idén a csapat utoljára 1980-ban produkált dobogós helyezés nélküli idényt. A 2013-as szezonból ugyan van még négy futam, de kisebb csoda híján valószínű, hogy idén megismétlődik ez a blama.
Reményt a jövő év jelenthet, amikor megérkeznek az új, 1,6 literes V6-os turbómotorok és a jelentősen átalakuló autók. Jenson Button a Guardiannek azt mondta, ő maga nem számít nagy felfordulásra, de bízik benne, hogy Wokingban jól készülnek az új kihívásra:


“Azt hiszem, hogy a jövő évi autó fejlesztésénél a legfontosabb az, hogy felismerjük, mi működik és mi az, ami nem. Megtanultuk a leckét, megvoltak a hibáink, miközben a Red Bull látszólag nem hibázott, de mostanra legalább az világos, hogy merre nem szeretnénk vinni a jövő évi autót. Ez már szab valami irányt, úgy gondolom, tudjuk, hogy mit is akarunk az új modellel.”
“Nem mondom, hogy nyerő autó lesz, ezt senki sem tudhatja előre, de úgy érzem, arról világos képünk van, hogy az idei miért nem lett az.”
 
A 2009-es bajnok azt is elismerte, hogy az ide szezon nagy szenvedést jelent számára:
“Pokolian fáj. Ha valaki még sosem nyert futamot, nem volt világbajnok, akkor annyira nem fájdalmas (az eredménytelenség), de ha korábban már sikeres volt, azt szokta meg, hogy legalábbis küzdhet a címért, akkor nagyon fáj.” 
“De nem hiszem, hogy sokáig így marad. Ott a gyár, több száz ember, megvannak az erőforrásaink, megvan a szakértelmünk a visszakapaszkodáshoz, meg fog történni – bízzunk benne, hogy már a jövő évben!”
A 2014-es forma nagyban befolyásolhatja is az angol versenyző jövőjét – a McLaren a 2015-ben kezdődő új hondás korszakra is szeretné megtartani, de brit sajtóértesülés szerint állítólag a Red Bull, a Mercedes, a Lotus és a Ferrari is szívesen dolgozna Buttonnal jövőben.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.