Még rondább F1-esek jönnek?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.14. 10.10

A Ferrari tesztpilótája, Pedro de la Rosa azt mondja, a paddockban sok csapatnál ronda autó készül a 2014-es szezonra.

Bár 2007-2008-ra már szembántóan elburjánzottak az aerodinamikai kiegészítők az autókon, a 2009-es szabályváltoztatások nem épp előnyükre változtatták a Forma-1-es autók külsejét.
2014-ben újabb nagy szabályváltozási csomag lép életbe, az 1,6 literes V6-os turbómotorok érkezése mellett a kasztnira, az aerodinamikai elemekre is új előírások vonatkoznak majd. Egyelőre benne van a pakliban, hogy tovább csúnyulnak az F1-es járgányok.

Ilyen volt a legutóbbi változás (2008-2009)

Ilyen volt a legutóbbi változás (2008-2009)


A Red Bull tervezője, Adrian Newey nemrég azt mondta, hogy a jövő évi autók “nagyon laposak” lesznek. A spanyol Marca a Ferrari tesztpilótáját, Pedro de la Rosát kérdezte arról, hogy látta-e már a 2014-es maranellói modellt. “Még nem, de úgy hallottam, egész mások lesznek az autók” – mondta.
A kérdésre, hogy vajon ronda lesz-e az új vörös autó, így felelt: “Nem tudom, de az tény, hogy nem csak nálunk, de más csapatoktól is hallani, hogy jaj, a mi autónk jó csúnya, a tiétek is?”
Sokan azt remélik, hogy a radikális változások végre véget vetnek a Red Bull uralmának. De la Rosa szerint ez csak a pályán derülhet ki, mindenesetre a bajnokcsapat egyik fő erőssége, az aerodinamika veszít majd a jelentőségéből:
“Fogalmam sincs (hogy véget ér-e a Red Bull-dominancia). Keményen dolgozunk, de még nincs viszonyítási alapunk. Annyi biztos, hogy most először a motoroknak legalább akkora, ha nem nagyobb jelentősége lesz, mint az aerodinamikának.”

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.