F1: Badarság a Red Bull-csalás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.10. 14.40

Bár néhányan még továbbra is próbálják megfejteni, hogy milyen “trükkel” lehet ennyire domináns Sebastian Vettel, az F1-es szakemberek szerint semmilyen csalás nincs.

Az egykori csapatfőnök, Giancarlo Minardi a Sebastian Vettel fölényes győzelmét hozó Szingapúri Nagydíj után állt elő azzal, hogy a Red Bull annyira jól ment, mintha kipörgésgátló lenne az autóban.
A kipörgésgátlós felvetést nem sokan vették komolyan, az F1-es körökben inkább arról beszéltek, hogy a motorvezérlés elmés használatával fordítják előnyükre a kipufogógázokat a Red Bullnál, a még frissebb elméletek szerint pedig a KERS és a hátsó felfüggesztés összehangolásával érték el az elképesztően jó tapadást.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) leszögezte, hogy ők semmilyen szabálytalanságot sem találtak eddig a Red Bullnál, és jó néhány rivális is elvetette a csalás lehetőségét. Most újabb szakemberek nyilatkoztak hasonlóan.
A motorszállító Renault egyik brazil mérnöke, Ricardo Penteado az O Estado de S.Paulónak nyilatkozott:


“Az FIA mindent ellenőriz. A központi elektronikai vezérlőegységet (ECU) egyenesen az FIA osztja ki, így a rajta szereplő programok mind megfelelnek a szabályoknak. Ostobaság lenne csalással próbálkozni. Hitelüket vesztenék, a csapatot kizárnák, egyszerűen nincs értelme.”
A jelenleg szintén Renault-motorokat használó Williams egyik névtelenül nyilatkozó mérnöke szintén nem tudja elképzelni egykori munkatársáról, Adrian Newey-ról, hogy csaláshoz folyamodna: 
“Nagyon jól ismerem a tervezőjüket. Newey egy egész stábot alkalmaz arra, hogy a szabályok minden területét átfésüljék, minden lehetőséget kihasználva a további gyorsulás érdekében. Szerintem egyszerűen ennek az eredményét látjuk most.”
Az elismert Forma-1-es műszaki illusztrátor és technikai szakértő, Giorgio Piola úgy véli, Newey-ék szimplán sokkal komolyabban felkészültek a Magyar Nagydíjtól bevezetett új Pirelli-gumikra:
“A győzelmi sorozatot kezdő, Spában pályára küldött Newey-autó jelentősen különbözött a korábbitól. A szárnyak, a padlólemez, a kipufogógázok használata – az RB9-es új változatát az új Pirelli-gumik köré tervezték. Az új gumik nagyban különböznek a régiektől, azonban a többi csapat csak kisebb módosításokat végzett az autókon.” 

Kommentek

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.