F1: Rajtbüntetés az újoncnak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.05. 11.05

A Koreai Nagydíj időmérője után a marussiás Jules Bianchit hátrasorolták, amiért a Q1-ben feltartotta a Force Indiá-s Paul di Restát. Gyakorlatilag semmi nem változott.

A Force Indiá-s Paul di Resta idén már jó néhányszor elvérzett a Q1-ben a többre képes Force Indiával, így nem volt meglepő, hogy a Koreai Nagydíj időmérőjén azonnal hangosan panaszkodott, amikor az első szakaszban a marussiás Jules Bianchi autója mögött kellett befutnia az utolsó körén.
Az incidens egyébként nem tűnt túl súlyosnak, és maga Bianchi is gyors körön volt, ezért rögtön azt nyilatkozta, hogy nem számít büntetésre, azonban a stewardok másképp látták. Az indoklásban azt írják, a 22-es autó (Bianchi) felvezető körön volt, ezért a csapatának tanácsa alapján a 14-es kanyarban el kellett volna engednie a gyors körön lévő di Restát.
A francia pilótát megrovásban részesítették és háromhelyes hátrasorolással büntették az amúgy a Q2-be végül továbbjutó, de ott a 16-ból csak a 15. helyet megszerző skót akadályozásáért. 
Bianchi ezzel a 21.-ről a 22. helyre esik vissza, mindössze helyet cserél csapattársával, Max Chiltonnal az utolsó soron, di Resta pedig semmit nem nyer. Igazság tétetett.
A vasárnapi futam szempontjából sokkal lényegesebb, hogy a Szingapúrból hozott büntetése miatt Mark Webber a kvalifikáción elért 3. ideje ellenére csak a 13. helyről rajtol. Az ausztrál – Fernando Alonsóval együtt – két hete megrovást kapott, amiért a Ferrarin taxizott be a verseny leintése után, és mivel ez már a harmadik intés volt számára az évben, automatikusan járt a rajtbüntetés.

Kommentek

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.