Alonso: Nem vagyok elég jó!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.12. 10.00

Fernando Alonso nem keresett kifogásokat, miután a Japán Nagydíj időmérőjén csak a 8. lett és csapattársa, Felipe Massa újra elverte.

Bár Fernando Alonso már a japán hétvége előtt az 5-8. helyet jósolta a Ferrarinak a szuzukai időmérőre, azért magában biztos nem a legrosszabb pozíciót remélte, végül mégis ott kötött ki. A spanyol az edéseken is kicsit elveszettnek tűnt, és a kvalifikáción sem tudott javítani.
“Nem volt valami jó a hétvégém eddig. Nyolcadik-kilencedik voltam végig, nem volt meg a tempóm. Az időmérőn is a nyolcadik lettem, szóval nem teljesítek elég jól, holnap azért megpróbálok majd pár pozíciót javítani.”


“Azt hiszem, a top5 reális cél lehet holnapra. Meg kell előznünk pár autót, egy kicsit versenyezni kell majd. Ha jól tudom, a konstruktőriben a Mercedes csak egyetlen ponttal van mögöttünk, most mindkét pilótájuk előttem van, szóval valahogy eléjük kellene majd kerülnöm” – magyarázta Sebastian Vettel egyetlen matematikailag még talpon lévő ellenfele.
Ha Alonso holnap javítás helyett pozíciót veszít, míg Vettel győz, akkor az egyéni bajnokság lezárul, a német megszerzi a címet. A spanyolt ez nem izgatja:
“Ha Sebastian nem itt győz, akkor majd Indiában vagy Abu-Dzabiban behúzza, úgyis egyre könnyebb lesz a dolga a matematika miatt. Nekem már nem célom kihúzni a dolgot, nem hajtok majd arra, hogy az első nyolcban legyek csak azért, hogy nyitott maradjon a bajnokság. A Mercedes elkapása a cél, a bajnokság életben tartása semmit nem jelentene már.”
Alonso azt is elmondta, hogy a Ferraritól idén már nem várható javulás.
“Sokszor mondtuk már: nem vagyunk olyan helyzetben, hogy küzdjünk. Gond van a tempónkkal, a teljesítményünkkel, és ez már nem fog változni a maradék futamokon, ugyanis nem jönnek új fejlesztések. De nem vagyok elkeseredve, legyünk őszinték: négy éve mindig egy másodperccel a Red Bull mögött járunk. Minden hétvégén beleadunk mindent, tudjuk, hogy mik a gyengéink, de kihasználjuk az erősségeinket, a rajtot, a stratégiát, a gumikezelést.  Általában szép pontokat hozunk így, ezért tudunk másodikok lenni a bajnokságban.”


Míg Alonso csak a 8. lett, Felipe Massa – négy hétvégén belül immár harmadszor – előrébb végzett nála, a 6. lett, mindössze 13 ezreddel lecsúszva a második soros indulásról. A brazil elégedett volt magával:
“Igazán jól sikerült a köröm, majdnem tökéletes volt, de majd meglátjuk, mi lesz holnap. A versenytempó jelenti majd a kulcsot. Ami a kvalifikációt illeti, azzal tényleg elégedett vagyok, remélem, hogy holnap még jobban mehetek majd. Szeretném erősen befejezni a ferraris korszakomat!”  
A kérdésre, hogy vajon segítenie kell-e majd a futamon Alonsót, a brazil határozottan felelt: “Webbernek nem kell foglalkoznia Vettellel, nekem sincs okom foglalkozni Fernandóval, emellett mindkét Mercedes és Grosjean is ellenfél. Szerintem mindenki számára nyitott lesz a verseny.” 

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.