Bár a Renault motorsportos eredményei is tiszteletet parancsolóak, a hétköznapi autóról ismert francia gyártó presztízsben messze elmarad a világ egyik legértékesebb márkájának számító, exkluzív szupersportkocsikat gyártó Ferrari mögött, az olaszok pedig maguk is előszeretettel hangoztatják, hogy nevük egyet jelent a Forma-1-gyel.
Valóban, a Ferrari a F1-es világbajnokság kezdete, 1950 óta ott van a sportágban, míg a Renault csak 1977-ben szállt be, gyári csapattal 1977-85, valamint 2002-09 között voltak jelen, de még motorszállítóként is volt egy páréves kihagyásuk a 80-as évek végén.
Ehhez képest kimondottan kínos lehet a Ferrarinak, hogy a Renault Sebastian Vettel Koreai Nagydíjon szerzett pole-jával beérte a maranellóaiakat, motorszállítóként immár együtt osztoznak a 208-as rekordon.
Mivel az időmérőn már évek óta halovány Ferraritól nem várható a hirtelen javulás, ellenben igen valószínű, hogy a Red Bull – és a benne dolgozó Renault-motor – tovább menetel a 2013-as idény maradék versenyein, szinte biztos, hogy a franciák néhány pole-lal el is húznak majd hamarosan.
Persze pár ötletes reklámból már tavaly óta tudhatjuk, hogy “a vörösnek annyi”…