Életre kelt a nyolcvanéves Forma-1-es autó!

A világ leggyorsabbja volt egykoron a W25

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.06. 17.00

A Mercedes-Benz és a svájci IWC óragyár révén visszatért az annak idején sikert sikerre halmozó W 25 ‘Ezüst nyíl’. Szívmelengető képkockák következnek!

Volt szerencsém kipróbálni az autót, halálra rémített! – meséli az alábbi kisfilmben Lewis Hamilton, 2008-as F1 világbajnok, a Mercedes-Benz pilótája. 
Nem véletlenül: a legendás Rudolf Caracciolát 1935-ben világbajnoki címhez segítő, majd 1937-ig szolgálatban maradó és számos további sikert elérő W25 félelmetes fenevad volt: az új szabályrendnek megfelelően 750 kilogrammnál könnyebb járművet kezdetben 3,4 majd 4,3 literes, soros nyolchengeres, kompresszoros motor mozgatta. 
Pontos teljesítményadatokat nem jegyzett fel a történelem, de annyit bizonyosan tudunk, hogy a megnövelt lökettérfogatú erőforrás “jóval több mint 400 lóerős” volt. 
Nem csoda, hogy a W25 áramvonalas burkolattal felszerelve megdöntötte az egymérföldes sebességi világrekordot: az 1609 méteres távot 30,71 másodperc alatt futotta meg az alkohollal kevert versenybenzinnel táplált autó, ami 317,5 km/óra átlagsebességnek felel meg. 
Ez annak fényében különösen elképesztő, hogy a teljesítmény folyamatos növelésével kijöttek a konstrukció hibái: az alulméretezett váz és a túlságosan kemény futómű, amelyek korrigálása túl nagy feladat lett volna, ezért 1937-ben vadonatúj konstrució: a W125 váltotta fel. 


A W25 legendáját egyébként nem is annyira kétségtelen sportsikereinek, mint az első versenyét megelőző eseményeknek köszönheti: a Mercedes 1934. június 3-án, a németországi Nürburgringen kívánt színre lépni az autóval, de a mérnökök elszámították annak tömegét, így az áramvonalas jármű kevéssel túllépte a 750 kilogrammos limitet. A csapat dörzspapírt ragadott, és éjszaka megszabadították minden festéktől az autót. A verseny napján így csupasz, ezüstösen csillogó fémkarosszériával állt rajthoz a W25, és mire Manfred von Brauchitsch a futamot megnyerve áthaladt a célon, megszületett az autó beceneve: Ezüst nyíl
A teljes körűen restaurált W25 a svájci Klausenpass hágón megrendezett veterán felfutó versenyen tért vissza rajongói körébe. A hétszáz éves hágóhoz felvezető, 22,5 kilométeres szerpentin 1922 és 1934 között adott otthont a róla elnevezett versenynek. Ezen három ízben diadalmaskodott Mercedes gyártmány; az utolsó évben Rudolf Caracciola a W25 volánja mögött 15 perc 22,2 másodperc alatt érte el az 1948 méteren fekvő hágót.

Kommentek

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Két furgon nyolc parkolóhelyet foglalt

Győrben két elkanászodott furgon rabolt rá rendesen a rendelkezésre álló parkolóhelyekre.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.