F1: Ki küldte a pályára a tűzoltót?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.06. 16.05

A Koreai Nagydíjon finoman szólva is meghökkentő epizód volt, amikor külön figyelmeztetés nélkül a pályára lépett egy tűzoltó SUV, miközben a biztonsági autó még sehol sem járt. Ki hibázott?

A Koreai Nagydíjon két szer járt bent a biztonsági autó, de nagyon úgy tűnik, hogy a második alkalmat csak a meggondolatlanság, a kapkodás kényszerítette ki.
Az első safety car-os szakasz után szinte rögtön baleset történt, amikor a 3-as kanyar féktávján Adrian Sutil megprödült, Mark Webber Red Bulljának ütközött, ami bukótérben azonnal nagy lánggal égni is kezdett.
A pályabírók nem reagáltak túl gyorsan, ellentétben a pálya tűzoltő-főnökével, aki beküldött egy SUV-t, amely az első hosszú, leggyorsabb egyenesen lépett a mezőny elé. Természetesen ezután már gyorsan előkerültek a biztonsági autót jelző SC táblák is, és a következő körön ott volt az ezüst Merci, de a mutatvány nem volt veszélytelen.
A verseny után a paddockban az a hír járta, hogy az FIA-nál igen csúnyán leteremtették a tűzoltók vezetőjét, de a versenyigazgatóság utólag kifelé már azt kommunikálta, hogy nagyjából ezt akarták, csak apró hiba történt.
A versenyigazgató Charlie Whiting azt mondta, ő kérte a tűzoltójármű pályára küldését, azonban azt hitte, hogy az a 3-as, és nem az 1-es kanyarnál lép majd pályára. Ezzel együtt a versenyzők elvileg nem voltak veszélyben, ugyanis a pályabírók lengették is a “hivatalos jármű a pályán” értelmű fehér zászlókat. Az esetről – ahogy minden verseny után – most is részletes jelentést kérnek majd a helyiektől. 
“Nem volt egyértelmű, hogy most safety car van-e, de aztán elkezdtek villogni az SC-táblák és lassítottam. Meg nyilván láttam is, hogy idegen autó van a pályán” – mesélte a győztes, Sebastian Vettel.
A Red Bull-főnök Christian Horner kiemelte, hogy nagy szerencse, hogy a tűzoltó járgány az egyesen csatlakozott:  
“Nem volt túl jó dolog, de szerencsére a pálya olyan szakaszán történt a dolog, ahol a versenyzőknek bőven volt ideje reagálni. Sebastian találkozott vele elsőként, de mivel az egyenes nagyon hosszú, volt ideje felkészülni, hogy ott lesz az autó. De sokkal húzósabb is lehetett volna, ha egy beláthatatlan szakaszon történik ez.”

Kommentek

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.