F1: A stratégiával állították félre Webbert?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.13. 11.20

Míg Sebastian Vettel kétkiállásos stratégiával megnyerte a Japán Nagydíjat, a szintén esélyes Mark Webbert három kiállásra állították át. Az ausztrál nem egészen érti, miért volt erre szükség.

A Japán Nagydíjon a Red Bull autói nem a “szokásos” sorrendben álltak a rajtrácson, a pole Mark Webberé volt, a címvédő Sebastian Vettel “csak” a második volt. A startnál a lotusos Romain Grosjean mindkettejüket faképnél hagyta, de világos volt, hogy lesz még esélyük a győzelemre.
Az első etap után még teljesen nyitott volt a küzdelem, de a második etapon az amúgy végig jó tempót diktáló Webbert meglepően korán, mindössze 13 kör után kihívták, három kiállásos stratégiára állították át. 
Az ausztrálnak a végén ezért egy közepes keverékes etapon kellett volna megelőznie Grosjeant és Vettelt is, hogy győzhessen, ami nem is sikerült, csak a franciát tudta elkapni, csapattársa addigra elhúzott.    


A stratégiaváltás gyanús, Webber nyíltan ugyan nem mondta ki, hogy kiszúrtak vele, de a verseny után értetlenül állt a döntés előtt.
“Az első kiállás után a srácok még azt mondták, hogy kettőn leszek, aztán a 25. körben kihívtak. Egy kicsit meglepett, hogy három kiállásra állítottak át, mert előtte még egy kicsit vissza is vettem, hogy majd a 28. kör környékén támadjak.”
“Kérdeztem, hogy tényleg jó lesz ez? Seb tovább kint maradt, de nekem is tartható lett volna a két kiállás, úgy éreztem, tudom hozni a szükséges köröket. Seb végül jó versenyt futott, a stratégiája tökéletesen működött. A három kiállás sem teljes őrültség, de elég kockázatos, ugyanis előzni is kell.”
“Végül visszavettem a (második) helyet, de Seb mindkettőnket átugrott. Akkor már nem gondoltam, hogy Sebbel vagyok csatában, az gyakorlatilag elszállt, amikor a három kiállás mellett nem tudtam elég időt kihúzni Seb kétkiállásos tempója ellen” – mondta az utolsó etapról.
A Red Bull főnöke, Christian Horner a köridők ellenére azt állította, hogy Webber nem bírt annyira jól a gumikkal, mint Vettel, ezért mindenképp váltani kellett az ausztrál esetében.
“A rajton kívül minden jól alakult. A stratégia szempontjából az első etap eldöntött mindent. Mark gumijai nem bírták olyan sokáig, mint Sebnél, szóval váltani kellett, amikor lehetőség adódott, mert csak így lehetett Romain elé kerülni.”
“Sajnos végül a kelleténél tovább tartott, míg Mark meg tudta előzni Gorsjeant, így már nem tudta Sebet támadni a végén. Természetesen nem is lett volna kellemes nézni, ahogy az utolsó körökön harcolnak az autóink, de szabadon megtehették volna. Amíg miénk az 1-2, a sorrend nem számít.”

Kommentek

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Borsos áron eladó a Need For Speed egyik sztárja

A GTA Spano másolata igazi sztár. Nem csak a Need For Speed moziban tűnt fel, de a világ egyik legnépszerűbb előadójának klipjében is. Most bárki licitálhat rá.

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche… egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100 km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozicionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.