F1: Lázadnak a csapatok a 22 futam miatt

Szinte lehetetlen végigcsinálni

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.04. 15.30

A csapatok szerint szinte megoldhatatlan feladat 22 versenyt lezavarni jövőre az elfogadott előzetes versenynaptár alapján. Változtatásokat remélnek.

Nemtetszésüknek adtak hangot a Koreai Nagydíjon szereplő Forma-1-es csapatok, miután egy hete kiderült, hogy rekordot jelentő 22 futam szerepel a jövő évi, előzetes versenynaptárban. A monacói, New Jersey-i és kanadai futamot ráadásul három egymást követő hétvégén rendeznék, ami különösen kivitelezhetetlennek tűnik.

“Mindannyian tudjuk, hogy a 22 verseny túlmegy a határon” – fogalmazott Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, akinek véleményét több vezetőtársa és jó néhány pilóta is osztja. “Nagy terhet rak ez a szerelők vállára, pláne egy olyan világban, mint az F1. Néhány nap alatt körberepülni a világot szintén fárasztó, ez így egy nagyon hosszú szezon lesz.”

“Szerintem az ideális mennyiség húsz verseny. Itt van a túlélési határ. De megértem, hogy Bernie Ecclestone miért akar egyre több és több futamot.”

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa által elfogadott, előzetes programban új helyszínként szerepel az egyesült államokbeli New Jersey, valamint Szocsi és Mexikó, továbbá egy ausztriai verseny Spielbergben, és mivel India “pihen” jövőre, 22 futam áll a listán. Három helyszín, a Koreai Köztársaság, Mexikó és New Jersey egyelőre csak feltételes módban szerepel a programban.

A végleges versenynaptárat december elején hozzák nyilvánosságra, az érintettek nagyon bíznak benne, hogy addig több változtatást is eszközölnek az illetékesek. “Őszintén szólva remélem, hogy visszatérünk a húszfutamos plafonhoz” – fogalmazott Massimo Rivola, a Ferrari sportigazgatója. “Meglátjuk. Jelenleg a naptár nem a legjobb logisztikai szempontból.”

“Nem ideális például, hogy az idénynyitó ausztrál verseny csak úgy, önmagában áll. Úgy lenne jó, ha átcuccolnánk oda, és két egymást követő hétvégén lenne egy verseny ott és valahol a közelben. Biztosan vannak olyan kereskedelmi szempontok is, amelyekről nem tudok, de nem lennénk szomorúak, ha ez a naptár nem lenne kőbe vésve. A tripla hétvégét szinte lehetetlen megoldani, nagycsapatként itt nem is vagyunk előnyben. Sőt, ez minket inkább hátrányosan érint a több felszerelés miatt.”

A Mercedes sportigazgatója, Ron Meadows szerint is a hármas hétvége jelentheti a legnagyobb kihívást. “Erről beszélnünk kell az FOM-mel, akik amúgy fantasztikus munkát végeznek a logisztika szervezésével is. Ha ők úgy vélik, hogy meg lehet csinálni, akkor valószínűleg úgy is van.”

“Az nem kérdés, hogy több pénzt kell logisztikára költenünk, de legalább megismerjük Oroszországot, visszamegyünk Ausztriába és Mexikóba, jöhetnek új szponzorok.” A Williams csapatmenedzsere, Dickie Stanford szerint Ecclestone nem is egyeztette a naptárat a csapatmenedzserekkel.

“Velünk biztosan nem beszélt erről” – mérgelődött Stanford. “Azt nem tudhatom, hogy a csapatfőnökökkel leült-e beszélni. Megvárjuk a végleges naptárt, és aztán meglátjuk, mi történik.”

A csapatok dolgát tovább nehezíti, hogy jövőre visszatér a tesztelés is, az idény közben négy kétnapos gyakorlást tartanak. A Force India már most jelezte, hogy a csapat számára ez óriási kihívás lesz, és a Caterhamnél is úgy látják, hogy ez fogja végképp kizsigerelni a személyzetet.

Kommentek

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.