F1: A Red Bull nem adja könnyen a főnököt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.15. 11.30

A Red Bullnál igyekeznek majd a lehető legtovább megtartani a McLaren által elcsábított aerodinamikai főnököt, Peter Prodromout. Wokingban várhatnak.

A múlt hétvégén derült ki, hogy a McLaren elcsábította a Red Bull aerodinamikai főnökét, Peter Prodromout. A szakember már korábban is dolgozott Wokingban, méghozzá Adrian Newey mellett, az elmúlt 13 évben a sztártervező jobbkezének számított.
Nem lesz azonban könnyű a visszatérés, ugyanis a Red Bullnál nem tervezik, hogy Prodromout elengednék, mielőtt a szerződése 2014 végén lejár.
“Peter értékes tagja a csapatunknak. Jelentősen hozzájárul a munkához. A szerződések tartalma természetesen bizalmas, de az ő szerződése jó ideig él még. Egyértelműen nem akarjuk gyorsan elengedni, a csapatnál marad egészen a szerződés végéig” – mondta a Red Bull főnöke, Christian Horner.


A kérdésre, hogy ez azt jelenti-e, hogy Prodromou végig dolgozik majd a 2014-es modell fejlesztésén, Horner így felelt: “A McLarennél is így volt, mielőtt hozzánk igazolt volna…” 
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh is elismeri, hogy Prodromou érkezésének időpontja a Red Bull döntésén múlik.
“Szerződésünk van, a jövőben nálunk dolgozik majd. De jelenleg a Red Bull alkalmazottja, és ezt tiszteletben kell tartanunk. Épp ezért nem is beszélünk időpontokról, ez a Red Bull ügye, nincs rá befolyásunk.”
Úgy tűnik egyébként, hogy a Red Bull kénytelen is lesz dolgoztatni Prodromout, ugyanis egy korábbi bírósági precedens alapján a Forma-1-es aerodinamikai szakemberek nem küldhetők fél évnél hosszabb kényszerszabadságra, az ugyanis már a szakmai tudásuk romlásához, elértéktelenedéséhez vezethet. A 16 évvel ezelőtti ítélet egy bizonyos Adrian Newey ügyében született, aki akkoriban a Williamstől akart szabadulni, hogy a McLarennél folytathassa a munkát…

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.