F1: A bal elsőket figyeljük Szuzukában!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.08. 16.40

A hétvégén Szuzukába érkezik a Forma-1, a szupergyors kanyarjairól ismert japán pályán a bal első gumik lesznek veszélyben.

A Pirelli a hétvégén következő Japán Nagydíjra a két legtartósabb keverékét, a keményet (narancs) és a közepest (fehér) szállítja, a teherbírásra pedig szükség is lesz.
Az 5,8 km-es szuzukai pálya a hagyományos tapadás szempontjából ugyan a legkíméletesebb helyszín az évben, de az egymásba folyó nagy sebességű kanyarok, az oldalirányú terhelések óriási kihívást jelentenek.
A kör első fele gyakorlatilag csak kanyarokból áll, a legendás 130R és a Spoon csak úgy “eszi” a gumikat. Hosszabb egyenesek híján a gumik lehűlni sem tudnak, a 15-ösben, azaz a  310 km/órával bevett 130R-ben 110 fokosra is melegedhetnek. A nem ideálisan beállított autóknál a hő a gumik külső szélén könnyedén szemcsésedéshez vezet. Míg a múlt hétvégén, Koreában a jobb elsők készültek ki, ezúttal a bal elsők kapják majd a legnagyobb kiképzést. 


Szuzukában az időjárás is külön kihívás, míg tavaly 30 fok feletti melegben folyt a verseny, az óriási esők sem ritkák, 2010-ben a szűnni nem akaró esőzés miatt vasárnapra kellett halasztani az időmérőt. További trükk, hogy a viszonylag rövid bokszutca miatt nagy a játéktér a stratégia tekintetében, a két- és háromkiállásos megközelítés is jól működhet. 
“Egész idényben Szuzukában tapasztaljuk az egyik legnagyobb kopást a viszonylag durva aszfalt, és főképp a nagy terhelést jelentő kanyarok miatt. Ezért is választottuk a két legkeményebb keverékünket idénre. Szuzuka azért nem csak a gyors kanyarokról szól, vannak komoly féktávok és szűk kanyarok is” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“A stratégia megint fontos szerepet játszik majd, a pilóták pedig élvezik a pályát a sebesség miatt. Japán főképp a tempóról szól, a gumijaink pedig lehetővé teszik majd, hogy a pilóták bizonyítsák is ezt a japán nézők előtt” – tette hozzá.

Kommentek

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.