F1: Alonso nekiment a Pirellinek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.05. 14.30

Fernando Alonso a Koreai Nagydíj időmérője után élesen kikelt a Pirelli gumijai ellen, a spanyol szerint csak egyetlen kört bírnak a szuperlágyak.

A Pirelli – a csapatok kérésének megfelelően – a korábbiaknál is gyorsabban és váratlanabbul kopó abroncsokkal állt elő 2013-ra, azonban a szintén megváltoztatott konstrukció miatt már nemcsak a stratégiát, de a biztonságot illetően is aggályok merültek fel.
Az előző esetek után a Brit Nagydíjon sorozatban elszálló gumik miatt a gyártó változtatott, az idei keverékek megtartása mellett a tavalyi, kevláröves szerkezetet hozták vissza, ezek pedig jóval tartósabbnak is bizonyultak azóta – egyes csapatok panaszkodnak is, hogy a gumikkal addig rosszabbul bánó autók a Magyar Nagydíj óta megtáltosodtak.  


A Pirelli a hétvégi Koreai Nagydíjra a közepes (fehér) és a szuperlágy (piros) P Zerókat szállította, de az utóbbi, elsősorban az időmérőn fontos keverék nagyon gyorsan elveszíti a csúcsteljesítményét.
Fernando Alonso Jongamban a 6. időt futotta szombat délután. A spanyol közvetlenül a kvalifikáció után adott nyilatkozatában is érintette a gumikat, később sokkal élesebb hangon kritizált. A kétszeres bajnok panasza szerint 95 %-on kell autóznia, mert a szuperlágyak csak 5 km-t (tulajdonképpen egy kört) bírnak: 
“Nos, olyanok a gumik, amilyenek – most olyanok, amik nem bírnak 5 km-t” – állította, hozzátéve, hogy már az első két szektor után “elfogytak” az abroncsai. “A gumik minősége a határon van. Mindenkinél ez van, szerintem ha bárki 100 százalékon nyomná, akkor nem bírnának egy kört. Ez nem valami jó, ugyanis nem nagy élvezet 95 százalékon hajtani.”
Alonso a fentiekkel együtt leszögezte, hogy a Ferrari “nem gyors”, azaz a konkrét eredményt nem akarja az abroncsokra kenni: “Nem fogom a gumikra, de akkor sem jók. Mindenki láthatja. Persze mindenkinek ugyanolyan a gumija, biztos vagyok benne, hogy ha az ellenfelek olyan abroncsot kapnának, ami 5 km-nél többet bír, akkor az utolsó szektorban is gyorsabbak lettek volna nálunk, szóval nekünk kell valami megoldást találnunk.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.