F1: Rosberg örül, hogy kivágta Perez gumiját

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.13. 11.10

Nem volt jó versenye a Mercedesnek Japánban. Nico Rosberg csak nyolcadik lett, Lewis Hamilton már a rajt után kiesett. Niki Lauda már kongatja a vészharangot.

Ami a Mercedes számára rosszul alakulhatott Szuzukában, az rosszul is alakult. Lewis Hamilton már a rajtnál defektet kapott, a szétszakadó gumi ráadásul az autó hátulját is szétverte, Nico Rosberg pedig csak a nyolcadik helyig jutott, miután volt egy veszélyes kiengedés miatti áthajtásos büntetése.

Érdekes, hogy Rosberg kis híján Perez McLarenjével akadt össze a bokszban, akivel aztán az utolsó sikánban is volt egy koccanása. Az ütközés miatt Perez ugyanolyan defektet kapott, mint a rajt után Hamilton, Rosberg szerint a mexikói megérdemelte, amit kapott.

“Jól rajtoltam, kényelmesen tartottam a tempót, de a bokszkiállásnál aztán beragadtam” – mondta Rosberg. “Az áthajtásos büntetés után pokoli nehézzé vált a verseny, bár a Perezzel való találkozásig egész élvezetes volt.”

“Helytelen, amit művel, mindannyian tudjuk, hogy vannak vele problémák. Egy irányváltás után helyet kell hagyni, a szabályok világosak. Nagyon helyes, hogy kivágtam a gumiját, innen már egész sima volt az utam.”

Hamilton azt hitte, lesz elég helye az első kanyarban. “Nagyszerűen indultam, az év egyik legjobb rajtja volt” – nyilatkozta Hamilton. “Bevágtam a lyukba, azt hittem, lesz elég helyem. Az első kanyarban rögtön éreztem, hogy a hátsó gumiknak annyi, alig akartam elhinni. Nem Vettek hibája volt, előfordul az ilyesmi.”

“Miután visszamentem a pályára, körönként két és fél másodperccel voltam lassabb, és az autó folyamatosan jobbra húzott. A lehető legjobb döntés volt, hogy kihívtak a bokszba.”

Niki Laudának nem tetszik, ami a Mercedesnél megy. “Egyáltalán nem vagyok megelégedve a teljesítményünkkel” – mérgelődött az osztrák, rámutatva, hogy a Ferrari előnye már tíz pont a konstruktőri versenyben, hátulról pedig egyre jobban közelít a Lotus. “A Red Bull és a Lotus nyáron tett egy lépést előre, a Mercedes viszont állva maradt. Meg kell találnunk a hibákat és rájönnünk, hogy miért nem tudunk javulni. Szerintem a két fő probléma a túl sok emberi hiba, illetve a nem elég gyors autó.”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.