F1: Hová tűnt Räikkönen tempója?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.14. 13.30

A Lotus vezető mérnöke szerint Kimi Räikkönen még mindig nem barátkozott meg az új Pirelli gumikkal, ezért került hátrányba Romain Grosjeannal szemben.

Összeesküvés vagy csak véletlen egybeesés, az mindenesetre tény, hogy Kimi Räikkönen nagyjából a ferraris átszerződés bejelentése óta halványabban teljesít csapattársával, Romain Grosjeannal összevetve.
A papíron ugyan nem olyan rossz a kép, hiszen a finn Szingapúrban 3., Koreában 2. volt, de mindkét versenyen segített neki a biztonsági autó, a jól végigvitt stratégia mellett a szerencse is kellett a dobogóra jutáshoz.


Ha azonban a szabadedzéseket és az időmérőket is megnézzük, látszik, hogy nincs minden rendben Räikkönennél, Grosjean általában gyorsabb, néha nem is kevéssel, amit a legutóbbi, japán versenyhétvége is aláhúzott. A francia a 4. helyre kvalifikált, majd a Red Bullokkal csatázva a 3. lett, míg a 2007-es bajnok a 9. helyről indulva előbb visszaesett, végül ötödikként intették le.
A Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane azt mondja, a Pirelli újabb, a szezon második felére bevezetett gumijaival nincs kibékülve Räikkönen.
“Nem fekszik neki az első tengely (tapadása). Nem tetszik neki a kanyarodás, nem elég határozott. Azonban ha jóval keményebbre vesszük az elejét, akkor az autó fara lesz bizonytalan. Ez billentette ki egy kicsit, de már kezd ráérezni. Azonban Romaint mostanában tényleg nem lehet megfogni” – mondta a szakember, hozzátéve, hogy a szorosabb időmérős eredmények is rontják Räikkönen helyzetét, apró különbség is több pozíciót jelenthet.
“Versenyüzemmódban Kiminek nincs gondja a gumikkal. Szingapúrban a 13., Koreában a 9. helyre kvalifikált, de felért a dobogóra. Azonban nem lesz így minden héten. Nem lehet mindig a biztonsági autóra támaszkodni, hátulról nehéz jó futamot teljesíteni. Ahhoz előrébb kell kvalifikálni, ő pedig ezzel küszködik mostanában.”
“De most, Japánban egy kicsit jobb volt, csak háromtizedre volt Romaintól, azonban az a háromtized már öt helyet jelentett. Ennyire szoros volt a verseny. Máskor csak két-három pozíció lett volna a különbség.”

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.