F1: A Pirelli millárdokat vesz el a Force Indiától?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.15. 14.30

Sokáig abban bízott a Force India, hogy harcban lehet a McLarennel a konstruktőri bajnokság ötödik helyéért, most azonban úgy néz ki, hogy inkább a hetedik helyen zárja majd a vb-t.

Sokáig abban bízott a Force India, hogy harcban lehet a McLarennel a konstruktőri bajnokság ötödik helyéért, most azonban úgy néz ki, hogy inkább a hetedik helyen zárja majd a vb-t. Mióta a Pirelli változtatott a gumikon, a Force India hét verseny alatt mindössze három pontot szerzett, miközben a Sauber összekapta magát, és folyamatosan szállítja a kiváló eredményeket Nico Hülkenberggel az élen.


A különbség már csak 17 pont a két együttes között, amely négy versenyen könnyedén ledolgozható. A Force India is érzi, hogy baj lehet, aggódik a csapat pénzdíj miatt. “A legnagyobb bajunk, hogy még mindig nem találjuk a korábbi tempónkat” – mondta Bob Fernley, a Force India helyettes csapatfőnöke.

“Ezzel kinyitottuk az ajtót a Sauber előtt, amely néhány nagyon erős versenyen van túl, és bizony már hátrafelé kell nézegetnünk. Az is probléma, hogy míg a helyezések között általában 3,5-4 millió fontos pénzdíjkülönbség van, éppen a hatodik-hetedik hely az, ahol 6-7 milllió font (2,1-2,4 milliárd forint) a differencia. Ez komoly csapás lenne, amire senki nem vágyik.”

Fernley bízik benne, hogy a csapat ki tudja védeni a Sauber támadását. “Csak egy kicsivel kellene több. Ha találnánk egy-két tizedet, már elég lehetne. Japánban ráadásul nem ment az élcsapatoknak, Hamilton kiesett, Rosberg áthajtásos büntetést kapott, így a többiek értelemszerűen előrébb léptek. Ha úgy vesszük, az élcsapatok segítségére is szükségünk van tehát, hogy megőrizzük a pozíciónkat.”

Otmar Szafnauer, a Force India sportigazgatója szerint csakis a gumiváltásnak köszönhető a Sauber előretörése és a Force India gyengélkedése. “Nincsen semmilyen csoda-Sauber” – mérgelődött Szafnauer. “Csak a Pirelli van. Ők a magyarázat az egész mostani szituációra.” A Pirelli az év közepén változtatott a gumikon, az idei keverékek maradtak, ám azokat a tavalyi, kevlárpalástos szerkezettel ötvözik.

Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.