F1: A karrierjéért küzd di Resta

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.09. 15.40

A Force Indiá-s Paul di Resta mély gödörben van, és ha nem tesz csodát a következő pár futamon, akkor valószínűleg búcsúzhat a Forma-1-től.

Paul di Resta 2006-ban akkori csapattársát, egy bizonyos Sebastian Vettelt megverve lett Forma-3-as bajnok, amikor pedig a 2010-es Német Túraautó-bajnoki címmel a tarsolyában 2011-ben megérkezett az F1-be, hatalmas ígéretnek számított.
A skót pilóta azonban azóta sem váltotta meg a világot, voltak jó pontszerzései, szép futamai, de tulajdonképpen nem fejlődött túl sokat a három idény alatt. Az idei év második felében különösen pocsékul megy, Silverstone óta egyszer sem volt pontszerző, annál többször esett viszont ki, általában a saját hibájából. Legutóbb Koreában, előtte Szingapúrban szintén.
Bár di Resta korábban azt panaszolta, hogy a nagycsapatok nem igazolják, pedig szerinte ott lenne a helye, mostanra már inkább a Force Indiá-s állása miatt aggódhat. A silverstone-i középcsapat válogathat a versenyzők között, a McLaren pedig egyenesen ajánlgatja nekik a Formula Renault 3.5-ben villogó dán Kevin Magnussent.


“Ha megfelelő autóm van, akkor képes vagyok teljesíteni. Azonban az elmúlt futamokon történtek miatt tényleg nem vagyok valami jó helyzetben. Előtte ragyogó pontszerzési sorozatom volt, de amikor amikor baj van, akkor rendesen baj van. Jelenleg Adriannal (Sutil) együtt igyekszünk valahogy lépést tartani az előttünk lévőkkel, ez pedig nehéznek bizonyul” – utalt a Magyar Nagydíjtól bevezetett új Pirellik számukra előnytelen jellegére. 
“Nem tehetek mást, mint hogy összekapom magam Szuzukára, teszem a dolgomat. Mindenki másnál jobban szeretném, ha újra sínen lennénk, mert a csapat megérdemelné ezt, szóval most mindent bele kell adnom.”
Di Resta talán a saját csapatára legtöbbet mutogató, panaszkodó versenyző a mezőnyben, ezúttal is kitért arra, hogy azért tőlük is segítséget vár:
“Tudom, hogy képes vagyok hozni az eredményeket, ez nem kérdés. Egyszerűen csak kell egy kis támogatás a csapattól is, be kell látniuk, hogy milyen nehéz a mostani autót vezetni, meg kell próbálnunk együtt kimászni ebből. Kell a segítségük, de 100 százalékosan biztos vagyok benne, hogy mindenki a lehető legjobban igyekszik is.”


A Force India tulajdonos-főnöke, Vijay Mallya így beszélt a hétvégi Japán Nagydíj előtt:
“Az utolsó öt verseny sokféle eltérő kihívást jelent majd. Némelyik pálya fekszik majd nekünk, némelyik nem annyira, de életbe vágó, hogy most már újra rendszeresen pontokat szerezzünk, hogy így bebiztosíthassuk a bajnoki (6.) helyezésünket. Szuzuka nagy kihívás lesz, de a lényeg, menjünk előre, hagyjuk magunk mögött a koreai kudarcot.”
“A pilótákat illetően minden lehetséges opciót mérlegelünk, sosem kapkodjuk el ezt a döntést. Jelenleg versenyképes párosunk van, de összeülünk még a csapatvezetéssel, hogy megbeszéljük, hogyan tovább 2014-ben. Azonban nagyon valószínűtlen, hogy az Indiai Nagydíj előtt bármiről is döntünk majd.” 

Kommentek

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.