F1: Motorháború az utolsó négy futamon?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.14. 12.30

Úgy tűnik, a Mercedes kénytelen 2014 helyett újra az idei évre koncentrálni, ugyanis fenyegető lépéselőnyben vannak a Renault-csapatok a motorok terén.

Koreában és Japánban is teljes Renault-motoros dobogó volt, egyértelmű, hogy valamit találtak a francia gyártó erőforrásaiban, ami immár nem nem csak a Red Bullt, hanem a Lotust is segíti. A Red Bull elkapása már jó ideje nem célja egyik csapatnak sem, azonban a Lotus megtáltosodása igen kényelmetlen helyzetbe hozta a Mercedest, immár nem a konstruktőri 2., hanem a 3. hely megtartásáért kell küzdeniük.
“Azt hiszem látható, hogy a Red Bull Szingapúrban nagyot lépett előre, Koreában pedig a Lotus is kettő-négytizedet gyorsult. Meg kell vizsgálnunk, hogy mit is csinálhatnak a motorvezérléssel. Van valami trükkjük, esetleg a kipufogógázok befúvása? Úgy tűnik, az elmúlt versenyeken hátrányba kerültünk a fejlesztéseket illetően. Valamiről lemaradtunk a beállításokat illetően? Vagy előbb a Red Bull, majd a Lotus is talált valamit a motorvezérlésben?” – nyilatkozta a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff az Autosportnak.


A Mercedes-főnök szerint mindenképp reagálni kell, de nagyon rosszkor jön ez, hiszen mostanra már minden erejükkel a 2014-es fejlesztésekre kellene koncentrálni Brackley-ben és a brixworth-i motorgyárban is.
“Három dolgot kell megvizsgálnunk. Először is: vajon lemaradtunk valamiről? Másodszor: hogyan tudjuk egyensúlyba hozni a 2013-as és a 2014-es fejlesztéseket. Harmadszor pedig a bajnokságra is figyelnünk kell, a második helyen kell végeznünk. Ez a cél, és erről nem mondhatunk le.”
A konstruktőri bajnokságban jelenleg a Ferrari 297 ponttal a második, a Mercedes 287-tel a harmadik, míg a felzárkózó Lotus 264 ponttal a negyedik négy versennyel a Forma-1-es szezon vége előtt.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.