F1: Hová tűnt Räikkönen tempója?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.14. 13.30

A Lotus vezető mérnöke szerint Kimi Räikkönen még mindig nem barátkozott meg az új Pirelli gumikkal, ezért került hátrányba Romain Grosjeannal szemben.

Összeesküvés vagy csak véletlen egybeesés, az mindenesetre tény, hogy Kimi Räikkönen nagyjából a ferraris átszerződés bejelentése óta halványabban teljesít csapattársával, Romain Grosjeannal összevetve.
A papíron ugyan nem olyan rossz a kép, hiszen a finn Szingapúrban 3., Koreában 2. volt, de mindkét versenyen segített neki a biztonsági autó, a jól végigvitt stratégia mellett a szerencse is kellett a dobogóra jutáshoz.


Ha azonban a szabadedzéseket és az időmérőket is megnézzük, látszik, hogy nincs minden rendben Räikkönennél, Grosjean általában gyorsabb, néha nem is kevéssel, amit a legutóbbi, japán versenyhétvége is aláhúzott. A francia a 4. helyre kvalifikált, majd a Red Bullokkal csatázva a 3. lett, míg a 2007-es bajnok a 9. helyről indulva előbb visszaesett, végül ötödikként intették le.
A Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane azt mondja, a Pirelli újabb, a szezon második felére bevezetett gumijaival nincs kibékülve Räikkönen.
“Nem fekszik neki az első tengely (tapadása). Nem tetszik neki a kanyarodás, nem elég határozott. Azonban ha jóval keményebbre vesszük az elejét, akkor az autó fara lesz bizonytalan. Ez billentette ki egy kicsit, de már kezd ráérezni. Azonban Romaint mostanában tényleg nem lehet megfogni” – mondta a szakember, hozzátéve, hogy a szorosabb időmérős eredmények is rontják Räikkönen helyzetét, apró különbség is több pozíciót jelenthet.
“Versenyüzemmódban Kiminek nincs gondja a gumikkal. Szingapúrban a 13., Koreában a 9. helyre kvalifikált, de felért a dobogóra. Azonban nem lesz így minden héten. Nem lehet mindig a biztonsági autóra támaszkodni, hátulról nehéz jó futamot teljesíteni. Ahhoz előrébb kell kvalifikálni, ő pedig ezzel küszködik mostanában.”
“De most, Japánban egy kicsit jobb volt, csak háromtizedre volt Romaintól, azonban az a háromtized már öt helyet jelentett. Ennyire szoros volt a verseny. Máskor csak két-három pozíció lett volna a különbség.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.