F1: A stratégiával állították félre Webbert?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.13. 11.20

Míg Sebastian Vettel kétkiállásos stratégiával megnyerte a Japán Nagydíjat, a szintén esélyes Mark Webbert három kiállásra állították át. Az ausztrál nem egészen érti, miért volt erre szükség.

A Japán Nagydíjon a Red Bull autói nem a “szokásos” sorrendben álltak a rajtrácson, a pole Mark Webberé volt, a címvédő Sebastian Vettel “csak” a második volt. A startnál a lotusos Romain Grosjean mindkettejüket faképnél hagyta, de világos volt, hogy lesz még esélyük a győzelemre.
Az első etap után még teljesen nyitott volt a küzdelem, de a második etapon az amúgy végig jó tempót diktáló Webbert meglepően korán, mindössze 13 kör után kihívták, három kiállásos stratégiára állították át. 
Az ausztrálnak a végén ezért egy közepes keverékes etapon kellett volna megelőznie Grosjeant és Vettelt is, hogy győzhessen, ami nem is sikerült, csak a franciát tudta elkapni, csapattársa addigra elhúzott.    


A stratégiaváltás gyanús, Webber nyíltan ugyan nem mondta ki, hogy kiszúrtak vele, de a verseny után értetlenül állt a döntés előtt.
“Az első kiállás után a srácok még azt mondták, hogy kettőn leszek, aztán a 25. körben kihívtak. Egy kicsit meglepett, hogy három kiállásra állítottak át, mert előtte még egy kicsit vissza is vettem, hogy majd a 28. kör környékén támadjak.”
“Kérdeztem, hogy tényleg jó lesz ez? Seb tovább kint maradt, de nekem is tartható lett volna a két kiállás, úgy éreztem, tudom hozni a szükséges köröket. Seb végül jó versenyt futott, a stratégiája tökéletesen működött. A három kiállás sem teljes őrültség, de elég kockázatos, ugyanis előzni is kell.”
“Végül visszavettem a (második) helyet, de Seb mindkettőnket átugrott. Akkor már nem gondoltam, hogy Sebbel vagyok csatában, az gyakorlatilag elszállt, amikor a három kiállás mellett nem tudtam elég időt kihúzni Seb kétkiállásos tempója ellen” – mondta az utolsó etapról.
A Red Bull főnöke, Christian Horner a köridők ellenére azt állította, hogy Webber nem bírt annyira jól a gumikkal, mint Vettel, ezért mindenképp váltani kellett az ausztrál esetében.
“A rajton kívül minden jól alakult. A stratégia szempontjából az első etap eldöntött mindent. Mark gumijai nem bírták olyan sokáig, mint Sebnél, szóval váltani kellett, amikor lehetőség adódott, mert csak így lehetett Romain elé kerülni.”
“Sajnos végül a kelleténél tovább tartott, míg Mark meg tudta előzni Gorsjeant, így már nem tudta Sebet támadni a végén. Természetesen nem is lett volna kellemes nézni, ahogy az utolsó körökön harcolnak az autóink, de szabadon megtehették volna. Amíg miénk az 1-2, a sorrend nem számít.”

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autó a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.