F1: Motorháború az utolsó négy futamon?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.14. 12.30

Úgy tűnik, a Mercedes kénytelen 2014 helyett újra az idei évre koncentrálni, ugyanis fenyegető lépéselőnyben vannak a Renault-csapatok a motorok terén.

Koreában és Japánban is teljes Renault-motoros dobogó volt, egyértelmű, hogy valamit találtak a francia gyártó erőforrásaiban, ami immár nem nem csak a Red Bullt, hanem a Lotust is segíti. A Red Bull elkapása már jó ideje nem célja egyik csapatnak sem, azonban a Lotus megtáltosodása igen kényelmetlen helyzetbe hozta a Mercedest, immár nem a konstruktőri 2., hanem a 3. hely megtartásáért kell küzdeniük.
“Azt hiszem látható, hogy a Red Bull Szingapúrban nagyot lépett előre, Koreában pedig a Lotus is kettő-négytizedet gyorsult. Meg kell vizsgálnunk, hogy mit is csinálhatnak a motorvezérléssel. Van valami trükkjük, esetleg a kipufogógázok befúvása? Úgy tűnik, az elmúlt versenyeken hátrányba kerültünk a fejlesztéseket illetően. Valamiről lemaradtunk a beállításokat illetően? Vagy előbb a Red Bull, majd a Lotus is talált valamit a motorvezérlésben?” – nyilatkozta a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff az Autosportnak.


A Mercedes-főnök szerint mindenképp reagálni kell, de nagyon rosszkor jön ez, hiszen mostanra már minden erejükkel a 2014-es fejlesztésekre kellene koncentrálni Brackley-ben és a brixworth-i motorgyárban is.
“Három dolgot kell megvizsgálnunk. Először is: vajon lemaradtunk valamiről? Másodszor: hogyan tudjuk egyensúlyba hozni a 2013-as és a 2014-es fejlesztéseket. Harmadszor pedig a bajnokságra is figyelnünk kell, a második helyen kell végeznünk. Ez a cél, és erről nem mondhatunk le.”
A konstruktőri bajnokságban jelenleg a Ferrari 297 ponttal a második, a Mercedes 287-tel a harmadik, míg a felzárkózó Lotus 264 ponttal a negyedik négy versennyel a Forma-1-es szezon vége előtt.

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.