F1: Nem a fejétől bűzlik a Ferrari

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.15. 12.35

…állítja ezt maga a csapatfőnök, Stefano Domenicali, akinek irányítása alatt 5 év alatt egy bajnoki címet sikerült csak nyerniük.

Stefano Domenicali 2008-ban vette át a Ferrari-csapat irányítását Jean Todttól. Az olasz főnök irányítása alatt az alakulat az első évben még megszerezte a konstruktőri bajnoki címet – és Felipe Massával hajszál híján az egyénit is -, de azóta csak az újra és újra lemaradó kihívó szerepe az övék.
A Ferrari-mércével mért sikertelenség miatt sokan vezetőváltást szeretnének látni, de maga Domenicali úgy érzi, nem a személye miatt nem jönnek a bajnoki címek.
“Domenicali lecserélésével sem jönnének a győzelmek már holnaptól” – mondta a spanyol AS-nek. “Persze a főnököm (Luca di Montezemolo) így is dönthet, és ha így tesz, akkor is hálás leszek a Ferrarinak. 


“De van az a mondás, hogy járt utat járatlanra ne cserélj. Nem Domenicali a probléma. Domenicali az első, aki reggel beér a munkahelyre és az utolsó, aki este távozik. Ha 2012-ben nyertünk volna, akkor Domenicali most ünnepelt ember lenne, és azt mondanák, milyen jól végzi a munkáját” – utalta arra, hogy tavaly tényleg az utolsó pillanatig harcban álltak az egyéni bajnokságban. 
A csapatfőnök két okot nevezett meg az idei, újabb kudarc kapcsán: “Az első, hogy az idény elején versenyképes, az időmérőn és a versenyen is gyors autónk volt, amit azonban nem tudtunk folyamatosan fejleszteni, mert az újítások néha sajnos inkább rontottak rajta” – magyarázta, hozzátéve, hogy a szélcsatorna felújításával és a lotusos James Allison el-, pontosabban visszacsábításával igyekeznek orvosolni ezt.  
Domenicali másrészt az idény közepén bevezetett új Pirelli-gumikat hozta elő: “Azt nem kívánom véleményezni, hogy helyes volt-e lépés vagy sem, de az újfajta gumikkal mi már nem tudtuk kihasználni a korábbi erősségünket, a jó versenytempót.” 
A főnök elismerte, hogy a sikertelenségi sorozat miatt egyre nagyobb a nyomás a csapaton, érthetőek a kritikák, de vezetőváltást vagy épp Fernando Alonso esetleges távozását illető találgatásoknak nincs értelme, emellett a kritikusok többségének mindig lesz valamivel baja:
“Jó példa a pilótakérdés. Számtalanszor olvashattam, hogy a Ferrarinak le kell cserélnie Massát, erre most azt írják, hogy Massának maradnia kell. Most akkor melyik? Legyünk már egy kicsit ésszerűek! Bármikor megvédem Felipét, és ez mindig is így lesz, mert különleges, végtelenül hűséges srác, de a meg kellett hoznunk egy szakmai döntést.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.