Alonso: Nem vagyok elég jó!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.12. 10.00

Fernando Alonso nem keresett kifogásokat, miután a Japán Nagydíj időmérőjén csak a 8. lett és csapattársa, Felipe Massa újra elverte.

Bár Fernando Alonso már a japán hétvége előtt az 5-8. helyet jósolta a Ferrarinak a szuzukai időmérőre, azért magában biztos nem a legrosszabb pozíciót remélte, végül mégis ott kötött ki. A spanyol az edéseken is kicsit elveszettnek tűnt, és a kvalifikáción sem tudott javítani.
“Nem volt valami jó a hétvégém eddig. Nyolcadik-kilencedik voltam végig, nem volt meg a tempóm. Az időmérőn is a nyolcadik lettem, szóval nem teljesítek elég jól, holnap azért megpróbálok majd pár pozíciót javítani.”


“Azt hiszem, a top5 reális cél lehet holnapra. Meg kell előznünk pár autót, egy kicsit versenyezni kell majd. Ha jól tudom, a konstruktőriben a Mercedes csak egyetlen ponttal van mögöttünk, most mindkét pilótájuk előttem van, szóval valahogy eléjük kellene majd kerülnöm” – magyarázta Sebastian Vettel egyetlen matematikailag még talpon lévő ellenfele.
Ha Alonso holnap javítás helyett pozíciót veszít, míg Vettel győz, akkor az egyéni bajnokság lezárul, a német megszerzi a címet. A spanyolt ez nem izgatja:
“Ha Sebastian nem itt győz, akkor majd Indiában vagy Abu-Dzabiban behúzza, úgyis egyre könnyebb lesz a dolga a matematika miatt. Nekem már nem célom kihúzni a dolgot, nem hajtok majd arra, hogy az első nyolcban legyek csak azért, hogy nyitott maradjon a bajnokság. A Mercedes elkapása a cél, a bajnokság életben tartása semmit nem jelentene már.”
Alonso azt is elmondta, hogy a Ferraritól idén már nem várható javulás.
“Sokszor mondtuk már: nem vagyunk olyan helyzetben, hogy küzdjünk. Gond van a tempónkkal, a teljesítményünkkel, és ez már nem fog változni a maradék futamokon, ugyanis nem jönnek új fejlesztések. De nem vagyok elkeseredve, legyünk őszinték: négy éve mindig egy másodperccel a Red Bull mögött járunk. Minden hétvégén beleadunk mindent, tudjuk, hogy mik a gyengéink, de kihasználjuk az erősségeinket, a rajtot, a stratégiát, a gumikezelést.  Általában szép pontokat hozunk így, ezért tudunk másodikok lenni a bajnokságban.”


Míg Alonso csak a 8. lett, Felipe Massa – négy hétvégén belül immár harmadszor – előrébb végzett nála, a 6. lett, mindössze 13 ezreddel lecsúszva a második soros indulásról. A brazil elégedett volt magával:
“Igazán jól sikerült a köröm, majdnem tökéletes volt, de majd meglátjuk, mi lesz holnap. A versenytempó jelenti majd a kulcsot. Ami a kvalifikációt illeti, azzal tényleg elégedett vagyok, remélem, hogy holnap még jobban mehetek majd. Szeretném erősen befejezni a ferraris korszakomat!”  
A kérdésre, hogy vajon segítenie kell-e majd a futamon Alonsót, a brazil határozottan felelt: “Webbernek nem kell foglalkoznia Vettellel, nekem sincs okom foglalkozni Fernandóval, emellett mindkét Mercedes és Grosjean is ellenfél. Szerintem mindenki számára nyitott lesz a verseny.” 

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.