F1: Grosjean semmiképp sem győzhetett

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.13. 12.00

A Lotusnál nem siratják az elúszott szuzukai győzelmet, úgy vélik, arra nem is volt esélye Romain Grosjeannak. Így is nagyot kaszáltak.

A Japán Nagydíj legnagyobb meglepetése volt, hogy a rajtnál a 4. helyről induló Romain Grosjean játszi könnyedséggel hagyta faképnél Lewis Hamiltont és az első sorból induló két Red Bullt, majd végig vezetett is az első etapban.
A francia utána is a Red Bullokkal ment, de végül csak a 3. helyen ért be. A csapatfőnök, Eric Boullier szerint nincs miért bánkódni, a győzelem nem volt reális lehetőség.


“Nem számoltunk vele, óvatosak maradtunk az első etapon is, amikor Romain vezetett. Akkor még nem tudtuk, ki milyen stratégiát választ, utólag mondhatjuk, hogy a Red Bullok akkor csak kimérten autóztak. A harmadik hely volt a maximum. Romain az F1-es karrierje előtt már hozzászokott, hogy az élen menjen, minden korábbi kategóriában győzött, és most már itt is kezd a legjobbak közé kerülni” – mondta.
Grosjean 3. helye mellett Kimi Räikkönen 5. lett, ő is szép pontokat hozott a csapatnak. Több is lehetett volna talán, de a 9. rajkockából induló finn hibázott az elején.
“Pocsékul rajtoltam, kipörgött a kerék, veszítettem pár helyet, ami nem volt épp ideális. De aztán később sikerült visszakapaszkodnom a verseny során. Az utolsó kiállást követően az autó sokkal jobban működött – a verseny második felében igazán jól ment, elégedett voltam vele. Amúgy elég sima futam volt. Szuzkában nehéz előzni. Szóval nem rossz, hogy sikerült pontokat szerezni. Megtettük, amit tudtunk.”
A Lotus továbbra is a 4. a konstruktőri bajnokságban (264 pont), de a Ferrari és a Mercedes (297 és 287 p.) nem túl sikeres szereplésének köszönhetően a mostani eredménnyel megint közelebb lopakodott a riválisokhoz.
“Nagyszerű látni, hogy mindkét autónk ilyen erősen küzdött. A Red Bull megveréséhez nincs meg a tempónk, de ma megmutattuk nekik, hogy azért számolni kell velünk, ugyanakkor jeleztük a Mercedesnek és a Ferrarinak, hogy továbbra is komoly kihívók leszünk a maradék versenyeken” ? szögezte le Boullier.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.