F1: Ross Brawn a McLarenhez megy?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.07. 15.30

Német sajtóértesülés szerint a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn távozik az év végén. A Honda vagy a McLaren lehet az új munkaadója.

Amióta az év elején a Mercedes elcsábította a McLaren addigi technikai igazgatóját, Paddy Lowe-t, állandó téma, hogy Ross Brawn távozni fog a brackley-i alakulattól, és az ír szakember kapja meg a csapatfőnöki posztot.
A német Sport Bild hétfői híre szerint Brawn vasárnap Koreában tájékoztatta a Mercedes-csapat címzetes elnökét, Niki Laudát arról, hogy a szezon végén távozik. 


A főnök korábbi munkaadójánál, a Forma-1-be 2015-ben visszatérő Hondánál találhat helyet, emellett a McLarenhez való átigazolásában is lenne logika, hiszen a japán gyártó a wokingiak motorszállítója lesz, a múlt hétvégén Martin Whitmarsh azt állította, hogy “sajtószenzáció” szintű szakemberi igazolásra készülnek hamarosan. 
Lauda cáfolta, hogy Brawn távozása már kész tény lenne: “Tárgyalok Ross Brawnnal. Jelenleg még nincs döntés a hosszú távú jövőről. Ez a helyzet, és jó néhány hónapja nincs változás. Én egyértelműen szeretném megtartani, de ő csak az év végén dönt majd.”
Az 58 éves Brawn 1978-ban a frissen alapított Williamsnél kezdte az F1-es pályafutását, a 80-as években megfordult a Lolánál és az Arrowsnál, majd 1991-96 között a Benettonnál volt Michael Schumacher sikereinek egyik fő kovácsa. 1997-ben Schumacher után ment a Ferrarihoz, ahol technikai igazgatóként az aranykor egyik kulcsfigurája volt.
Az angol 2007-re távozott a Ferraritól, egy évre szabadságra ment, majd 2008-ban a Hondánál lett csapatfőnök, miután pedig a japán gyártó az év végén kiszállt a sportágból, Brawn lett a brackley-i alakulat társtulajdonosa és névadója. 2009-ben mindkét címet megnyerték. A csapatot az év végén felvásároló Mercedes megtartotta a posztján.

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.