F1: Miért nem állították félre Räikkönent?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.07. 08.30

A Lotusnál megértik, hogy miért volt ideges és csalódott Romain Grosjean, de megvolt az oka, amiért ezúttal, a Koreai Nagydíjon nem alkalmaztak csapatutasítást.

A vasárnapi Koreai Nagydíjon Sebastian Vettel mögött a Lotus két autója ért be a dobogós helyeken, de nem épp olyan sorrendben, ahogy azt Romain Grosjean képzelte.  
A francia pilóta a futam rajtja után fellépett a 2. helyre, és a vezető Vettel nem is húzott el túlságosan tőle. Räikkönen ellenben a számára előnyös időpontban érkező biztonsági autós szakasz miatt került a 3. helyre, ahonnan aztán kíméletlenül előre is lépett egyet, amikor Grosjsean hibázott.


A frissebb gumikon haladó, gyorsabb tempóra képes francia ezután azt várta, sőt kérte, hogy a csapat utasítsa Räikkönent az elengedésére – ahogy ezt korábban fordított felállásban többször megtették már -, de ez nem történt meg, Grosjean pipa volt a leintés után.
A Lotus vezető mérnöke, Alan Permane a futam után elmagyarázta, miért volt most csapatutasítás:
“Ideges volt, ami érthető is. Kimit már elengedtük párszor mellette idén, azonban akkor az indokolt volt, és volt esély az éllovas megelőzésére. Megtettük ezt a Nürburgringen, ahol úgy véltük, hogy Kimi megverheti Vettelt, és megtettük Silverstone-ban is, amikor a futam közepén Kimi sokkal gyorsabb volt.”  
“De most nem volt reális esély Vettel legyőzésére. Romain nyilván csalódott és ideges volt, ezért is nyugtatgattam a végén” – magyarázta Permane. “De már rendben van. Lehetett volna hiszti a futam után megbeszélésén, de semmi ilyen nem volt. Azt mondta, tudta, hogy ő hibázott, és hogy tanulni fog belőle.”
A  mérnök egyébként méltatta Grosjean egész hétvégés teljesítményét, hiszen szombaton a 3. rajthelyet szerezte meg az időmérőn, míg Räikkönen csak a 9. lett. 
“Kiminek aztán szerencséje volt, de végül is ő maga hozza magát olyan helyzetbe, hogy ki is tudja használni a szerencsét. Szóval ő is jól csinálta! A csapatnak egyáltalán nem számít a sorrend. Sok pontot hoztunk a Ferrarin és a Mercedesen, ez a lényeg.”

Kommentek

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.