Alonso: Nem vagyok elég jó!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.12. 10.00

Fernando Alonso nem keresett kifogásokat, miután a Japán Nagydíj időmérőjén csak a 8. lett és csapattársa, Felipe Massa újra elverte.

Bár Fernando Alonso már a japán hétvége előtt az 5-8. helyet jósolta a Ferrarinak a szuzukai időmérőre, azért magában biztos nem a legrosszabb pozíciót remélte, végül mégis ott kötött ki. A spanyol az edéseken is kicsit elveszettnek tűnt, és a kvalifikáción sem tudott javítani.
“Nem volt valami jó a hétvégém eddig. Nyolcadik-kilencedik voltam végig, nem volt meg a tempóm. Az időmérőn is a nyolcadik lettem, szóval nem teljesítek elég jól, holnap azért megpróbálok majd pár pozíciót javítani.”


“Azt hiszem, a top5 reális cél lehet holnapra. Meg kell előznünk pár autót, egy kicsit versenyezni kell majd. Ha jól tudom, a konstruktőriben a Mercedes csak egyetlen ponttal van mögöttünk, most mindkét pilótájuk előttem van, szóval valahogy eléjük kellene majd kerülnöm” – magyarázta Sebastian Vettel egyetlen matematikailag még talpon lévő ellenfele.
Ha Alonso holnap javítás helyett pozíciót veszít, míg Vettel győz, akkor az egyéni bajnokság lezárul, a német megszerzi a címet. A spanyolt ez nem izgatja:
“Ha Sebastian nem itt győz, akkor majd Indiában vagy Abu-Dzabiban behúzza, úgyis egyre könnyebb lesz a dolga a matematika miatt. Nekem már nem célom kihúzni a dolgot, nem hajtok majd arra, hogy az első nyolcban legyek csak azért, hogy nyitott maradjon a bajnokság. A Mercedes elkapása a cél, a bajnokság életben tartása semmit nem jelentene már.”
Alonso azt is elmondta, hogy a Ferraritól idén már nem várható javulás.
“Sokszor mondtuk már: nem vagyunk olyan helyzetben, hogy küzdjünk. Gond van a tempónkkal, a teljesítményünkkel, és ez már nem fog változni a maradék futamokon, ugyanis nem jönnek új fejlesztések. De nem vagyok elkeseredve, legyünk őszinték: négy éve mindig egy másodperccel a Red Bull mögött járunk. Minden hétvégén beleadunk mindent, tudjuk, hogy mik a gyengéink, de kihasználjuk az erősségeinket, a rajtot, a stratégiát, a gumikezelést.  Általában szép pontokat hozunk így, ezért tudunk másodikok lenni a bajnokságban.”


Míg Alonso csak a 8. lett, Felipe Massa – négy hétvégén belül immár harmadszor – előrébb végzett nála, a 6. lett, mindössze 13 ezreddel lecsúszva a második soros indulásról. A brazil elégedett volt magával:
“Igazán jól sikerült a köröm, majdnem tökéletes volt, de majd meglátjuk, mi lesz holnap. A versenytempó jelenti majd a kulcsot. Ami a kvalifikációt illeti, azzal tényleg elégedett vagyok, remélem, hogy holnap még jobban mehetek majd. Szeretném erősen befejezni a ferraris korszakomat!”  
A kérdésre, hogy vajon segítenie kell-e majd a futamon Alonsót, a brazil határozottan felelt: “Webbernek nem kell foglalkoznia Vettellel, nekem sincs okom foglalkozni Fernandóval, emellett mindkét Mercedes és Grosjean is ellenfél. Szerintem mindenki számára nyitott lesz a verseny.” 

Kommentek

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.