Nemtetszésüknek adtak hangot a Koreai Nagydíjon szereplő Forma-1-es csapatok, miután egy hete kiderült, hogy rekordot jelentő 22 futam szerepel a jövő évi, előzetes versenynaptárban. A monacói, New Jersey-i és kanadai futamot ráadásul három egymást követő hétvégén rendeznék, ami különösen kivitelezhetetlennek tűnik.

“Mindannyian tudjuk, hogy a 22 verseny túlmegy a határon” – fogalmazott Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, akinek véleményét több vezetőtársa és jó néhány pilóta is osztja. “Nagy terhet rak ez a szerelők vállára, pláne egy olyan világban, mint az F1. Néhány nap alatt körberepülni a világot szintén fárasztó, ez így egy nagyon hosszú szezon lesz.”

“Szerintem az ideális mennyiség húsz verseny. Itt van a túlélési határ. De megértem, hogy Bernie Ecclestone miért akar egyre több és több futamot.”

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa által elfogadott, előzetes programban új helyszínként szerepel az egyesült államokbeli New Jersey, valamint Szocsi és Mexikó, továbbá egy ausztriai verseny Spielbergben, és mivel India “pihen” jövőre, 22 futam áll a listán. Három helyszín, a Koreai Köztársaság, Mexikó és New Jersey egyelőre csak feltételes módban szerepel a programban.

A végleges versenynaptárat december elején hozzák nyilvánosságra, az érintettek nagyon bíznak benne, hogy addig több változtatást is eszközölnek az illetékesek. “Őszintén szólva remélem, hogy visszatérünk a húszfutamos plafonhoz” – fogalmazott Massimo Rivola, a Ferrari sportigazgatója. “Meglátjuk. Jelenleg a naptár nem a legjobb logisztikai szempontból.”

“Nem ideális például, hogy az idénynyitó ausztrál verseny csak úgy, önmagában áll. Úgy lenne jó, ha átcuccolnánk oda, és két egymást követő hétvégén lenne egy verseny ott és valahol a közelben. Biztosan vannak olyan kereskedelmi szempontok is, amelyekről nem tudok, de nem lennénk szomorúak, ha ez a naptár nem lenne kőbe vésve. A tripla hétvégét szinte lehetetlen megoldani, nagycsapatként itt nem is vagyunk előnyben. Sőt, ez minket inkább hátrányosan érint a több felszerelés miatt.”

A Mercedes sportigazgatója, Ron Meadows szerint is a hármas hétvége jelentheti a legnagyobb kihívást. “Erről beszélnünk kell az FOM-mel, akik amúgy fantasztikus munkát végeznek a logisztika szervezésével is. Ha ők úgy vélik, hogy meg lehet csinálni, akkor valószínűleg úgy is van.”

“Az nem kérdés, hogy több pénzt kell logisztikára költenünk, de legalább megismerjük Oroszországot, visszamegyünk Ausztriába és Mexikóba, jöhetnek új szponzorok.” A Williams csapatmenedzsere, Dickie Stanford szerint Ecclestone nem is egyeztette a naptárat a csapatmenedzserekkel.

“Velünk biztosan nem beszélt erről” – mérgelődött Stanford. “Azt nem tudhatom, hogy a csapatfőnökökkel leült-e beszélni. Megvárjuk a végleges naptárt, és aztán meglátjuk, mi történik.”

A csapatok dolgát tovább nehezíti, hogy jövőre visszatér a tesztelés is, az idény közben négy kétnapos gyakorlást tartanak. A Force India már most jelezte, hogy a csapat számára ez óriási kihívás lesz, és a Caterhamnél is úgy látják, hogy ez fogja végképp kizsigerelni a személyzetet.