F1: Miért nem állították félre Räikkönent?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.07. 08.30

A Lotusnál megértik, hogy miért volt ideges és csalódott Romain Grosjean, de megvolt az oka, amiért ezúttal, a Koreai Nagydíjon nem alkalmaztak csapatutasítást.

A vasárnapi Koreai Nagydíjon Sebastian Vettel mögött a Lotus két autója ért be a dobogós helyeken, de nem épp olyan sorrendben, ahogy azt Romain Grosjean képzelte.  
A francia pilóta a futam rajtja után fellépett a 2. helyre, és a vezető Vettel nem is húzott el túlságosan tőle. Räikkönen ellenben a számára előnyös időpontban érkező biztonsági autós szakasz miatt került a 3. helyre, ahonnan aztán kíméletlenül előre is lépett egyet, amikor Grosjsean hibázott.


A frissebb gumikon haladó, gyorsabb tempóra képes francia ezután azt várta, sőt kérte, hogy a csapat utasítsa Räikkönent az elengedésére – ahogy ezt korábban fordított felállásban többször megtették már -, de ez nem történt meg, Grosjean pipa volt a leintés után.
A Lotus vezető mérnöke, Alan Permane a futam után elmagyarázta, miért volt most csapatutasítás:
“Ideges volt, ami érthető is. Kimit már elengedtük párszor mellette idén, azonban akkor az indokolt volt, és volt esély az éllovas megelőzésére. Megtettük ezt a Nürburgringen, ahol úgy véltük, hogy Kimi megverheti Vettelt, és megtettük Silverstone-ban is, amikor a futam közepén Kimi sokkal gyorsabb volt.”  
“De most nem volt reális esély Vettel legyőzésére. Romain nyilván csalódott és ideges volt, ezért is nyugtatgattam a végén” – magyarázta Permane. “De már rendben van. Lehetett volna hiszti a futam után megbeszélésén, de semmi ilyen nem volt. Azt mondta, tudta, hogy ő hibázott, és hogy tanulni fog belőle.”
A  mérnök egyébként méltatta Grosjean egész hétvégés teljesítményét, hiszen szombaton a 3. rajthelyet szerezte meg az időmérőn, míg Räikkönen csak a 9. lett. 
“Kiminek aztán szerencséje volt, de végül is ő maga hozza magát olyan helyzetbe, hogy ki is tudja használni a szerencsét. Szóval ő is jól csinálta! A csapatnak egyáltalán nem számít a sorrend. Sok pontot hoztunk a Ferrarin és a Mercedesen, ez a lényeg.”

Kommentek

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.