F1: Räikkönen még győzne idén

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.09. 12.30

Az erős szingapúri és koreai forma alapján Kimi Räikkönen reméli, hogy idén még győzhet valamikor a Lotusszal, mielőtt elhagyná a csapatot. A finn alig várja a hétvégi Japán Nagydíjat.

Kimi Räikkönen az Ausztrál Nagydíjon győzelemmel kezdte a 2013-as idényt, de azóta nem sikerült ismételnie, azóta egyszer Lewis Hamilton, kétszer Fernando Alonso, és háromszor Sebastian Vettel mögött lett második.
A finn Szingapúrban, és legutóbb Koreában is a dobogóra állt, mindkétszer sokat javítva a rajpozíciójához képest. Szeretné, ha a 3. és 2. hely után idén lenne még egy első is, de nem tagadja, hogy ehhez össze kell kapnia magát az időmérőkön. 


“Koreában elég pocsékul alakult az időmérőm, de nehéz megmondani, hogy egy jobb rajtpozícióval többre mehettem-e volna. Sebastian a végén is gyorsabb volt nálunk. Nem sokkal, de gyorsabb, a gumijai is frissebbek voltak, szóval szerintem nehéz lett volna elkapni. Koreában valóban közelebb voltunk a Red Bullhoz, mint más futamokon, de még mindig nem elég közel.”
“De ha javítani tudunk a szombati formánkon, akkor továbbra is megvan az esély a futamgyőzelemre, szóval egyértelműen erre hajtunk majd, aztán meglátjuk” – mondta a 2007-es bajnok.
Räikkönen általában “tojik rá”, hogy melyik pályán versenyez éppen, de sok más kollégájához hasonlóan Szuzuka még neki is a szíve csücske:
“Általában nem számít, hogy hol vagyunk, ha jó eredményt érünk el akkor úgyis élvezem, de Szuzukát azért nagyon várom minden évben. Rendes, régi pálya, világos, hogy miért élvezik a versenyzők, a tetejébe pedig általában jó is a futam. Gyors, technikás, vannak jó előzési lehetőségek, számomra erről szól az autóversenyzés.”
“Egyedi pálya, Spa és Monaco mellett ott van az első háromban. Az ilyen helyeken örülök legjobban a győzelemnek. A hosszú utazást sosem szerettem Szuzukában, de F1-es autóval körbemenni rajta minden egyes alkalommal óriási.”
“Mindenből van egy kicsi: Vannak padlógázos kanyarok és olyanok is, ahol ügyesen kell játszani a fékkel és a gázzal, hogy meglegyen az ideális tempó. Ha túlságosan nyomjuk, a pálya rögtön büntet, ahogy tavaly az időmérőn én is megtapasztaltam az utolsó gyors körömön. Remélhetőleg idén mindent elcsípünk, és az élen küzdhetünk majd – úgy lehet legjobban élvezni Szuzukát!”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.