Hamilton: Le kell vágni a tökeimet!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.05. 12.30

A Forma-eseket komolyan aggasztja az autók jövő évre előírt tömege, sok pilóta és csapat rosszul járhat, de úgy tűnik, nem lesz szabálymódosítás. Aszkéta versenyzők kellenek.

A héten már már írtunk róla, hogy a 2014-es autók szabályokban rögzített maximális súlya aggasztja az F1-eseket, a nehezebb, termetesebb pilóták bajban lehetnek majd – német források szerint a sauberes Nico Hülkenberget például a tömege miatt nem igazolja a McLaren.
A probléma lényege, hogy a jövőre érkező 1,6 literes turbós V6-osok az eredeti elképzeléseknél nehezebbek lesznek, így hiába emelte meg a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az autók üres tankos, de pilótákkal együtt mért maximális tömegét 642-ről 690 kg-ra, az nem lesz elég. A termetesebb versenyzőknél egyszerűen nem lehet majd az autó súlyelosztásával játszani.


Sok versenyző már ma is az orvosi értelemben vett soványság határán jár, nincs hova fogyni, így felvetődött, hogy az FIA-nak legalább 10 kg-ot emelnie kellene. A hétvége folyamán még többen nyilatkoztak.
“Körülbelül 71 kiló vagyok. Ahhoz, hogy 65 legyek, a tökeimet is le kell vágnom!” – foglalta össze röviden Lewis Hamilton.
Az ügyben többször megszólaló, a nagy termetű pilóták közé tartozó (74 kg) Jenson Button nem csak önmagát, hanem a következő generációkat is félti: 
“Ennél könnyebb már nem lehetek. Már így is böjtölni szoktam a versenyek előtt. Keveset eszem, akkor is csak fehérjedúsat, kevés szénhidráttal, mert az hizlal. És ez megy egész évben. Az a gond, hogy (a súlyhatár miatt) a csapatok a jövőben egyszerűen nem foglalkoznak majd a magasabb pilótákkal. Akadhat olyan, aki hiába lenne a lehető legfittebb versenyző, a magassága és a súlya miatt eleve esélyt sem kapna.”   
A szintén a magasabb pilótákhoz tartozó Paul di Resta is aggódik: 
“Egy magamfajta versenyzőnek már aggasztó ez a dolog. Így is a határon vagyok, 3-4 kilóval könnyebb vagyok annál, ami egészséges lenne. Unfair előnye van a kisebb versenyzőknek, hiszen egyrészt jobban játszhatnak a ballaszttal az autóban, a tetejébe pedig egészségesebb állapotban is vannak.”


“Én szeretném az emelést, a kisebb pilótáknak meg nem számítana. Nem tudom, hogy az FIA változtat-e a jövő évre, vagy csak az utána következőre, de mindenképp úgy lenne fair. Az alkatrészek szempontjából sem lenne rossz, mert így nagy nyomatékú motorok igényének  megfelelően erősre lehetne gyártani őket.”
“4 kilóval könnyebb vagyok most, mint amikor bekerültem az F1-be, pedig már akkor is a vélt határaimnál tartottam. Mindig az jár a fejemben, hogy vajon ehetek-e előételt vagy épp desszertet. Épp csak annyit eszem, hogy fitt maradjak. Néha nagyon húzós, amikor olyan versenyek jönnek, ahol rendesen játszani kell a súlyeloszlással. Amikor viszont a mérnökök azt mondják, most szabad egy kicsit többet enni, akkor fülig ér a szám.”
A csapatfőnökök szintén nyilatkoztak a témában, a mclarenes Martin Whitmarsh szerint is emelni kellene: 
“Tény, hogy az új szabályok miatt a súly nagyobb kihívást jelent. Beszélgettem egy másik csapat főnökével, megkérdeztem, hogy tudják-e majd tartani az előírt értéket, és azt mondta, hogy nem. Ha eleve a határon vagyunk, akkor egy 80 kg felé járó versenyző nem előnyös. Egyszerű a képlet: 10 kg nagyjából háromtizedet jelent körönként.”
Bár Red Bullnál Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo párosa nem jelent majd gondot, Christian Horner szerint sincs rendben dolog, Buttonhoz hasonlóan félti a nagyobb versenyzőket:


“Elvileg számunkra nem lesz gond, mert megfelelő súlyúak a jövő évi versenyzőink, de Mark – aki akár jövőre is maradhatott volna – vagy például Hülkenberg számára már hátrány. Ez is szempont lehet a szerződtetésénél, ami pedig nem helyes. Nem szabadna büntetni azért, mert 180 centis. Az új  motor és a tartozékai nehezebbek, szóval tényleg érdemes lenne meggondolni a csökkentést.” 
Úgy tűnik azonban, hogy nem érdemes sokat remélni, a BBC egy “magas rangú” forrásától úgy tudja, a változtatás esélye “kicsi, mert ahhoz teljes egyetértés kellene, viszont egyes csapatok és gyártók úgy vélik, nekik nincs szükségük ilyen emelésre.”
Ugyanettől tart Whitmarsh is: “Lenne alapja az emelésnek, de az F1 nem így működik. Az önös érdekek érvényesülnek, azok a csapatok, amelyeknél ez nem gond, vétózni fognak.”

Kommentek

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.