F1: Ki küldte a pályára a tűzoltót?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.06. 16.05

A Koreai Nagydíjon finoman szólva is meghökkentő epizód volt, amikor külön figyelmeztetés nélkül a pályára lépett egy tűzoltó SUV, miközben a biztonsági autó még sehol sem járt. Ki hibázott?

A Koreai Nagydíjon két szer járt bent a biztonsági autó, de nagyon úgy tűnik, hogy a második alkalmat csak a meggondolatlanság, a kapkodás kényszerítette ki.
Az első safety car-os szakasz után szinte rögtön baleset történt, amikor a 3-as kanyar féktávján Adrian Sutil megprödült, Mark Webber Red Bulljának ütközött, ami bukótérben azonnal nagy lánggal égni is kezdett.
A pályabírók nem reagáltak túl gyorsan, ellentétben a pálya tűzoltő-főnökével, aki beküldött egy SUV-t, amely az első hosszú, leggyorsabb egyenesen lépett a mezőny elé. Természetesen ezután már gyorsan előkerültek a biztonsági autót jelző SC táblák is, és a következő körön ott volt az ezüst Merci, de a mutatvány nem volt veszélytelen.
A verseny után a paddockban az a hír járta, hogy az FIA-nál igen csúnyán leteremtették a tűzoltók vezetőjét, de a versenyigazgatóság utólag kifelé már azt kommunikálta, hogy nagyjából ezt akarták, csak apró hiba történt.
A versenyigazgató Charlie Whiting azt mondta, ő kérte a tűzoltójármű pályára küldését, azonban azt hitte, hogy az a 3-as, és nem az 1-es kanyarnál lép majd pályára. Ezzel együtt a versenyzők elvileg nem voltak veszélyben, ugyanis a pályabírók lengették is a “hivatalos jármű a pályán” értelmű fehér zászlókat. Az esetről – ahogy minden verseny után – most is részletes jelentést kérnek majd a helyiektől. 
“Nem volt egyértelmű, hogy most safety car van-e, de aztán elkezdtek villogni az SC-táblák és lassítottam. Meg nyilván láttam is, hogy idegen autó van a pályán” – mesélte a győztes, Sebastian Vettel.
A Red Bull-főnök Christian Horner kiemelte, hogy nagy szerencse, hogy a tűzoltó járgány az egyesen csatlakozott:  
“Nem volt túl jó dolog, de szerencsére a pálya olyan szakaszán történt a dolog, ahol a versenyzőknek bőven volt ideje reagálni. Sebastian találkozott vele elsőként, de mivel az egyenes nagyon hosszú, volt ideje felkészülni, hogy ott lesz az autó. De sokkal húzósabb is lehetett volna, ha egy beláthatatlan szakaszon történik ez.”

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.