F1: A Pirelli nagyon unja már a fikázást

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.07. 14.30

A Pirelli ellen Fernando Alonso és Mark Webber is éles kirohanást intézett Koreában. Az olaszok unják a kritikákat, normálisan akarnak tesztelni.

Koreában ismét volt egy kis gond a Pirellikkel: a szuperlágy keverék túl gyorsan kopott, a futamon pedig ismét volt egy látványos defekt, amely miatt a safety cart is a pályára kellett küldeni. Fernando Alonso és Mark Webber is beszólt a gyártónak, amelynek sportigazgatója, Paul Hembery nagyon unja már az állandó bírálatokat.

Hembery szerint a Pirellinél nincs dráma Perez defektje miatt, aggódnak viszont amiatt, hogyan fognak viselkedni a gumik jövőre, amikor minden megváltozik “Egy 2010-es autót használunk, miközben 2014-es gumikat fejlesztünk” – jelezte Hembery, hogy cseppet sem könnyű a Pirelli dolga. “Olyan autókra próbálunk gumikat készíteni, amelyekről senki nem tudja, milyenek is lesznek.”

“Még akkor is állandóan ellenállásba ütközünk, amikor egy 2011-es autóval szeretnénk tesztelni. Ahhoz, hogy azt tudjuk csinálni, ami a dolgunk, tesztlehetőségekre és mindenki segítségére lenne szükségünk. Csapatokéra és pilótákéra egyaránt.”

“Senki nem akar hátrányba kerülni a tesztelés miatt, de ez nem mehet így tovább, hogy semmiről sem döntünk. Valaminek változnia kell.” Hembery szerint a Pirelli szeretné csökkenteni az abroncsokról leszakadó törmelékdarabok mennyiségét is, de ehhez olyan pályán kellene tesztelnie, amelyen adottak az ehhez szükséges feltételek. Egy ilyen opció lehet az interlagosi pályán való tesztelés a szezon befejezése után, de szó van egy januári bahreini tesztről is.

Hembery különösen azért aggódik, mert a várakozások szerint a V6-os turbómotorok teljesen másképp adják majd át az erőt az abroncsokra. “A csapatfőnökök közül néhányan szintén azt mondják, hogy ezt-azt másképp kellene csinálnunk. Mi nagyon is egyetértünk ezzel.”

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.