F1: A Pirelli nagyon unja már a fikázást

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.07. 14.30

A Pirelli ellen Fernando Alonso és Mark Webber is éles kirohanást intézett Koreában. Az olaszok unják a kritikákat, normálisan akarnak tesztelni.

Koreában ismét volt egy kis gond a Pirellikkel: a szuperlágy keverék túl gyorsan kopott, a futamon pedig ismét volt egy látványos defekt, amely miatt a safety cart is a pályára kellett küldeni. Fernando Alonso és Mark Webber is beszólt a gyártónak, amelynek sportigazgatója, Paul Hembery nagyon unja már az állandó bírálatokat.

Hembery szerint a Pirellinél nincs dráma Perez defektje miatt, aggódnak viszont amiatt, hogyan fognak viselkedni a gumik jövőre, amikor minden megváltozik “Egy 2010-es autót használunk, miközben 2014-es gumikat fejlesztünk” – jelezte Hembery, hogy cseppet sem könnyű a Pirelli dolga. “Olyan autókra próbálunk gumikat készíteni, amelyekről senki nem tudja, milyenek is lesznek.”

“Még akkor is állandóan ellenállásba ütközünk, amikor egy 2011-es autóval szeretnénk tesztelni. Ahhoz, hogy azt tudjuk csinálni, ami a dolgunk, tesztlehetőségekre és mindenki segítségére lenne szükségünk. Csapatokéra és pilótákéra egyaránt.”

“Senki nem akar hátrányba kerülni a tesztelés miatt, de ez nem mehet így tovább, hogy semmiről sem döntünk. Valaminek változnia kell.” Hembery szerint a Pirelli szeretné csökkenteni az abroncsokról leszakadó törmelékdarabok mennyiségét is, de ehhez olyan pályán kellene tesztelnie, amelyen adottak az ehhez szükséges feltételek. Egy ilyen opció lehet az interlagosi pályán való tesztelés a szezon befejezése után, de szó van egy januári bahreini tesztről is.

Hembery különösen azért aggódik, mert a várakozások szerint a V6-os turbómotorok teljesen másképp adják majd át az erőt az abroncsokra. “A csapatfőnökök közül néhányan szintén azt mondják, hogy ezt-azt másképp kellene csinálnunk. Mi nagyon is egyetértünk ezzel.”

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.