F1: A Pirelli millárdokat vesz el a Force Indiától?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.15. 14.30

Sokáig abban bízott a Force India, hogy harcban lehet a McLarennel a konstruktőri bajnokság ötödik helyéért, most azonban úgy néz ki, hogy inkább a hetedik helyen zárja majd a vb-t.

Sokáig abban bízott a Force India, hogy harcban lehet a McLarennel a konstruktőri bajnokság ötödik helyéért, most azonban úgy néz ki, hogy inkább a hetedik helyen zárja majd a vb-t. Mióta a Pirelli változtatott a gumikon, a Force India hét verseny alatt mindössze három pontot szerzett, miközben a Sauber összekapta magát, és folyamatosan szállítja a kiváló eredményeket Nico Hülkenberggel az élen.


A különbség már csak 17 pont a két együttes között, amely négy versenyen könnyedén ledolgozható. A Force India is érzi, hogy baj lehet, aggódik a csapat pénzdíj miatt. “A legnagyobb bajunk, hogy még mindig nem találjuk a korábbi tempónkat” – mondta Bob Fernley, a Force India helyettes csapatfőnöke.

“Ezzel kinyitottuk az ajtót a Sauber előtt, amely néhány nagyon erős versenyen van túl, és bizony már hátrafelé kell nézegetnünk. Az is probléma, hogy míg a helyezések között általában 3,5-4 millió fontos pénzdíjkülönbség van, éppen a hatodik-hetedik hely az, ahol 6-7 milllió font (2,1-2,4 milliárd forint) a differencia. Ez komoly csapás lenne, amire senki nem vágyik.”

Fernley bízik benne, hogy a csapat ki tudja védeni a Sauber támadását. “Csak egy kicsivel kellene több. Ha találnánk egy-két tizedet, már elég lehetne. Japánban ráadásul nem ment az élcsapatoknak, Hamilton kiesett, Rosberg áthajtásos büntetést kapott, így a többiek értelemszerűen előrébb léptek. Ha úgy vesszük, az élcsapatok segítségére is szükségünk van tehát, hogy megőrizzük a pozíciónkat.”

Otmar Szafnauer, a Force India sportigazgatója szerint csakis a gumiváltásnak köszönhető a Sauber előretörése és a Force India gyengélkedése. “Nincsen semmilyen csoda-Sauber” – mérgelődött Szafnauer. “Csak a Pirelli van. Ők a magyarázat az egész mostani szituációra.” A Pirelli az év közepén változtatott a gumikon, az idei keverékek maradtak, ám azokat a tavalyi, kevlárpalástos szerkezettel ötvözik.

Kommentek

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.