Pillanatnyilag teljes a bizonytalanság azt illetően, hogy a Mercedes, a Renault és a Ferrari közül melyik gyártó áll elő a legjobb, és melyik a legkevésbé sikerült 1,6 literes V6-os turbómotorral 2014-re. 
Ha valamelyikük mellényúl, az 3-4 csapat szezonját teheti tönkre, ha pedig egy gyártó szerez nagy előnyt, akkor még unalmasabb szezon jöhet. Ezek alapján a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh szerint rugalmasan kell majd kezelni a motorfejlesztést a jövő évben, önös érdekek helyett a sportág érdekét szem előtt tartva ki kell húzni a bajból a lemaradókat.


“2014 egyik kockázata, hogy a Forma-1 a motorok versenyévé válik, és ha az egyik gyártó nem végez elég jó munkát a jövő év elejére, és nem lesz lehetősége a versenyképesebbé válásra, akkor valószínűleg nem sokáig marad az F1-ben” – figyelmeztetett az angol. 
“Ez nagyon nem lenne jó a sportágnak. Sokat spekulálnak arról, melyik motor lesz a legversenyképesebb jövőre, de majd meglátjuk, szerintem a fő, hogy felelősen kell kezelnünk a kérdést.”
“Az egyetlen független gyártó (a Cosworth) távozik, ez valószínűleg a mi hibánk is. Úgy kell kezelnünk ezt, hogy  minél több motorgyártó legyen az F1-ben. Sok pénzt és stabilitást adnak a sportágnak, szóval tényleg normálisan kell csinálnunk, a csapatoknak tudniuk kell, hogy a motorszállítóik egyenlő esélyekkel indulnak.”
A McLarenre a következő két idényben dupla zsákbamacska, kétszeres kockázat vár, ugyanis 2014-ben még utolsó évüket töltik a Mercedesszel, 2015-ben viszont már a visszatérő Honda erőforrásait használják majd, így számukra tényleg életbe vágó, hogy a szállítónak meglegyen az elvi lehetősége a felzárkózásra.