F1: Hová tűnt Räikkönen tempója?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.14. 13.30

A Lotus vezető mérnöke szerint Kimi Räikkönen még mindig nem barátkozott meg az új Pirelli gumikkal, ezért került hátrányba Romain Grosjeannal szemben.

Összeesküvés vagy csak véletlen egybeesés, az mindenesetre tény, hogy Kimi Räikkönen nagyjából a ferraris átszerződés bejelentése óta halványabban teljesít csapattársával, Romain Grosjeannal összevetve.
A papíron ugyan nem olyan rossz a kép, hiszen a finn Szingapúrban 3., Koreában 2. volt, de mindkét versenyen segített neki a biztonsági autó, a jól végigvitt stratégia mellett a szerencse is kellett a dobogóra jutáshoz.


Ha azonban a szabadedzéseket és az időmérőket is megnézzük, látszik, hogy nincs minden rendben Räikkönennél, Grosjean általában gyorsabb, néha nem is kevéssel, amit a legutóbbi, japán versenyhétvége is aláhúzott. A francia a 4. helyre kvalifikált, majd a Red Bullokkal csatázva a 3. lett, míg a 2007-es bajnok a 9. helyről indulva előbb visszaesett, végül ötödikként intették le.
A Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane azt mondja, a Pirelli újabb, a szezon második felére bevezetett gumijaival nincs kibékülve Räikkönen.
“Nem fekszik neki az első tengely (tapadása). Nem tetszik neki a kanyarodás, nem elég határozott. Azonban ha jóval keményebbre vesszük az elejét, akkor az autó fara lesz bizonytalan. Ez billentette ki egy kicsit, de már kezd ráérezni. Azonban Romaint mostanában tényleg nem lehet megfogni” – mondta a szakember, hozzátéve, hogy a szorosabb időmérős eredmények is rontják Räikkönen helyzetét, apró különbség is több pozíciót jelenthet.
“Versenyüzemmódban Kiminek nincs gondja a gumikkal. Szingapúrban a 13., Koreában a 9. helyre kvalifikált, de felért a dobogóra. Azonban nem lesz így minden héten. Nem lehet mindig a biztonsági autóra támaszkodni, hátulról nehéz jó futamot teljesíteni. Ahhoz előrébb kell kvalifikálni, ő pedig ezzel küszködik mostanában.”
“De most, Japánban egy kicsit jobb volt, csak háromtizedre volt Romaintól, azonban az a háromtized már öt helyet jelentett. Ennyire szoros volt a verseny. Máskor csak két-három pozíció lett volna a különbség.”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.