F1: A karrierjéért küzd di Resta

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.09. 15.40

A Force Indiá-s Paul di Resta mély gödörben van, és ha nem tesz csodát a következő pár futamon, akkor valószínűleg búcsúzhat a Forma-1-től.

Paul di Resta 2006-ban akkori csapattársát, egy bizonyos Sebastian Vettelt megverve lett Forma-3-as bajnok, amikor pedig a 2010-es Német Túraautó-bajnoki címmel a tarsolyában 2011-ben megérkezett az F1-be, hatalmas ígéretnek számított.
A skót pilóta azonban azóta sem váltotta meg a világot, voltak jó pontszerzései, szép futamai, de tulajdonképpen nem fejlődött túl sokat a három idény alatt. Az idei év második felében különösen pocsékul megy, Silverstone óta egyszer sem volt pontszerző, annál többször esett viszont ki, általában a saját hibájából. Legutóbb Koreában, előtte Szingapúrban szintén.
Bár di Resta korábban azt panaszolta, hogy a nagycsapatok nem igazolják, pedig szerinte ott lenne a helye, mostanra már inkább a Force Indiá-s állása miatt aggódhat. A silverstone-i középcsapat válogathat a versenyzők között, a McLaren pedig egyenesen ajánlgatja nekik a Formula Renault 3.5-ben villogó dán Kevin Magnussent.


“Ha megfelelő autóm van, akkor képes vagyok teljesíteni. Azonban az elmúlt futamokon történtek miatt tényleg nem vagyok valami jó helyzetben. Előtte ragyogó pontszerzési sorozatom volt, de amikor amikor baj van, akkor rendesen baj van. Jelenleg Adriannal (Sutil) együtt igyekszünk valahogy lépést tartani az előttünk lévőkkel, ez pedig nehéznek bizonyul” – utalt a Magyar Nagydíjtól bevezetett új Pirellik számukra előnytelen jellegére. 
“Nem tehetek mást, mint hogy összekapom magam Szuzukára, teszem a dolgomat. Mindenki másnál jobban szeretném, ha újra sínen lennénk, mert a csapat megérdemelné ezt, szóval most mindent bele kell adnom.”
Di Resta talán a saját csapatára legtöbbet mutogató, panaszkodó versenyző a mezőnyben, ezúttal is kitért arra, hogy azért tőlük is segítséget vár:
“Tudom, hogy képes vagyok hozni az eredményeket, ez nem kérdés. Egyszerűen csak kell egy kis támogatás a csapattól is, be kell látniuk, hogy milyen nehéz a mostani autót vezetni, meg kell próbálnunk együtt kimászni ebből. Kell a segítségük, de 100 százalékosan biztos vagyok benne, hogy mindenki a lehető legjobban igyekszik is.”


A Force India tulajdonos-főnöke, Vijay Mallya így beszélt a hétvégi Japán Nagydíj előtt:
“Az utolsó öt verseny sokféle eltérő kihívást jelent majd. Némelyik pálya fekszik majd nekünk, némelyik nem annyira, de életbe vágó, hogy most már újra rendszeresen pontokat szerezzünk, hogy így bebiztosíthassuk a bajnoki (6.) helyezésünket. Szuzuka nagy kihívás lesz, de a lényeg, menjünk előre, hagyjuk magunk mögött a koreai kudarcot.”
“A pilótákat illetően minden lehetséges opciót mérlegelünk, sosem kapkodjuk el ezt a döntést. Jelenleg versenyképes párosunk van, de összeülünk még a csapatvezetéssel, hogy megbeszéljük, hogyan tovább 2014-ben. Azonban nagyon valószínűtlen, hogy az Indiai Nagydíj előtt bármiről is döntünk majd.” 

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.