A Honda győzni jön a Forma-1-be

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.10. 08.35

A 2015-ben a McLaren motorszállítójaként visszatérő Hondánál már az első évében a győzelmeket célozza.

2015-ben újra összeáll a 1980-as évek második felének, 90-es évek elejének sikerpárosa, a McLaren és a Honda. A japán cég hat év távollét után, az új turbókorszak második évében tér vissza a wokingi csapathoz, amelynél nem csak egyszerű szállítóként, hanem gyári partnerként lesz majd jelen.
Az egyéves lépéshátrány ellenére nem aggódnak a Hondánál, rögtön magasra céloznak: “Eldöntöttük, hogy 2015-től újra részt veszünk a Forma-1-ben, ez pedig azt jelenti, hogy a győzelemért jövünk. Ez lesz a cél rögtön az első évtől” – mondta a Sky Sportsnak a cég motorsportfőnöke, Arai Jaszuhisza.


A cél tehát megvan, de azt egyelőre nem tudják, kikkel is akarják elérni. A McLarennél még azt sem jelentették be hivatalosan, hogy ki vezet náluk 2014-ben, és bár Jenson Button opcióját már aktiválták a jövő évre, 2015 teljesen nyitott kérdés. A Japán-bolond, és a Hondának egyetlen modern kori gyári csapatos győzelmét szerző Button megtartása logikus lenne, rajta kívül azonban Nico Hülkenbergtől Fernando Alonsóig jó néhány név a pakliban van.
“Az 1980-as években csodálatos időszakunk volt a McLarennel, Senna és Prost nagyon jó versenyző volt. Csodálatos korszak volt. A mostani versenyzőket illetően azonban még semmit nem döntöttünk, de jó pilóták, jó csapat, jó szervezet kell majd. Ezeknek a helyükön kell lenni, ha jól akarunk kezdeni” – mondta Arai.
A napokban Honda legutolsó csapatfőnökét, a Mercedesnél egyre inkább kiszoruló Ross Brawnt is hírbe hozták a japán gyártóval, de a motorsportfőnök azt mondja, ő nem is hallott erről: “Most hallom ezt először, meglepő! Nem hiszem, hogy ez megvalósul.”

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.