F1: Lázadnak a csapatok a 22 futam miatt

Szinte lehetetlen végigcsinálni

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.04. 15.30

A csapatok szerint szinte megoldhatatlan feladat 22 versenyt lezavarni jövőre az elfogadott előzetes versenynaptár alapján. Változtatásokat remélnek.

Nemtetszésüknek adtak hangot a Koreai Nagydíjon szereplő Forma-1-es csapatok, miután egy hete kiderült, hogy rekordot jelentő 22 futam szerepel a jövő évi, előzetes versenynaptárban. A monacói, New Jersey-i és kanadai futamot ráadásul három egymást követő hétvégén rendeznék, ami különösen kivitelezhetetlennek tűnik.

“Mindannyian tudjuk, hogy a 22 verseny túlmegy a határon” – fogalmazott Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, akinek véleményét több vezetőtársa és jó néhány pilóta is osztja. “Nagy terhet rak ez a szerelők vállára, pláne egy olyan világban, mint az F1. Néhány nap alatt körberepülni a világot szintén fárasztó, ez így egy nagyon hosszú szezon lesz.”

“Szerintem az ideális mennyiség húsz verseny. Itt van a túlélési határ. De megértem, hogy Bernie Ecclestone miért akar egyre több és több futamot.”

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa által elfogadott, előzetes programban új helyszínként szerepel az egyesült államokbeli New Jersey, valamint Szocsi és Mexikó, továbbá egy ausztriai verseny Spielbergben, és mivel India “pihen” jövőre, 22 futam áll a listán. Három helyszín, a Koreai Köztársaság, Mexikó és New Jersey egyelőre csak feltételes módban szerepel a programban.

A végleges versenynaptárat december elején hozzák nyilvánosságra, az érintettek nagyon bíznak benne, hogy addig több változtatást is eszközölnek az illetékesek. “Őszintén szólva remélem, hogy visszatérünk a húszfutamos plafonhoz” – fogalmazott Massimo Rivola, a Ferrari sportigazgatója. “Meglátjuk. Jelenleg a naptár nem a legjobb logisztikai szempontból.”

“Nem ideális például, hogy az idénynyitó ausztrál verseny csak úgy, önmagában áll. Úgy lenne jó, ha átcuccolnánk oda, és két egymást követő hétvégén lenne egy verseny ott és valahol a közelben. Biztosan vannak olyan kereskedelmi szempontok is, amelyekről nem tudok, de nem lennénk szomorúak, ha ez a naptár nem lenne kőbe vésve. A tripla hétvégét szinte lehetetlen megoldani, nagycsapatként itt nem is vagyunk előnyben. Sőt, ez minket inkább hátrányosan érint a több felszerelés miatt.”

A Mercedes sportigazgatója, Ron Meadows szerint is a hármas hétvége jelentheti a legnagyobb kihívást. “Erről beszélnünk kell az FOM-mel, akik amúgy fantasztikus munkát végeznek a logisztika szervezésével is. Ha ők úgy vélik, hogy meg lehet csinálni, akkor valószínűleg úgy is van.”

“Az nem kérdés, hogy több pénzt kell logisztikára költenünk, de legalább megismerjük Oroszországot, visszamegyünk Ausztriába és Mexikóba, jöhetnek új szponzorok.” A Williams csapatmenedzsere, Dickie Stanford szerint Ecclestone nem is egyeztette a naptárat a csapatmenedzserekkel.

“Velünk biztosan nem beszélt erről” – mérgelődött Stanford. “Azt nem tudhatom, hogy a csapatfőnökökkel leült-e beszélni. Megvárjuk a végleges naptárt, és aztán meglátjuk, mi történik.”

A csapatok dolgát tovább nehezíti, hogy jövőre visszatér a tesztelés is, az idény közben négy kétnapos gyakorlást tartanak. A Force India már most jelezte, hogy a csapat számára ez óriási kihívás lesz, és a Caterhamnél is úgy látják, hogy ez fogja végképp kizsigerelni a személyzetet.

Kommentek

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.