F1: A Pirelli nagyon unja már a fikázást

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.07. 14.30

A Pirelli ellen Fernando Alonso és Mark Webber is éles kirohanást intézett Koreában. Az olaszok unják a kritikákat, normálisan akarnak tesztelni.

Koreában ismét volt egy kis gond a Pirellikkel: a szuperlágy keverék túl gyorsan kopott, a futamon pedig ismét volt egy látványos defekt, amely miatt a safety cart is a pályára kellett küldeni. Fernando Alonso és Mark Webber is beszólt a gyártónak, amelynek sportigazgatója, Paul Hembery nagyon unja már az állandó bírálatokat.

Hembery szerint a Pirellinél nincs dráma Perez defektje miatt, aggódnak viszont amiatt, hogyan fognak viselkedni a gumik jövőre, amikor minden megváltozik “Egy 2010-es autót használunk, miközben 2014-es gumikat fejlesztünk” – jelezte Hembery, hogy cseppet sem könnyű a Pirelli dolga. “Olyan autókra próbálunk gumikat készíteni, amelyekről senki nem tudja, milyenek is lesznek.”

“Még akkor is állandóan ellenállásba ütközünk, amikor egy 2011-es autóval szeretnénk tesztelni. Ahhoz, hogy azt tudjuk csinálni, ami a dolgunk, tesztlehetőségekre és mindenki segítségére lenne szükségünk. Csapatokéra és pilótákéra egyaránt.”

“Senki nem akar hátrányba kerülni a tesztelés miatt, de ez nem mehet így tovább, hogy semmiről sem döntünk. Valaminek változnia kell.” Hembery szerint a Pirelli szeretné csökkenteni az abroncsokról leszakadó törmelékdarabok mennyiségét is, de ehhez olyan pályán kellene tesztelnie, amelyen adottak az ehhez szükséges feltételek. Egy ilyen opció lehet az interlagosi pályán való tesztelés a szezon befejezése után, de szó van egy januári bahreini tesztről is.

Hembery különösen azért aggódik, mert a várakozások szerint a V6-os turbómotorok teljesen másképp adják majd át az erőt az abroncsokra. “A csapatfőnökök közül néhányan szintén azt mondják, hogy ezt-azt másképp kellene csinálnunk. Mi nagyon is egyetértünk ezzel.”

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.