F1: Nem a fejétől bűzlik a Ferrari

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.15. 12.35

…állítja ezt maga a csapatfőnök, Stefano Domenicali, akinek irányítása alatt 5 év alatt egy bajnoki címet sikerült csak nyerniük.

Stefano Domenicali 2008-ban vette át a Ferrari-csapat irányítását Jean Todttól. Az olasz főnök irányítása alatt az alakulat az első évben még megszerezte a konstruktőri bajnoki címet – és Felipe Massával hajszál híján az egyénit is -, de azóta csak az újra és újra lemaradó kihívó szerepe az övék.
A Ferrari-mércével mért sikertelenség miatt sokan vezetőváltást szeretnének látni, de maga Domenicali úgy érzi, nem a személye miatt nem jönnek a bajnoki címek.
“Domenicali lecserélésével sem jönnének a győzelmek már holnaptól” – mondta a spanyol AS-nek. “Persze a főnököm (Luca di Montezemolo) így is dönthet, és ha így tesz, akkor is hálás leszek a Ferrarinak. 


“De van az a mondás, hogy járt utat járatlanra ne cserélj. Nem Domenicali a probléma. Domenicali az első, aki reggel beér a munkahelyre és az utolsó, aki este távozik. Ha 2012-ben nyertünk volna, akkor Domenicali most ünnepelt ember lenne, és azt mondanák, milyen jól végzi a munkáját” – utalta arra, hogy tavaly tényleg az utolsó pillanatig harcban álltak az egyéni bajnokságban. 
A csapatfőnök két okot nevezett meg az idei, újabb kudarc kapcsán: “Az első, hogy az idény elején versenyképes, az időmérőn és a versenyen is gyors autónk volt, amit azonban nem tudtunk folyamatosan fejleszteni, mert az újítások néha sajnos inkább rontottak rajta” – magyarázta, hozzátéve, hogy a szélcsatorna felújításával és a lotusos James Allison el-, pontosabban visszacsábításával igyekeznek orvosolni ezt.  
Domenicali másrészt az idény közepén bevezetett új Pirelli-gumikat hozta elő: “Azt nem kívánom véleményezni, hogy helyes volt-e lépés vagy sem, de az újfajta gumikkal mi már nem tudtuk kihasználni a korábbi erősségünket, a jó versenytempót.” 
A főnök elismerte, hogy a sikertelenségi sorozat miatt egyre nagyobb a nyomás a csapaton, érthetőek a kritikák, de vezetőváltást vagy épp Fernando Alonso esetleges távozását illető találgatásoknak nincs értelme, emellett a kritikusok többségének mindig lesz valamivel baja:
“Jó példa a pilótakérdés. Számtalanszor olvashattam, hogy a Ferrarinak le kell cserélnie Massát, erre most azt írják, hogy Massának maradnia kell. Most akkor melyik? Legyünk már egy kicsit ésszerűek! Bármikor megvédem Felipét, és ez mindig is így lesz, mert különleges, végtelenül hűséges srác, de a meg kellett hoznunk egy szakmai döntést.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.