Még rondább F1-esek jönnek?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.14. 10.10

A Ferrari tesztpilótája, Pedro de la Rosa azt mondja, a paddockban sok csapatnál ronda autó készül a 2014-es szezonra.

Bár 2007-2008-ra már szembántóan elburjánzottak az aerodinamikai kiegészítők az autókon, a 2009-es szabályváltoztatások nem épp előnyükre változtatták a Forma-1-es autók külsejét.
2014-ben újabb nagy szabályváltozási csomag lép életbe, az 1,6 literes V6-os turbómotorok érkezése mellett a kasztnira, az aerodinamikai elemekre is új előírások vonatkoznak majd. Egyelőre benne van a pakliban, hogy tovább csúnyulnak az F1-es járgányok.

Ilyen volt a legutóbbi változás (2008-2009)

Ilyen volt a legutóbbi változás (2008-2009)


A Red Bull tervezője, Adrian Newey nemrég azt mondta, hogy a jövő évi autók “nagyon laposak” lesznek. A spanyol Marca a Ferrari tesztpilótáját, Pedro de la Rosát kérdezte arról, hogy látta-e már a 2014-es maranellói modellt. “Még nem, de úgy hallottam, egész mások lesznek az autók” – mondta.
A kérdésre, hogy vajon ronda lesz-e az új vörös autó, így felelt: “Nem tudom, de az tény, hogy nem csak nálunk, de más csapatoktól is hallani, hogy jaj, a mi autónk jó csúnya, a tiétek is?”
Sokan azt remélik, hogy a radikális változások végre véget vetnek a Red Bull uralmának. De la Rosa szerint ez csak a pályán derülhet ki, mindenesetre a bajnokcsapat egyik fő erőssége, az aerodinamika veszít majd a jelentőségéből:
“Fogalmam sincs (hogy véget ér-e a Red Bull-dominancia). Keményen dolgozunk, de még nincs viszonyítási alapunk. Annyi biztos, hogy most először a motoroknak legalább akkora, ha nem nagyobb jelentősége lesz, mint az aerodinamikának.”

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.