F1: A stratégiával állították félre Webbert?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.13. 11.20

Míg Sebastian Vettel kétkiállásos stratégiával megnyerte a Japán Nagydíjat, a szintén esélyes Mark Webbert három kiállásra állították át. Az ausztrál nem egészen érti, miért volt erre szükség.

A Japán Nagydíjon a Red Bull autói nem a “szokásos” sorrendben álltak a rajtrácson, a pole Mark Webberé volt, a címvédő Sebastian Vettel “csak” a második volt. A startnál a lotusos Romain Grosjean mindkettejüket faképnél hagyta, de világos volt, hogy lesz még esélyük a győzelemre.
Az első etap után még teljesen nyitott volt a küzdelem, de a második etapon az amúgy végig jó tempót diktáló Webbert meglepően korán, mindössze 13 kör után kihívták, három kiállásos stratégiára állították át. 
Az ausztrálnak a végén ezért egy közepes keverékes etapon kellett volna megelőznie Grosjeant és Vettelt is, hogy győzhessen, ami nem is sikerült, csak a franciát tudta elkapni, csapattársa addigra elhúzott.    


A stratégiaváltás gyanús, Webber nyíltan ugyan nem mondta ki, hogy kiszúrtak vele, de a verseny után értetlenül állt a döntés előtt.
“Az első kiállás után a srácok még azt mondták, hogy kettőn leszek, aztán a 25. körben kihívtak. Egy kicsit meglepett, hogy három kiállásra állítottak át, mert előtte még egy kicsit vissza is vettem, hogy majd a 28. kör környékén támadjak.”
“Kérdeztem, hogy tényleg jó lesz ez? Seb tovább kint maradt, de nekem is tartható lett volna a két kiállás, úgy éreztem, tudom hozni a szükséges köröket. Seb végül jó versenyt futott, a stratégiája tökéletesen működött. A három kiállás sem teljes őrültség, de elég kockázatos, ugyanis előzni is kell.”
“Végül visszavettem a (második) helyet, de Seb mindkettőnket átugrott. Akkor már nem gondoltam, hogy Sebbel vagyok csatában, az gyakorlatilag elszállt, amikor a három kiállás mellett nem tudtam elég időt kihúzni Seb kétkiállásos tempója ellen” – mondta az utolsó etapról.
A Red Bull főnöke, Christian Horner a köridők ellenére azt állította, hogy Webber nem bírt annyira jól a gumikkal, mint Vettel, ezért mindenképp váltani kellett az ausztrál esetében.
“A rajton kívül minden jól alakult. A stratégia szempontjából az első etap eldöntött mindent. Mark gumijai nem bírták olyan sokáig, mint Sebnél, szóval váltani kellett, amikor lehetőség adódott, mert csak így lehetett Romain elé kerülni.”
“Sajnos végül a kelleténél tovább tartott, míg Mark meg tudta előzni Gorsjeant, így már nem tudta Sebet támadni a végén. Természetesen nem is lett volna kellemes nézni, ahogy az utolsó körökön harcolnak az autóink, de szabadon megtehették volna. Amíg miénk az 1-2, a sorrend nem számít.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.