F1: A bal elsőket figyeljük Szuzukában!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.08. 16.40

A hétvégén Szuzukába érkezik a Forma-1, a szupergyors kanyarjairól ismert japán pályán a bal első gumik lesznek veszélyben.

A Pirelli a hétvégén következő Japán Nagydíjra a két legtartósabb keverékét, a keményet (narancs) és a közepest (fehér) szállítja, a teherbírásra pedig szükség is lesz.
Az 5,8 km-es szuzukai pálya a hagyományos tapadás szempontjából ugyan a legkíméletesebb helyszín az évben, de az egymásba folyó nagy sebességű kanyarok, az oldalirányú terhelések óriási kihívást jelentenek.
A kör első fele gyakorlatilag csak kanyarokból áll, a legendás 130R és a Spoon csak úgy “eszi” a gumikat. Hosszabb egyenesek híján a gumik lehűlni sem tudnak, a 15-ösben, azaz a  310 km/órával bevett 130R-ben 110 fokosra is melegedhetnek. A nem ideálisan beállított autóknál a hő a gumik külső szélén könnyedén szemcsésedéshez vezet. Míg a múlt hétvégén, Koreában a jobb elsők készültek ki, ezúttal a bal elsők kapják majd a legnagyobb kiképzést. 


Szuzukában az időjárás is külön kihívás, míg tavaly 30 fok feletti melegben folyt a verseny, az óriási esők sem ritkák, 2010-ben a szűnni nem akaró esőzés miatt vasárnapra kellett halasztani az időmérőt. További trükk, hogy a viszonylag rövid bokszutca miatt nagy a játéktér a stratégia tekintetében, a két- és háromkiállásos megközelítés is jól működhet. 
“Egész idényben Szuzukában tapasztaljuk az egyik legnagyobb kopást a viszonylag durva aszfalt, és főképp a nagy terhelést jelentő kanyarok miatt. Ezért is választottuk a két legkeményebb keverékünket idénre. Szuzuka azért nem csak a gyors kanyarokról szól, vannak komoly féktávok és szűk kanyarok is” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“A stratégia megint fontos szerepet játszik majd, a pilóták pedig élvezik a pályát a sebesség miatt. Japán főképp a tempóról szól, a gumijaink pedig lehetővé teszik majd, hogy a pilóták bizonyítsák is ezt a japán nézők előtt” – tette hozzá.

Kommentek

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.